Cuphead
IGN.hu 80
gamer365.hu 90
gamestar.hu 92
pscommunity.hu 0
gamechannel.hu 0
gamekapocs.hu 85
thegeek.hu 89
pcguru.hu 81
ipon.hu 0
gamepod.hu 80
widescreen.hu 0

Ha betévedsz az Ördög kaszinójába, jobb, ha kétszer is meggondolod, fogadást kötsz-e vele! Cuphead és Mugman párosa persze pórul jár, és a szabadságuk megváltása nem lesz egyszerű feladat

Értékelés Értékelés: 85.3% 85.3 Remek

Cuphead

  • Megjelenési dátum: 2019.08.11
  • Kiadó: StudioMDHR
  • Fejlesztő: StudioMDHR
  • Stílus: akció, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 14 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 19 óra
    • Zseniális rajzfilmes design.
    • Sokrétű, eltérő kihívást ígérő bossfightok.
    • Feszes, pontos irányítás.
    • Alaphelyzeten is unfair módon nehéz néha.
    • A zsúfolt vizuális stílusa miatt a kooperatív mód nem az igazi.
    • A képességek nem segítenek sokat.

    Ritkán születik ennyire egységes, ennyire tiszta és ennyire ütős vízióval rendelkező játék, mint a Cuphead. A készítők sokat tettek fel a játékuk napvilágra hozatala érdekében, de innen nagyon úgy tűnik, hogy minden befektetett izzadságcsepp megérte! Egyetlen, de egyetlen apróbb észrevételünk motoszkált bennünk végig a játékkal kapcsolatban. Ha a run&gun, valamint a főnökharcok egymásutánját klasszikus pályarendszerbe szervezik a srácok, talán még magasztosabb, még hangosabb lenne a Cuphead durranása! A sorozatos újraszervezés, a kifelé is kommunikált fejlesztési buktatók és áttervezett játékelemek, valamint a limitált erőforrások miatt lehetett az, hogy a főnökök nem kaptak tényleges felvezető pályaszakaszokat.
    Na de ezzel együtt sincs nagy gáz. Kupa Misi és Mug Matyi kalandjai ugyanis a mérce legmagasabb régióit ostromolják. Univerzális siker a nehézségénél fogva sem lesz a Cupheadből, de azt lazán elérték az MDHR srácai, hogy idén ne nagyon legyen emlékezetesebb vagy maradandóbb darab a képzeletbeli toplistámon. Mi ez, ha nem egy balga alku az ördöggel? Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    9/101 értékelés

