Control
IGN.hu 83
gamer365.hu 90
gamestar.hu 80
pscommunity.hu 80
gamechannel.hu 83
gamekapocs.hu 80
thegeek.hu 84
pcguru.hu 89
ipon.hu 0
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

Jesse Faden azért érkezik a megmagyarázhatatlan jelenségeket kutató Federal Bureau of Control főhadiszállására, mert úgy hiszi, itt megtalálja rég elveszett testvérét. Aztán az igazgató, Zachariah Trench halálával fura gellert kap a történet

Értékelés Értékelés: 83.6% 83.6 Remek

Control

  • Megjelenési dátum: 2019.08.27
  • Kiadó: 505 Games
  • Fejlesztő: Remedy Entertainment
  • Stílus: akció, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 16 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 23 óra
    • Szórakoztató harcrendszer kiváló fegyverrel és addiktív telekinetikus képességgel.
    • Megkapó hangulat és atmoszféra.
    • Magába szippantó történet.
    • 10-15 fps-re is rendszeresen leesik a framerate.
    • Az elsődleges cselekményszálnál érdekesebb a háttér.
    • Idővel unalmassá váló ellenfelek.

    Nehéz zárógondolatokat megfogalmazni egy ennyire beskatulyázhatatlan játékról, amelynek legteljesebb élvezetéhez talán az sem hátrány, ha az ember a Remedy munkásságának elfogult rajongója, az azonban biztos, hogy a Control az utóbbi évek egyik legkülönlegesebb akció-kalandja. Elvárások és előismeretek nélkül beleugrani legalább akkora élmény lehet, mint annak tudatában belépni az Oldest House-ba, hogy a misztikummal átitatott valóság és a szürrealitás minden eddiginél kiszámíthatatlanabb módon fog a szemünk előtt összemosódni. Ja és azt mondtam már, hogy tudsz benne repülni, megtanulhatsz belőle finnül káromkodni és lebegő irodabútorral verhetsz agyon életre kelt tárgyakat és idegen dimenzióból érkezett testrablókat? Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    7.3/106 értékelés

