Stygian:Reign of the Old Ones
- Fojtogató lovecrafti atmoszféra.
Alapötlet, hangulat, komoly szerepjátékos szabályrendszer.
Rengeteg döntési lehetőség.
Hiányos harcrendszer.
Technikai gondok.
Műfajához képest rövid.
- Fojtogató lovecrafti atmoszféra.
Miközben sokféle játékstílusnak kedvez a Stygian kialakítása, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy láthatóan a műfaj tapasztalt rajongóira szabták. Olyan alapvetések hiányoztak belőle megjelenésekor, mint a manuális mentés és az alapokat elmagyarázó tutorial. Igaz, ezeket már pótolták, de velük együtt sem vált sokkal könnyebben teljesíthető kihívássá a játék, mert figyelnünk kell arra is, hogy hőseink kipihentek legyenek, hozzájussanak a szükséges táplálékmennyiséghez. Sajnos hiányoznak az eszközök, amelyekkel mindezt nyomon tudnánk követni, azaz semmi sem figyelmeztet, hogy lassan ideje enni vagy szundítani, csupán egyik pillanatról a másikra bekövetkezik a negatív hatásokkal járó állapotváltozás. Örülnék neki, ha a következő tapasszal már ezeket a hiányosságokat is orvosolnák a fejlesztők, és pár jól kiegyensúlyozott nehézségi szint sem lenne talán ördögtől való. Mindettől függetlenül a Stygian: Reign of the Old Ones figyelemreméltó alkotás egy még rutintalan csapattól, még sokra vihetik ezek a srácok, és talán a következő játékuk költségvetésében már a szinkronnak is tudnak helyet szorítani. Tovább a cikkhez…
gamestar.hu
Értékeljetek ti is!
A játék töltőképernyői is említik, hogy a harcban gyakran érdemesebb menekülni, mint erőforrásokat vesztegetni – néha elég interakcióba lépni egy tereptárggyal, vagy az ellenfelek mögött felbukkanó, egérutat jelölő mezőkön elhagyni a csatateret. Ám függetlenül a győzelemtől vagy meneküléstől, a hátráltató mániákus tüneteket eredményező Angst-érték minden csata után növekszik, néha pedig csak azután válik egyértelművé, hogy győznünk kell-e vagy kereket oldanunk, amikor az ellenfelek kitakarítása után váratlanul megjelenik „az erősítés”. Az pedig már csak savanyú hab a tortán, hogy ha karakterünket nem harcias típusra gyúrtuk, vagy nem ilyen társakkal vettük körbe, ezek a kötelező ütközetek egy ponton túl iszonyatosan nehezednek. Tovább a cikkhez…
pcguru.hu
A harc gyenge közepes, a prezentáció közepes, de a hangulat tökéletes; minden hibája ellenére ez képes volt az utolsó pillanatokig fogva tartani engem, emiatt pedig bátran állíthatom, hogy egy nagyon jó kis alkotással van dolgunk. Cthulhu rajongóknak kötelező darab, a szerepjátékosoknak ugyancsak, de azért várjunk még egy kicsit vele; a játékmenetet és a “bug”-okat is folyamatosan vasalják, polírozzák, így csak idő kérdése, mikor kapunk egy gyémántot a homoktengerből. Tovább a cikkhez…
gamechannel.hu
De ezen gyengeségei ellenére mégis bátran kijelenthetjük, hogy a Stygian: Reign of the Old Ones nem csak egy kiváló CRPG, hanem a lovecrafti szellemiség talán eddigi legtisztább kvintesszenciája. Ha kipróbálnánk egy kevesekhez szóló unikumot, és alámerülnénk a kétségbeesés mocsarába, egy percig se habozzunk: irány Arkham kárhozatra ítélt városa! Tovább a cikkhez…
ipon.hu
A Stygian: Reign of the Old Ones sok mindenben kitűnően teljesít, míg máshol kegyetlenül megbukik. A szerepjátékok és Lovecraft munkásságának szerelmesei megpróbálkozhatnak a játékkal, de csak akkor, ha képesek végigszenvedni az elkerülhetetlen harcokat. Elvileg érkezik majd a mindent megváltó patch, amely csiszol a játék hiányosságain, de erről még nincs több információ. Ráadásul az idő- és pénzszűke miatt a Stygian története nincs befejezve, és ez sokakat kétségek között hagyhat, hiszen a főszál cliffhangerrel ér véget. A döntést az indokolta, hogy már készül a következő rész, így a játékot az fogja majd befejezni. Tovább a cikkhez…