    A Cuphead külsőségei ellenére egy rendkívül becsapós cím, amely a te lelkedet és türelmed is próbára teszi. Az egyik kezével annyit ad, amennyit a másikkal el is vesz. Valójában egy elképesztően hardcore run n’ gun lövölde a StudiosMDHR kedvesnek tűnő kalandja, amelyet olyanoknak találtak ki, akik Darks Soulst és Nioh esznek reggelire. A brusztolásba és a két anyázás közötti “csakazértis megcsinálom, te szemét” érzésébe kapaszkodik, és ha sikerül megragadnia, akkor nem ereszt. Súlyos, már-már inkorrekt nehézsége viszont pont annyira lehet taszító egy átlagos játékosnak, amennyire vonzó a legkeményebbeknek. Aki túlteszi magát ezen, sőt, élvezi ezt a fajta kőkemény játékmenetet, az olyan vizuális kalandban részesül, amelyre ritkán van példa. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Na de a lényeg: a Cuphead egyszerű, tökéletesen reszponzív irányítást ad (ami nem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes kontrolleren kicsit átpakolni a gombokat, például a lövést valamelyik triggerre rakni, hogy ne akadjon össze az ugrással), cserébe pedig annyit vár el, hogy legyen készségszintű a parry használata, ismerjük meg a bossokat, és találjuk ki, gyakoroljuk be a fázisonként változó taktikát – habár esetenként az is elegendő lehet, ha valakinek kivételesen jó reflexei vannak. Elképzelhető, hogy elsőre (vagy legalábbis másodikra) is sikerül egy bossharc, de sokkal stresszmentesebb lesz a Cuphead, ha egy új összecsapásnál nem az azonnali győzelemre hajtunk, hanem figyelünk és kiértékelünk, az első néhány halál miatt pedig nem bosszankodunk, hanem a tanulási folyamat természetes részének tekintjük. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Szóval akkor megérte várni a Cupheadre? Nagyon is! Igaz, a cucc nagyjából mazochistáknak való, és a gyengébb idegrendszerűeknek nem is tanácsos belekezdeni, mert gyakran nagyon igazságtalan, és tényleg a kilencvenes évek legendásan nehéz platformjátékait idézi. Ám csodálatos látványvilága (és Kris Maddigan kanadai zeneszerző adrenalinpumpáló dzsesszes dallamai) miatt talán még a kevésbé türelmesek is bele fognak nézni. És jó hír, hogy a Moldenhauer-fivérek már most tervezik a folytatást, ha a Cuphead sikeres lesz. Egy interjúban pedig azt mondták, hogy maradnak a kézzel rajzolt grafikánál, illetve a legendás korszakok megidézésénél. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A Cuphead egyszerre szól a reflexekről, a türelemről és a tanulni akarásról. Az egyes főellenfelek rendre feladják a leckét, de ha a felsoroltak mindegyikével rendelkezel, akkor bizony ezt a játékot neked találták ki! Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Nos kérdés, hogy ha eddig ennyi pozitívumot leírtam, van-e negatívum? Igen, van. A Cupheadet Regular módon (normal) kb. 5 óra alatt végig lehet játszani, de láttam már 7 és fél órás végigjátszást is, amiben az illető 174-szer halt meg. Experten több HP, gyorsabb lövedékek a bossoknak, de elég szórakoztató így is, és kb. 10 óra alatt (vagy még annyi sem kell) végig lehet játszani a Cupheadet. Akinek anno a Contra, a Metal Slug, vagy a pénzesebbeknek Probotector (ugyanis sárgakazis kiadásban a Contrát kaptuk…) bejött, ez is tetszeni fog. Csak a stílust tessék megszokni! Már egymillió eladáson túl van, és ez sokat mond! Ajánlom mindenkinek, aki 8/16-bites konzolokon nőtt fel! Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Tisztán látszik, hogy – talán a közönség által követelt platformpályák kivételével – a Cuphead pont olyan lett, mint amilyennek alkotói szánták. Szerintem nem túlzás, minden idők egyik leglátványosabb játéka született meg vele, és a szürreális, őrült helyzetek csak dobnak az összképen. És persze pokoli nehéz játékról van szó, ahol minden másfél perces pálya leküzdéséért minimum fél-egy órát szenved az ember; bár nyilván lesz néhány idiot savant, akik hátrakötött kézzel, táncszőnyeggel irányítva játsszák majd végig. Annyira kell koncentrálni, hogy az ember nem is látja, hogy milyen szép a játék, ehhez valaki más próbálkozását kell nézni. Mivel sok ellenfél támadási intenzitása a randomszám-generátor hangulatán múlik, néha lesz részünk gyakorlatilag túlélhetetlen helyzetekben, és a platformpályákat sem feltétlenül nevezném fairnek, de a Cuphead így is egyedi, különleges és összességében jó élmény. Csak legyél rá felkészülve, hogy mibe vágsz bele! Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    Mit is mondhatnék még erről a mesterműről? Igaz, hogy bitang nehéz; igaz, hogy ritka idegesítő tud lenni – de ugyanakkor ezt az atmoszférát eddig nem igazán adta eddig semmi így vissza. Egyszerűen érződik a Cupheaden, mennyi odaadással készült, mennyire odafigyeltek a részletekre. Pont emiatt érdemli meg, hogy ott legyen mindenki gyűjteményében. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    The Legend of Zelda: Breath of the Wild

    The Legend of Zelda: Breath of the Wild


    Értékelés: 95.9%

    The Legend of Zelda: Breath of the Wild

    Értékelés: 95.9%

    A Breath of the Wild nem szimplán a legjobb Zelda-epizód, amit valaha csináltak, de túlzás nélkül az akció-kalandjáték műfaj jelenlegi csúcsa.

    Half Life Alyx

    Half Life Alyx


    Értékelés: 95.0%

    Half Life Alyx

    Értékelés: 95.0%

    13 évet vártunk arra, hogy a Half-Life széria életjelet adjon magáról. Most egy akkora durranással tért vissza, amekkorát még a legnagyobb rajongók sem vártak.

    Divinity:Original Sin II

    Divinity:Original Sin II


    Értékelés: 94.7%

    Divinity:Original Sin II

    Értékelés: 94.7%

    Olykor nehéz megállapítani, hogy isteni sugallat vagy elmebaj ihlette-e az érzelmekben, drámában és akasztófahumorban egyaránt bővelkedő hőseposzt, amelynek szereplői többek közt beszélő csontvázak és hullaevő tündék, ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a közösségi finanszírozásból elkészült játék szívvel-lélekkel, és a rajongók iránti maximális tisztelettel készült.