Greedfall
IGN.hu 60
gamer365.hu 70
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 70
gamechannel.hu 68
gamekapocs.hu 70
thegeek.hu 66
pcguru.hu 0
ipon.hu 70
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

A Greedfall-ra már nagyon régen szemet vetettem, mivel az előzetes trailerek és bemutatók nagyon biztatóak voltak. Pont olyan arányban tartalmazott kalandozást és harcot, ami nekem a legjobban fekszik. Az utolsó hasonló rpg amiben elvesztem az a Witcher 3 volt és azóta azért eltelt némi idő. Lássuk hát, mit hoz a Spiders új játéka!

Értékelés Értékelés: 67.7% 67.7

Greedfall

  • Megjelenési dátum: 2019.09.10
  • Kiadó: Focus Home Interactive
  • Fejlesztő: Spiders
  • Stílus: akció, szerepjáték

  • Normál nehézségi szinten: 39 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 50 óra
    • Hangulatos, szövevényes történet.
    • Jó karakterek.
    • Érdekes feladatok.
    • A harcok.
    • Gyatra szinkron.
    • Látványos újrahasznosítás.

    Mindezektől függetlenül a Greedfall egy nagyon ambiciózus RPG, ami a stílus nagyon sok kritikus pontját kipipálja. Jók a karakterek, érdekes, mély és szerteágazó a történet, van súlya a döntéseinknek, rengeteg a felfedeznivaló, vannak epikus csaták és meglepő fordulatok. Lehet sokat mászkálni, felfedezni és hentelni orrvérzésig. Egy szóval lehet remekül szórakozni ha az ember elfogadja azt, hogy itt minden egy kicsit hát, hogy is mondjam finoman… Kevésbé kidolgozott mint egy tripla A kategóriás játékban. Ha ezeken túl tudsz lépni, akkor hajrá mert mindentől függetlenül sok szeretnivaló van a játékban. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    6.7/106 értékelés

