The Sinking City
IGN.hu 59
gamer365.hu 60
gamestar.hu 69
pscommunity.hu 60
gamechannel.hu 55
gamekapocs.hu 60
thegeek.hu 52
pcguru.hu 85
ipon.hu 60
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

A The Sinking City a Sherlock Holmes játékokat jegyző Frogwares nyitott világú Cthulhu akció-kalandjátéka, amelyben hatalmas szerepet játszik a nyomozás, a középpontban a játékos által irányított detektívvel, Charles W

Értékelés Értékelés: 62.2% 62.2 Átlagos

The Sinking City

  • Megjelenési dátum: 2019.06.27.
  • Kiadó: Bigben Interactive
  • Fejlesztő: Frogwares
  • Stílus: akció, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 24 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 27 óra
    • Helyenként jól eltalált hangulat.
    • Korrekt nyomozós részek.
    • Érdekes bűnügyek és történetszálak.
    • Totálisan üres és érdektelen nyílt világ.
    • Borzalmasan kivitelezett akciójelenetek.
    • Technikai bugok, fagyások, megmagyarázhatatlan lassulások.

    Vérzik a szívem a Sinking Cityért, mert a témának és a világának köszönhetően egyfelől elképesztően játszatja magát és eddig az idei kedvenc bűnös élvezetem, másfelől csaknem minden aspektusa olyan közepes, hogy az összhatás is nagyon vegyes, de leginkább jellegtelen. Kár érte, mert izgalmas a története, nagyszerű a hangulata, és igazán kritikus hibája nincs, csak a sok kicsi sokra megy, ezért kellő türelmet igényel a frusztráló játékmenettel megszenvedve kivárni a jobb pillanatait. A nagy számok törvénye alapján most már igazán jöhetne egy nem középszerű lovecrafti horror, addig is a The Sinking Cityt elsősorban a témára hozzám hasonlóan kiéhezett sorstársaimnak ajánlom. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    6.5/102 értékelés

