Publikálva:Június 29, 2016 Kategória: Multiplatform, Nintendo Switch, PC, Playstation 4, Xbox One 229
Inside
- Lenyűgöző képi világ és hangok.
Ötletes fejtörők.
Tökéletesen felépített dramaturgia.
Túl sok mindent bíz a játékos képzeletére.
Szerettük volna, ha hosszabb.
A befejezés megosztó lesz.
- Lenyűgöző képi világ és hangok.
Az az igazság, hogy még bekezdéseken keresztül tudnék áradozni a játékról, de azzal valószínűleg spoiler-földre tévednék, melyet jelen esetben mindenképp el akarok kerülni. Az Inside az a játék, melyről egész egyszerűen nem szabad előzetesen túl sokat olvasni, hanem igenis le kell ülni és el kell kezdeni játszani vele. Hat év volt, mire megszületett, de megérte: ez a játék nem csak az idei év egyik legjobbja, de stílusának új királya is lett. Tovább a cikkhez…

gamer365.hu
Értékeljetek ti is!
Lehetetlen nem a Limbóhoz mérni és hasonlítgatni az Inside-ot, hisz a fejlesztők kifejezett akarattal jelzik, hogy ugyanazon kaptafa alapján készült ez is. Ugyanarra a kaptafára épülnek az achievementek, ugyanúgy tölthetünk állást – a játékmenet hasonlóságai pedig ugye tagadhatatlanok. Az Inside azonban ha talán nem is jobb, de mindenképpen szebb, játszhatóbb, polírozottabb és változatosabb alkotás lett elődjénél. A tömegesen a programra szórt 10-pontos értékeléseket kis túlzásnak érzem, elsősorban azért, mert rengeteg húzását a Limbo hat évvel ezelőtt már elsütötte. De ha az ember hagyja, hogy magával húzza a sokszor tényleg horrorisztikus hangulat, hagyja, hogy a befejező pillanatok sokkja elvarázsolja, tényleg nehéz tagadni, hogy az Inside igazi klasszikus. Tovább a cikkhez…

IGN.hu
Néhány óra csak az Inside, de nincs benne üresjárat, nincsenek megúszós részek vagy újrahasznosított elemek – a Playdead a szűkös eszközkészletből elképesztő kreativitással hozott ki rengeteg egyedi pillanatot, kihívást és megoldást, ismétlődések nélkül. Valószínűleg többek közt ez is a titka annak, hogy egy-egy helyzet igazán emlékezetes maradjon. Akár pörögnek az események, akár csak óvatosan araszolunk előre, a feszültség és az intenzitás sosem csökken. Annyi módon el lehetett volna szúrni ezt a játékot, annyi hibába, túlzásba eshettek volna a fejlesztők – de nem. A Playdead nem csupán túltett a Limbón is, hanem szinte elrobogott mellette, és végérvényesen bekerült a legfontosabb csapatok közé. Az Inside egy olyan játék lett, amire évek múlva is hivatkozunk majd, és amivel mindenkinek játszania kell. Tovább a cikkhez…

gamestar.hu
Az utolsó pillanat, amikor meg tudunk nyugodni a kimerítő út után, és a stáblista erejéig gyönyörködhetünk a végső jelenetben, nos, erre nincs más szó, minthogy: epikus. Az elődhöz hasonlatosan az Inside ugyanúgy kihagyhatatlan, ráadásul ezt az élményt már tényleg nem tudjuk, hogy hová lehetne tovább fokozni – előre félünk, mi lesz, ha a Playdead ismét egy új világ megálmodására adja fejét. Tovább a cikkhez…

pcguru.hu
A Playdead ezúttal is jó munkát végzett. A Limbo után az Inside is hátborzongatóan jó lett, olyan hangulata, atmoszférája, és történetmesélése van, amivel nem mindennap találkozni, megéri azt a 4 ezer forintot (Steamen 20 eurót), amit elkérnek érte. Szívhez szóló, rémisztő és izgalmas. Negatívumokat nem is nagyon tudok rá mondani, talán csak annyi, hogy lehetne egy kicsit hosszabb. Én egy-két órát még biztos nyomtam volna, Tovább a cikkhez…

gamekapocs.hu
Ahhoz, hogy az Inside-ot igazán értékelni tudd, a végigvitele után pár napnak nem árt eltelnie, és nem árt kicsit gondolkodnod rajta, hogy ez a csodálatos kaland miről is szólt. Ne aggódj, a játék úgyis gondolkodásra késztet majd. Napról-napra, lassan egyre jobban megérted majd a történetet, egyúttal pedig az üzenetek jelentését, és az itt is jelen lévő szimbolizmust is. Tovább a cikkhez…

thegeek.hu
Én személy szerint csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az INSIDE-ról, de inkább csak 20 év fölötti, szellemi táplálékra éhező, elgondolkodó típusú egyéneknek ajánlanám. Nekik viszont egy kihagyhatatlan élmény lesz ez a játék. Tovább a cikkhez…

ipon.hu
Végső soron persze nem (vagy nem kizárólag) az ár-érték arányt értékeljük, hanem az élmény egészét, ilyen tekintetben pedig a Playdead ismét nagyot alkotott. Az Inside olyan játék, ami nem tart sokáig, de az általa nyújtott élmény annál hosszabb ideig emlékezetes marad. Tankönyvbe illő példa arra, hogyan kell tökéletes 2D-s platformert alkotni, hogyan kell szavak helyett képekkel és animációkkal átadni a mondanivalót. Kétségtelenül az év egyik legkülönlegesebb játéka, és lehet, hogy újabb hat évet kell várni a következő ilyen hatású kalandra. Tovább a cikkhez…