    Szerettük is a GreedFallt, meg nem is. Szerettük, mert van egy hangulata, mély fejlődésrendszere, jópofa ötletei, és egy relatíve érdekes alaptémája, illetve sztorija, viszont nem szerettük, mert szinte minden aspektusában épphogy sikerült megugrani a középszerű szintet, ami miatt az unalom és a bosszankodás sűrű társunk volt a 30-40 órás végigjátszás során. Olyan érzésem volt, mintha egy 5 éves játékkal játszanék, ami akkoriban igen jónak számított, de mára már érződik, hogy megkoptak a mechanikák, és elhaladt felette a kor. Ettől függetlenül, aki még így az év végi hajtás előtt le akarja kötni magát, és nem zavarja a Witcher első két epizódját idéző kopott technikai megoldások, azoknak bátran ajánlom, bár az ára még kicsit borsos. Ugyan nincs benne semmi olyan elem, amit más játékok ne csináltak volna már meg sokkal jobban, mégis van egy bája, ami miatt el lehet veszni benne… ha nagyon nincs más. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Én bírtam a cuccot minden hülyeségével egyetemben, szóval, ha kedveled a Dragon Age (zárójelesen megemlítem a Witchert is azért) jellegű dolgokat, akkor bőven adhatsz neki egy esélyt, nem hiszem, hogy megbánnád. A fejlesztőknek viszont jár a pacsi a fejlődésért, aztán ki tudja, lehet, hogy pár éven belül simán leraknak egy tripla-A stuffot az asztalra. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Maga a fő történeti szál egy RPG-hez képest szerintem rövid. Igaz, hogy van egy csomó mellék feladat, de ezek egy része simán lehetett volna main küldetés. Mindent szépen felfedezve és teljesítve egy 40-50 óráig szórakoztat, de ismerek olyat, aki 30 vagy ez alatti óraszámmal fejezte be a kampányt. Nagyon erősen reklámozták a döntéseink súlyát, ami nem mindig érződött meg a végkimenetelnél. Bugok is akadnak szép számmal, de ennél a stílusnál nem nehéz hálóval fogni az érdekes vagy megmosolyogtató dolgokat. Inkább nagyobb gondnak éreztem, hogy bizonyos helyzetekben a nagyon makacs NPC varázsütésre változtatja meg a röghöz kötött elveit, ezen picit lehetett volna árnyalni, hogy ne csupán egy képesség működjön “kapcsoló” gyanánt. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    Ettől függetlenül azonban a GreedFall egy kiváló játék, véleményem szerint a legjobb, amit a Spiders csapata eddig letett az asztalra, és ha esetleg azok táborát gazdagítjátok, akik az Anthem kudarca mellett rettegve és csalódottsággal eltelve szemlélitek a BioWare jövőjét, olyan érzés lesz játszani vele, mint amikor egy különösen fárasztó és lehangoló nap után egy nagy korsó hideg sör és egy frissen gőzölgő pizza vár otthon. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Ám ezen tagadhatatlan gyengeségek ellenére a GreedFall-t méltán tekinthetjük az esztendő egyik, ha nem egyenesen a legkellemesebb meglepetésének. A korábban joggal lenézett stúdiónál bebizonyították, hogy kellő elszántsággal még ezerszer leírt, a középmezőnybe is maximum nagy jóindulattal beférő fejlesztők is képesek túllépni az árnyékukon. Őszintén remélem, hogy nem puszta véletlenről, vagy a nagy számok törvénye szülte, anomáliának tekinthető felvillanásról van szó, és az érintettek végleg maguk mögött hagyták dicstelen múltjukat. Az előjelek mindenesetre okvetlenül biztatóak, így ha kalandoznánk egy kicsit, ne is keresgéljünk tovább! Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    Őszinte elismeréssel adózom a fejlesztőknek, amiért az adott körülmények között igyekeznek a legtöbbet kihozni egy-egy projektből. A GreedFallt a stúdió eddigi legjobb és legkiforrottabb játékának tartom, melynek egyedi világát még nagyobb öröm lenne felfedezni, ha Teer Fradee minden zegét-zugát bebarangolhatnánk, ám ennyire nagyot még a Spiders sem mert álmodni. A miliő tetszetős, az őszi táj andalító, de szembetűnőek a hiányosságok, és nem tudom megállapítani, hogy a Silk motor limitációiból fakadnak, vagy inkább a csapat korlátozott lehetőségeiből. Úgy sejtem, mindkettőből egyszerre. Minden ügyesen felépített, órákon át húzódó küldetésre tucatnyi glitch jut, de még a suta és darabos animációk, az érzelmek kifejezésére alkalmatlan arcok, az egymás ikertestvéreinek tűnő NPC-k és a gyorsutazások állomásai közé ékelt kényszerpihenők sem tudják teljesen elhomályosítani a GreedFall varázsát, mely abból fakad, hogy lelke van. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Ezért amúgy jár is a pluszpont a fejlesztőknek, igaz, hogy így a játékmenet tényleg túlságosan is sablonos lett, de legalább működik, egyetlen olyan buggal sem találkoztam, ami meggátolt volna a végigjátszásban. Azt is mondhatnánk a GreedFallról, hogy lényegében ez lett a világ legrosszabb jó játéka. A Spiders korábbi játékaihoz képest hatalmas az előrelépés, és ha tudják majd tartani ezt a fejlődési ütemet, akkor azt sem tartom kizártnak, hogy következő játékukkal már a példaképeik nyakára is nőhetnek. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Az okosok és az őslakosok közötti harcban a Greedfall számomra egy hatfelesig jutott. Azért csak ennyire, mert a harc és a karakterfejlődés súlyosan ront az összképen, és bizony gyakran látunk épületeken belül ismétléseket, sőt, számtalanszor fogunk innen oda rohangálni, úgyhogy hiába a jó világ és az érdekes történet, már megint a kidolgozáson és a játékmeneten csúszik el egy jobb eredménytől a Spiders alkotása, ami legalább a The Technomancerre, a marsi kalandozásukra rávert egy kört. Szóval azt mondom, hogy ezt úgy 7-8 ezer forintért érdemes csak megvenni, és akkor is csak az RPG-seknek. Akkor viszont jót szórakozhatnak vele, amúgy pedig kerülendő, mert a karakterfejlődéshez nincs elég idő az életben, hogy megfelelően gyors legyen. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.