Left Alive
IGN.hu 0
gamer365.hu 40
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 30
gamechannel.hu 35
gamekapocs.hu 40
thegeek.hu 0
pcguru.hu 36
ipon.hu 38
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

A Left Alive koncepciója kifejezetten izgalmas. A Metal Gear-stílusú, katonai-túlélő kombináció egy fiktív jövőben és térségben, posztszovjet set-uppal és az első perctől feltűnően jó zenével nagyon ígéretes. De a technikai megvalósítás gyatra, a grafika ósdi, a játékmenet pedig kiborítóan kiegyensúlyozatlan

Értékelés Értékelés: 36.5% 36.5 Elmegy

Left Alive

  • Megjelenési dátum: 2019.03.05
  • Kiadó: Square Enix
  • Fejlesztő: LLinx
  • Stílus: akciójáték

  • Normál nehézségi szinten: 13 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 13 óra
    • Az átvezetők nem rosszak.
    • Alapvetően jó koncepció és keret.
    • A karakter- és mechdizájn jópofa.
    • Harc.
    • Aránytalanul változó nehézség.
    • Elavult technológiai megvalósítás.

    Grafikailag a játék hoz egy kellemes 2013-as szintet, amikor még tanulgatták, hogy ezek a gépek pontosan mire is valók, cserébe stílusban köszönő viszonyban sincs egy MGS-el. Visszatérve az eredeti kérdésemhez, még mindig nem tudom, hogy mit akartak ezzel a készítők. Sajnos úgy tűnik, hogy ők maguk sem… Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    1/101 értékelés

    Feldolgozhatatlan, hogy a Square miért csinálja ezt. Chrono Trigger. Final Fantasy. Meg ilyenek. A Left Alive viszont kínosan félreértette a műfajt és a nosztalgiát, pedig láttunk már olyat, hogy az old school játékmenet működik (lásd: RE2 Remake), de nem így. Pedig előszeretettel vettek kölcsön ezt-azt olyan klasszikusoktól, amelyekkel a játékot sajnos véletlenül sem lehet egy lapon emlegetni. A Left Alive eklatáns példája a nagyjából minden szempontból elhibázott és technikailag ostobán és pofátlanul, hanyagul kivitelezett produktumnak. Ha hajlandó lennék egészen a végéig szenvedni vele, kitűnő esettanulmányt lehetne írni arról, hogy mit és hogy nem szabad csinálni, ha valaki klasszikus stílusú játékot óhajt fejleszteni. De, hogy ezt pont a Squarenek kell magyarázni? Az első tíz perc után még megfordult a fejemben, hogy talán én értek félre valamit, de már az első négy négyzetméteren kiborít a játék átgondolatlansága, kiszámíthatatlansága és aránytalansága, a fizika pedig egyszerűen nevetséges. Mondom ezt úgy, hogy a műfajt külön szeretem, a posztszovjet set-up pedig az egyik leghálásabb és leggazdagabban kiaknázható vizuális és történeti keret, mellesleg személyes favorit. De az sajnos semmire sem elég, hogy a borító úgy néz ki, mint a Metal Gearé. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A szavatosság amúgy egészen korrekt, 10-13 óra biztos kell egy végig játszáshoz, de őszintén, ki az, aki a fentiek tükrében bele mer kezdeni az egészbe? Én hat pályán verekedtem át magam, de konkrétan beleőszültem az egészbe, annyira vállalhatatlan a produktum. A legjobb, hogy ezek után gondolom, mindenki azt hiszi, egy filléres portékával van dolgunk, de nem, jól látjátok, tényleg ennyiért vesztegetik ezt. Nagyon nem is tudok többet hozzáfűzni az egészhez mást, csupán annyit, hogy kerüljétek el, rettenetesen messziről. Vagy hívjatok papot, aki kiűzi belőletek még a gondolatát is ennek a förmedvénynek. Szegény PS4-em annyira megviselte az eset, hogy fel kellett szenteli a benne lakozó, Left Alive-ra hallgató rontás miatt. Ámen. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    És hogy kinek ajánlanám ezt a kuszaságot? Még igazán a Front Mission-fanoknak sem, egyszerűen sétáljatok tovább. A koncepcióért viszont fáj a szívem, mert az izgalmas körítés és a háttér adott, a játékmenethez meg csak jó helyről kellett volna meríteni – ugyan nem mondom, hogy egy új Metal Gear a pakliban volt, de azért mégiscsak kihagyott ziccerről beszélünk. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    A Left Alive tesztelése közben végig olyan érzésem volt, mintha egy ránézésre kedves, imádnivaló házikedvenccel próbálnék barátkozni, aki a legváratlanabb pillanatokban rámmordul, megmar, belém harap, és még a jobb pillanatai sem annyira jók, hogy különösebben megérje értük vele foglalkozni. Alig néhány óra után, amíg folyamatosan reménykedtem, hogy egy ponton a játék jobb lesz, hogy talán csak én csinálok valamit rosszul és hamarosan elmerülhetek az amúgy érdekes történetben és hangulatban, arra jutottam, hogy még egy ilyen jószággal is szívesebben foglalkoznék, mint a Left Alive-val tovább akár egy percet is. Hatalmas potenciál, rengeteg jó lehetőség lett volna benne, de maga a játék magja olyan szinten problémás, hogy az gyakorlatilag ellehetetlenít bárminemű élvezetet, és jó eséllyel számos Év legnagyobb csalódása/Év legrosszabb játéka listán előkelő helyet bérel számára. Remélem, hogy a fejlesztők még dolgoznak majd rajta, hogy javításokkal, finomhangolásokkal kiküszöbölik a csorbát – de jelen állapotában a Left Alive-ot még az ellenségemnek sem szívesen ajánlanám. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Én türelmes típus vagyok, nagyon megengedő a nehéz vagy közepes költségvetésű játékokkal szemben is, de ezt nem tudom ajánlani, még a nagy Yoji Shinkawa rajongóinak sem. Több nagynevű veterán tehetségének és idejének szerencsétlen pazarlása ez a játék. Gyanítom, ez lesz az idei legnagyobb csalódásom. Kerüljétek el messzire. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    Mit mondhatnék még a Left Alive-ról? Egy szellemiség és szubkultúra megalázása, a bevont szaktekintélyek szégyenbe hozása (akiknek szerintem fogalmuk nem volt róla, hogy ez lesz a végeredmény) és a Front Mission rajongók utolsó reményének kioltása – ezután nem hiszem, hogy mostanság lesz új epizód. A Left Alive-ot kötelező tananyaggá tenném azok számára, akik mindenképp egy rosszuk átgondolt akciójátékot szeretnének összehozni, egy élvezhetetlen, játszhatatlan vacak. Azért is csúfos ez az eredmény, mert a felszín alatt jó koncepciók és ötletek összessége burjánzik, ám játék közben nem áll össze. Kb. még másfél év fejlesztés egy korrekt AA-játékot eredményezhetett volna, ehelyett a Square Enix bevállalta a nyilvános megaláztatást. A slusszpoén pedig tényleg az utolsó koporsószög: a játék eladásai nem csak, hogy kritikán aluliak, az egyetlen DLC egy World of Tanks bővítmény(!), amely a Left Alive bizonyos pontjain az említett tankos játék reklámjait helyezi el. Véleményem szerint ezzel próbálták megfogni az utolsó garast. A játékosok számára tehát nem kis feladat mindezek után életben maradni. Ez a mostani tesztalanyunknak már nem fog összejönni. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.