Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
IGN.hu 45
gamer365.hu 50
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 60
gamechannel.hu 63
gamekapocs.hu 60
thegeek.hu 47
pcguru.hu 67
ipon.hu 0
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

A taktikai shooterek nagyapja is beállt a homogenizált Ubisoft-játékok sorába. A szerepjátékosítás, a loothajhászat és a nyílt világban való szöszmötölés viszont nem mindenkinek áll jól

Értékelés Értékelés: 56.0% 56 Átlagos

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

  • Megjelenési dátum: 2019.10.04
  • Kiadó: Ubisoft
  • Fejlesztő: Ubisoft Paris
  • Stílus: akciójátékk

  • Normál nehézségi szinten: 19 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 53 óra
    • Egyszerű shooterként teljesen jól szuperál.
    • Rengeteg tartalom.
    • Jól néz ki.
    • Ötlettelen, unalmas játékmenet, amit még a kooperatív sem ment meg.
    • Üres, élettelen környezet.
    • Kissé egysíkú játékmenet.

    A fő bajom az egésszel “csupán” annyi, hogy se lelke sem pedig egyénisége nincs a Breakpointnak. Itt nem csak a megkérdőjelezhető design döntésekre gondolok, hanem arra, hogy tényleg nincs benne semmi különleges. A WildLands-ben Bolivia a maga latin amerikai hangulatával egy élő-lélegző világ volt. El tudott varázsolni, mert járkáltak a civilek, szólt a latin pop a rádiókból, ott voltak a sivatagok, a hegyek, az ikonikusabb helyszínek. Na itt is van minden, viszont olyan mintha egy teljesen átlagos térkép generátor elemeiből dobálta volna valaki össze. Fű, fák, bokrok, hegyek, némi száraz homokos rész, kis hegyes vidék, kis hó, kis élmény. Saját tapasztalatból tudom, hogy bármennyire is egy elcsépelt klisé de egy játékon egyszerűen látszik ha a fejlesztők nem adják bele a szívüket, lelküket. Természetesen ezt innen a távolból nem tudhatom biztosan, de az tisztán látszik, hogy a játék “útkeresése” valahol csúnyán félrement. Pont az a plusz hiányzik, ami ahhoz kell, hogy egy érdekes világot kapjunk érdekes játékmenettel. Amiért viszont nagy kár, mert a sok negatívum ellenére megvannak a maga pillanatai, főleg amikor több játékossal kúszunk együtt a dzsungelben, a drónokkal jelölgetjük be az ellenfeleket és egyszerre szedegetjük le őket. Ha eltekintünk a bugoktól, a pofátlan mikrotranzakcióktól és a teljesen átlagos játékmenettől, akkor többedmagunkkal azért el lehet jó pár estét szórakozni vele, viszont az a baj, hogy elérhetőek nála sokkal jobb co-op shooterek is így nyugodt szívvel senkinek sem tudnám ajánlani. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    4.3/104 értékelés

    Valószínűleg rekord idő alatt kalapálták össze ezt a játékot a franciák, azzal a felkiáltással, hogy már a kisujjukban van a műfaj. De minden, ami az összes többi címükben úgy-ahogy működött, itt egyszerűen nem áll össze egésszé, ehhez pedig még jön a tényleg elképesztően trehány technikai kivitelezés is. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A grafika szép, részletes, de az animációkat benézték pár helyen a készítők. Nomad szemei úgy dülledtek ki sokszor, hogy attól tartottam, kiesnek (bár lehet, kifogtam egy “bug”-os arcalapot), az ajak animációk gyakran nem egyeztek a dialógussal, és természetesen a “bug”-októl ez a részleg sem volt mentes. A legtöbb karakter egyszerűen élettelennek tűnt, és ezt sajnos a közepes szinkronhangok csak még jobban alátámasztották. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Most már tényleg itt az ideje, hogy a Ubisoft leakadjon a hatalmas open world koncepcióról. Legalább a The Division 2-ben ez még működött, igazi, tényleges level designnal, kidolgozott questekkel és AI-al. Itt olyan érzésem volt, mintha a csapat fele inkább valamilyen túlélő játékot akart volna készíteni, de végül igazi szörnyszülött lett a Breakpointból. Fárasztó és unalmas az egész játék hosszútávón, ez pedig talán a legnagyobb bűn, amit egy fejlesztőcsapat elkövethet. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    A Breakpoint mégis inkább egy fordulópontnak felelhetne meg: egy fontos állomásnak, amely hatására (és persze a csalódást keltő eladások miatt) a Ubi elgondolkodhatna azon, hogy esetleg stratégiát vált, és ha nem is reformálja meg újra a Ghost Recont és a többi sorozatát, legalább máshogy áll hozzá azok készítéséhez. És hogy valóban így fog-e tenni? Nos, ez sajnos költői kérdés, és valószínű, hogy még hosszú-hosszú ideig az is marad. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A végeredmény egy kihívás nélküli, bármiféle identitástól megfosztott, futószalagon gyártott looter-shooter, ahol a loot abszolút jellegtelen, összeszokott csapat nélkül, idegenekkel játszani egyenesen fájdalmas, szólóban viszont akár be is ránthatja a céltalan grindolásra fogékony szerencsétleneket – vagyis a hozzám hasonlókat. Egy podcastet vagy egy jó hangoskönyvet elindítva, meditatív transzban hosszú órákig nyomtam a véget nem érő, teljesen klónozott mellékküldetéseket, másnap pedig újra és újra visszatértem repetáért. Nem azért, mert annyira lekötött a játék, hanem inkább azért, mert be szerettem volna fejezni a könyvet, mellette pedig pótcselekvésként kiválóan el tudtam szöszmötölni Auroán. Ebből mindenki levonhatja a megfelelő következtetéseket. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Mindent összevetve a Breakpoint jelenlegi állapotában maximum a Ghost Recon Wildlands fanatikus rajongóinak ajánlható, másoknak nem. Fél szemünket viszont így is megérheti a játékon tartani, hiszen az alapkoncepció ígéretes, a Ubisoft pedig az utóbbi években bebizonyította, hogy meg tudja javítani a rajtkor enyhén szólva is alulteljesítő játékait, gondoljunk csak a The Division esetére az 1.8-as frissítéssel. Reméljük, a Ghost Recon Breakpointhoz is érkezik majd valami hasonló kaliberű ráncfelvarrás. Ráférne, az biztos. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Half Life Alyx

    Half Life Alyx


    Értékelés: 96.7%

    Half Life Alyx

    Értékelés: 96.7%

    13 évet vártunk arra, hogy a Half-Life széria életjelet adjon magáról. Most egy akkora durranással tért vissza, amekkorát még a legnagyobb rajongók sem vártak.

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.