Shadowrun: Hong Kong
IGN.hu 80
gamer365.hu 80
gamestar.hu 85
pscommunity.hu 0
gamechannel.hu 80
gamekapocs.hu 87
thegeek.hu 0
pcguru.hu 85
ipon.hu 0
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

A Harebrained Schemes harmadik Shadowrun szerepjátéka, a Shadowrun: Hong Kong ezúttal a délkelet-ázsiai metropoliszba kalauzol el minket, ahol egy majd’ három évtizede szövődő összeesküvés szálaiba gabalyodva találjuk magunkat

Értékelés Értékelés: 82.8% 82.8

Shadowrun: Hong Kong

  • Megjelenési dátum: 2015.08.20.
  • Kiadó: Harebrained Holdings
  • Fejlesztő: Harebrained Holdings
  • Stílus: RPG

  • Normál nehézségi szinten: 29 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 44 óra
    • A mátrix új verziója.
    • Kitűnő történet, nagyon jó karakterekkel.
    • Nagyon jó szerepjáték rendszer, sok lehetőséggel és élvezetes csatákkal.
    • Puritán látványvilág, néma szereplők.
    • Kihasználatlan lehetőségek.
    • Irreális párbeszédek.

    Vannak dolgok, melyek alig változnak és van, amikor pont ez a jó bennük. Ilyen a Shadowrun Hong Kong is, melyben csak annyit változtattak, amennyit feltétlenül szükséges volt (és amennyit a Kickstarter-támogatóknak megígértek), de az alap még mindig ugyanaz: egy nagyon jó történet nagyon jó játékmenettel keverve egy játékként nagyon ritkán használt univerzumban. És az igazat megvallva ez így van jól. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    0/100 értékelés