    A Control olyan, mintha Max Payne drogos rémálmaiból egy teljes játékot készítettek volna. Nagyon erős, bizarr és morbidan vicces stílusa van, melynek érdekében a Remedy hajlandó lemondani a korábbi játékaikra jellemző, túlpörgetett cselekményről. A Control emiatt végre nem interaktív filmnek, hanem igazi videojátéknak hat, amely a játékmenetével és a pályaszerkesztésével tárja elénk izgalmasan furcsa jeleneteit. Ám mindez nem működne, ha nem lenne ilyen szórakoztató harcrendszere, nagyszerű pályaszerkesztése és elismerésre méltó grafikája. Van vele probléma, főleg ami az optimalizálását illeti, de ettől függetlenül nem sok olyan épületet találni videojátékokban, melyeket akkora élmény lenne bejárni, mint a Régi Házat. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Csakhogy minden erénye dacára komoly gondokkal küzd még a Control, és rettentő fontos a vásárlók bizalmának megtartása érdekében, hogy ezeket a lehető leghamarabb javítsák. A konzolos változatok az Xbox One X kivételével vért izzadnak, hogy elérjék a 30 fps-t, sőt hevesebb összecsapások során a harmadára zuhan a képfrissítés sebessége. X-en hasonlót csakis akkor tapasztaltam, amikor a menükből visszaléptem a játékba, de azt minden alkalommal, és másodpercekig tartott, mire összeszedte magát a rendszer. Szomorú lennék, ha ezen a banánhéjon csúszna el a Remedy, amikor szinte minden mást sikerült kiválóan vagy legalábbis jól megoldania. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Sok kis hiba, de végső soron felejthetetlen élmény: ezzel lát el minden feltörekvő kalandort a Control. Bizonyos kérdésekre megkapjuk a választ, de van, amire talán sosem fogjuk, és nincs ezzel semmi baj. A képzelet nagy hangsúlyt kap a történetben, és a játék elején megemlített festmény, ami eldugja előlünk a realitást, az igazságot, sem feltétlenül takar mást, mint egy másik festményt. De ettől nem válik az út feleslegessé, hisz sokan megmondták, hogy már az utat járni siker, anélkül, hogy valaha elérnénk a célt. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A már említett kettősség azonban itt is felüti a fejét, a Northlight Engine által biztosított erőforrásigényes látványvilág és fizika alaposan két vállra fekteti a régebbi konzolokat. A teszthez használt PlayStation 4 Prónak is meggyűlt a baja a játékkal, igaz, csak akkor, amikor egyszerre sok ellenfél és elképesztően intenzív robbanásokat kellett egy időben lekezelnie. Ebből viszont azért bőven akad a közel 10-15 órás játékidő alatt, és nem úgy tűnik, hogy a csapat elkapkodná annak az optimalizációnak az orvoslását, amit egyébként a játék megjelenéséig kezelniük kellett volna.De ennek ellenére a Control egy nagyon kellemes meglepetés volt. Remek a harcrendszere, eszelősen jól néz ki – igen, még konzolon is -, és bár néha túl van tolva a Remedy-féle maszlag, de összességében sikerült egy nagyon izgalmas, rejtélyekkel teli világot teremtenie a csapatnak. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Teendő, felfedeznivaló a 10-12 órás történet során tehát mindig akad, és bár a lezárás meglehetősen antiklimatikus, az odáig vezető út egyszerűen fenomenális. A Control túlzás nélkül említhető egy lapon a Remedy olyan klasszikusaival, mint a Max Payne vagy az Alan Wake – egy lebilincselő, izgalmas, ötletes kaland a szürrealitás egy olyan vidékén, ahol bármi megtörténhet. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A Remedy a Controllal ismét valami egészen különleges élményt nyújtó játékot tett le az asztalra, kiváló történettel, kidolgozott univerzummal, elsőrangú kinetikus képességeket használó játékmenettel és fantasztikus látvánnyal.Nagy kár viszont a technikai problémákért és ha nem csíped David Lynch-féle stílust, akkor talán ez bosszantani fog, aki viszont épp annyira imádja, mint mi, annak ez is hatalmas élményt nyújt majd.Összességében mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy Remedy-módra kicsit „kontrollálja magát”: még hiányosságai ellenére is az év egyik legjobb címével van dolgunk. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    A Control valóban több, mint egy egyszerű techdemo, de nem sokkal. Főleg annak fényében, hogy a Remedy korábban mekkora hangulatbombákat eresztett el a Max Payne és az Alan Wake játékokkal. A technikai körítés akkor is, most is teljesen rendben van, a telekinézissel végezhető pusztításhoz nem sok hasonlót látni más játékokban. A bútorok, a tárgyak, a törmelék úgy repked körülöttünk, hogy csak ez hosszú percekig el tud szórakoztatni minket. A grafika a maga szürkeségében (leszámítva az akadozást) kimondottan korrekt, bár néhol felfedezhető némi öncélúság, például mikor egy területet megtisztítunk a Hisstől, és az adott helyiség mátrixosan átalakul körülöttünk. De mindez csak látvány, nem pedig hangulat. Persze a hangulat minden játékosnál mást jelent, így ennek hiányát megint csak nehéz felróni a játéknak. Hiszen amíg nekem kvázi unalmas volt, addig van olyan ismerősöm, akit úgy szippantott be, mint gyanútlan pókot a porszívó. Én mégis negatív szájízzel álltam fel a teszt elől. És ez nem feltétlenül a Controlnak köszönhető, hanem a Remedynek. Mert aki tud Max Payne-t és Alan Wake-et készíteni, attól a Control egyszerűen kevés. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    A Control egy pompás példa arra, hogy számszerűsíthető újdonságok nélkül, a már jól ismert mechanikákkal és játékmenetbéli elemekkel, valamint nem túl szokványos tálalással le lehet tenni egy remek programot az asztalra még ma is. Jesse kalandja egy hangulatos, magával ragadó akciójáték lett, amire csak a technikai gikszerek képesek sötét árnyékot vetni. Az, aki már régóta várt egy ütős akciójátékra, amit nem épp a leghétköznapibb történettel tálalnak, és amiben úgy el lehet veszni, mint magában az FBC épületében, az nem tud vele mellélőni. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.