    Mindent egybevetve a The Sinking City nem lett egy katasztrofális játék, a sztorija például még a gyenge karakterektől függetlenül is korrekt, ehhez pedig társul néhány emlékezetes rejtély, pár élvezetes és néhány nem túl jól elsült kísérleti megoldás. Az egész címmel az a legnagyobb probléma, hogy érződik, mennyivel jobb lehetett volna, mennyi lehetőség lenne benne, amelyet (valószínűleg a limitált költségvetés okán) nem, vagy csak nagyon nagy vonalakban tudtak kifejteni a fejlesztők. Nem gyalázza meg Lovecraft-munkásságát, ráadásul a műfaj szerelmeseinek még a gondok ellenére is megéri vele tenni egy próbát, de nem is lesz belőle klasszikus, ahhoz ugyanis jóval több tartalom, csiszoltabb technikai kivitelezés és néhány szerethető karakter, vagy legalább egy emlékezetes főhős nem ártott volna. Ráadásul arra is tökéletes példa, hogy bár mostanság ennek van divatja, nem feltétlenül kell minden műfajba beleerőltetni a nyílt világot, mert ötletek nélkül semmi értelme nincs. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Kevés játékot vártam idén oly izgatottan, mint a The Sinking Cityt, emiatt még inkább fájó, hogy egy pillanatig sem veszélyeztette a Dark Corners of the Earth pozícióját. Dicséretes a Frogwares igyekvése, ám a napnál is világosabb, hogy a nagyratörő vízió megvalósításához hiányzott a pénz, az idő vagy a tapasztalat, esetleg mindhárom egyszerre, így aztán Charles Winfield Reed kalandjával is ugyanaz történik majd, mint az elmúlt évtized valamennyi Cthulhu játékával: leköti a figyelmünket, amíg tart, talán még az sem kizárt, hogy alkalomadtán ismét foglalkozunk vele, de sosem válik hivatkozási ponttá. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    A játék igazi Lovecraft-élmény, nem kevés Sherlock Holmes-hatással, igen nyomasztó hangulattal, életveszélyes ellenfelekkel (túlélőhorror a lelkem, nem lehet folyton kommandózni), craftolással (lőszer, gyógyszer, csapdák), sok kutatással, fejtörővel, szintlépéssel, fejlesztéssel, skillekkel, a megőrülés lehetőségével, választásokkal, meglepetésekkel, búvárkodással, alternatív befejezésekkel. Felsorolni is sok, mi mindent sikerült beleszuszakolni a programba az egyébként viszonylag kicsi ukrán csapatnak. Akik felé minden elismerésem, mert ritkán sikerült ennyire közel járni a lovecrafti hagyatékhoz. Mind filmes, mind videojátékos formában. A téma és a Sherlock Holmes-játékok szerelmeseinek mindenképpen kötelező, de a történetközpontú kalandjátékok kedvelőinek is nyugodt szívvel ajánlott. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Elképesztően sajog a szívem tesztalanyunkért. Nagyon ritka az ennyire zseniális történettel megáldott, kifejezetten súlyos elemekkel operáló cím. Ráadásul a mellékesen felvehető ügyek erre rá is tesznek egy lapáttal, mert volt közöttük olyan, hogy én is csak pislogni mertem a megoldásuk után, meg sűrűn nézegettem a hátam mögé – nem lövök le poénokat, nyugi. A hossza is teljesen rendben van, mert húsz, de akár harminc órára is képes lekötni, amennyiben szeretnél elmerülni benne.
    Ugyanakkor ezzel a külcsínnel és technikai háttérrel nem lett volna szabad kiadni. Annyira rossz, hogy itt már a patchek száma is teljesen mindegy. Ettől függetlenül, ha bírod Lovecraft világát és vonzanak a nagyon sötét thrillerek, egy óvatos próbát tehetsz vele, mert a történetet biztosan élvezni fogod. De tényleg óvatosan közelítsétek. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Biztos vagyok benne, hogy a The Sinking City megosztja majd a játékosait. Ha kifejezetten a nyomozás érdekel, ami nem csak az elcsépelt pixelvadászatról szól, és egy kevés agymunkát is elvár tőled, akkor könnyen meglehet, hogy élvezni fogod Charles Reed kalandját, hiszen még a körítés is teljesen vállalható. Ha viszont az egész csomag minősége érdekel, akkor bizony sokszor a tenger mélyére kívánod majd a játékot, hiszen a szinte csak kötelező komponensként beszuszakolt, de végtelenül primitív szerepjátékos elemek, a hihetetlenül vérszegény akció és a fél lábon ingadozó technikai megvalósítás csúnyán belerondít az összképbe. A szomorú az egészben, hogy van bőven kraft ebben a témakörben, és erős alapokkal indított a Frogwares játéka is, de még legalább egy fél évet ülhettek volna a projekten. Reménykedjünk benne, hogy a következő próbálkozás több sikerrel jár! Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Úgyhogy szerintem a The Sinking City egy ötöst érdemel. Csak azért adok rá ennyit, mert a nyomozás maga, továbbá Lovecraft alkalmazása jó ötlet, de az egészet elrontja a kivitelezés. Minek egy ekkora nagy nyílt világ, ha konkrétan töküres az egész? Minek egy ilyen bonyolult menürendszer? Technikailag sok sebből vérzik a játék, ami az Unreal Engine 4 révén még inkább érthetetlen, hogy ennyit tölt. Komolyan, csak a hangulatot tudom felhozni valamelyest pozitívumnak. Van benne pár butaság (kraftolás: tekercsrugó + alkohol = medkit, MI EZ?), és a józanság csíkja sem nagyon tűnt értelmesnek, mert nekem csak annyit sikerült elérnem, hogy elmosódott Reed látása tőle. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Mindent összevetve, a The Sinking City-t joggal tekinthetjük igazi kuriózumnak: egy bámulatos és üdítő vonatszerencsétlenségnek, ami borzasztóbbnál borzasztóbb megoldásai ellenére belopja magát a szívünkbe. Egy nagyobb büdzséből gazdálkodó csapat kezei között könnyűszerrel vérbeli, évek múlva is bátran elővehető klasszikusként vonulhatott volna be az ágazat krónikáiba. Jelenlegi formájában azonban már-már túlzó jóindulattal sem tekinthetjük többnek egy nyilvánvaló gyengeségei ellenére is szórakoztató, de teljes áron szívfájdalom nélkül kihagyható próbálkozásnál. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    Ahogy az várható volt kb. az első videó óta, a TSC folyamatosan az idegesítő és a zseniális határmezsgyéjén egyensúlyoz, de sajnos a technikai hiányosságok és az élvezhetetlen irányítás szakadékba taszítják a játék ambícióit. A készítők egyszerűen túlvállalták magukat, egy rakás nagyon jó ötlethez, egy végletekig kidolgozott atmoszférához és történethez egyszerűen nem tudtak technológia tekintetében felnőni erőforrások és/vagy tudás hiányában.
    Mégis… ha szereted Lovecraft írásait és ezért cserébe hajlandó vagy eltűrni egy olykor budget játékokat idéző megvalósítást rém gyenge harcokkal, akkor egy nagyon érdekes és magával ragadó történetet kapsz hangulatos, nem megszokott megoldásokkal. A TSC nagyon más, mint bármelyik játék a mai piacon: én ezt mindenképpen pozitív dolognak élem meg, de tényleg nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy látvány és irányítás terén alulmarad korunk elvárásaival szemben Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.