    Furcsa, kettős élmény a Hong Kong. Puszta léte öröm, sok-sok pillanata elragadó, de valahogy úgy érzem, hogy sem a helyszínben rejlő teljes potenciált nem sikerült kiaknázni, sem pedig a történet nem olyan szövevényes, mint lehetne. Itt vagyunk a jövőben, ahol mágusok és kísérleti lézerfegyverek léteznek egymás mellett, és mégis szimpla emberrablásokat, múzeumi vandálkodást és ipari kémkedést kell végrehajtanunk. A Dragonfall bővített változata az újgenerációs Shadowrun-játékok legjobbika maradt – de nagyon remélem, hogy a következő rész merészebben és bátrabban mer újítani. És erre nem lesz elég egy új városba költözés… Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A Shadowrun: Hong Kong meglátásom szerint a stúdió eddigi legkiforrottabb alkotása, de korántsem használja ki teljes mértékben az univerzumban rejlő potenciált. Hiába részletgazdagabb Hongkong, mint akár Berlin vagy Seattle volt, hiába jelentek meg a széria történetében először narrációval kísért átvezető animációk, és hiába igyekeztek ismételten finomhangolni a kezelőfelületet, ha a játék motorja rettenetesen elavult, ha nem futja a költségvetésből a dialógusokat felolvasó szinkronszínészekre, és ha nem kapják meg a rajongók az asztrálteret, a lopakodás lehetőségét vagy a kooperatív módot. Félreértés ne essék, még sokáig el tudnám viselni, ha évente egy-egy újabb kampány érkezne hasonló minőségben, változatlanul puritán körítés mellett. Ám óhatatlanul is felmerül bennem, mennyivel többet lehetne kihozni a Shadowrunból megfelelő anyagi háttérrel. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Utóbbi egyáltalán nem baj, a Shadowrun Returns stílusa tökéletes – technológiai téren viszont már nagyon elkélne a fejlesztés. Igazából egy elem az, ami nem stimmel, ez pedig az irányítás, az eddigi epizódok pontatlan egérkurzora ugyanis még mindig borzalmasan végzi a munkáját. Ennek ugyan a körökre osztott harcrendszer miatt nem kellene nagy jelentőséget tulajdonítani, csakhogy a Hong Kong szinte teljesen újraírta a játék egyik legfontosabb részét, a cybervilágot. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A Shadowrun Returns esetében egyébiránt a grafika és a hanghatások is maximálisan a régi sulis útvonalat követik, így a küllem kellemes, de semmi extra, hangok terén pedig csak gyenge effektek, illetve semmitmondó zenék vannak, éppen úgy, ahogyan a kilencvenes években megszoktuk. Ha nagyon objektíven tekintek a játékra, a végeredmény akkor is nagyszerűnek tekinthető, habár korántsem tökéletes, hiszen kiegyensúlyozatlanságok, milliónyi bug és egyebek keseríthetik meg életünket, de amennyiben hozzávesszük, hogy csak egy indie projektről van szó, valamint hogy a valaha készült egyik legjobb Shadowrun-adaptációról beszélünk, akkor szerintem egy percig sincs okunk panaszkodni. Én örültem neki például, mint majom a banánnak, és aki odáig van a kérdéses fantáziavilágnak, az bizonyára úgy lesz, mint én, hogy még a héját is megeszi… Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A program leggyengébb pontja viszont egyértelműen az engine. A nem forgatható, fix 2D-s hátterek ugyan gyönyörűek, de a jellegből adódóan nincs elég lehetőség interakcióra. A baltával faragott 3D-s karakterekből is kihozták, amit lehetett. A missziókban ugyan van egy-két új megoldás, de a mátrixon kívül gyakorlatilag játékmenetbeli újdonság nincs az alapprogramhoz képest, és nekem úgy tűnik, nem is lehet. A Shadowrun ezzel a standalone kiegészítővel nem újult meg, csupán elérte a maximumát. A Harebrained Schemes ezt szerencsére felismerte, mivel a frencsájz parkolópályára kerül, egy ideig a Battletech (Mechwarrior) világ feltámasztásán fognak dolgozni egy új játékmotorral. A modderek és kampánykészítők viszont végre kapnak egy teljes csomagot, amivel megalkothatják történeteiket három különböző stílus segítségével (Seattle, Berlin, Hong Kong). Maga a játékmenet pedig a legcsiszoltabb az epizódban az összes közül, még ha a történet egy hangyányit talán is elmarad a Dragonfall zsenijétől. A Shadowrun: Hong Kong mindössze 20 euróba kerül, kickstarteres gyűjtés eredménye. Ehhez képest a zsánerén belül hihetetlenül profi narratívát, hangulatos zenét, nagyszerű írást, 30 óra játékidőt kapunk– jóval túlmutat a szokásos indie gyöngyszemeken. Ez egy félelmetesen jól összerakott, klasszikus szerepjáték, amit minden RPG-kedvelőnek csak ajánlani tudok. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Half Life Alyx

    Half Life Alyx


    Értékelés: 95.0%

    Half Life Alyx

    Értékelés: 95.0%

    13 évet vártunk arra, hogy a Half-Life széria életjelet adjon magáról. Most egy akkora durranással tért vissza, amekkorát még a legnagyobb rajongók sem vártak.

    Divinity:Original Sin II

    Divinity:Original Sin II


    Értékelés: 94.7%

    Divinity:Original Sin II

    Értékelés: 94.7%

    Olykor nehéz megállapítani, hogy isteni sugallat vagy elmebaj ihlette-e az érzelmekben, drámában és akasztófahumorban egyaránt bővelkedő hőseposzt, amelynek szereplői többek közt beszélő csontvázak és hullaevő tündék, ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a közösségi finanszírozásból elkészült játék szívvel-lélekkel, és a rajongók iránti maximális tisztelettel készült.

    Microsoft Flight Simulator

    Microsoft Flight Simulator


    Értékelés: 94.7%

    Microsoft Flight Simulator

    Értékelés: 94.7%

    A Microsoft termék, ami még a Windowsnál is régebbi.