Doom Eternal
IGN.hu 100
gamer365.hu 80
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 90
gamechannel.hu 85
gamekapocs.hu 90
thegeek.hu 90
pcguru.hu 95
ipon.hu 90
gamepod.hu 90
widescreen.hu 90

A 2016-os Doom folytatásában a Földön kell megállítanunk a démoni invázió terjedését

Értékelés Értékelés: 90.0% 90 Remek

Doom Eternal

  • Megjelenési dátum: 2020.03.20.
  • Kiadó: Bethesda Softworks
  • Fejlesztő: id Software
  • Stílus: FPS, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten:
  • Extrákkal történő végigjátszás:
    • Elképesztő külcsín: látvány, hangok, zene és szinkron.
    • Tökéletes és élvezetes harcrendszer.
    • Gyakorlatilag hibátlan kivitelezés és nagyszerű optimalizálás.
    • A tempót néha megtöri az elődhöz képest jelentősen több videóbetét.
    • Nem vagyok benne biztos, hogy annyira kellett a légiakrobatika.
    • Itt-ott nehézségi problémák előfordulhatnak.

    Mivel a szerverek majd csak a megjelenés napján, azaz március 20-án indulnak el, a Battlemode-ról és az egyéb online funkciókról (más játékosok játékába beleavatkozás, felpumpált démonok, akik elbántak már valakivel) pár nap múlva, külön cikkben fogunk írni. A Doom Eternalt viszont elsősorban a kampánya miatt érdemes játszani, és az majdnem pont olyan, amilyennek lennie kell: taktikus, látványos hentelés, melyben rengeteg eszköz segítségével élhetjük ki kreativitásunkat. Ha az ugrándozás jobban működne, a Marauder pedig nem lenne egy undorító, a flow-t felborító féreg, boldogabb lennék, de így is azt kaptam, amit vártam – és aki arra számít, hogy a 2016-os Doomot kapja meg felturbózva, az bizony nem fog csalódni. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Értékeljetek ti is!
    0/100 értékelés

    Az id Software bebizonyította, hogy tökéletesen érti, mitől is működött annyira a 2016-os felvonás, a folytatásra „csak” annyit tett, hogy lecsiszolta a még csiszolatlan részeket, nem mellesleg pedig alaposan kibővítette nem csak az előd, de a teljes sorozat mitológiáját. Ráadásul mindezt bármiféle rágörcsölés nélkül. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A Doom Eternal mesterien adagolja a kihívást és mikor már azt hinnéd, hogy most van egy kis nyugtod, akkor még jobban feltekeri a potmétert. Brutális, élvezetes és pörgős, látványos és hangos, és ha csak most kezdődne ez a sztori, akkor azt mondanám, hogy az évtized lövöldéjével állunk szemben – de ezen idő alatt még esélyes egy újabb felvonás, mellyel ha annyit tesznek hozzá a Doom Eternalhöz, mint ez tesz hozzá a Doom 2016-hoz, akkor nagyon boldogok leszünk. Azt viszont bátran kijelenthetem, hogy az év első, igazán nagy durranása instant év játéka lesz, és pokoli nagyot szólt már most is, reménykedünk a hasonlóan kirobbanó folytatásban. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Az Eternal-ra visszatérve, hozta mindazt, amit elvártunk tőle. Drága? Igen. Megéri? Természetesen. Megértem, ha néhányan megrettennétek a gépigénytől, de aggodalomra semmi ok… csak akkor, ha 4k-ban szeretnétek 30 FPS-t kihozni szegény gépetekből. HDR mellett. Mert a realisztikus színjáték nagyon fontos, miközben össze-vissza rohangászunk és vérezzük a falakat a démonok belsőségeivel.
    Semmit sem veszít a játékélmény, ha teszem azt 1080p-s, HDR nélküli, minden Ultrára tolt grafikán játsszuk. Hisz démonokat ölni bármilyen konfiguráción élvezet; mint ahogyan ezt már 1993-ban is megtapasztalhattuk. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Bár még erősen az év eleje van, de meg lennék lepődve, ha a Doom Eternal ne zsebelne be pár Év játéka díjat legalább a maga kategóriájában. Pont annyira finomhangolták az eredeti receptet, hogy újszerűnek, frissnek hasson. Igen, most már kell egy kicsit gondolkodni harc közben – de nem sokat, és főleg nem annyit, hogy az elvonja a figyelmünket a küzdelemről, sőt! Rég vártam ennyire új AAA megjelenést, és szerencsére nem kellett csalódnom. Még az ugribugri se zavar. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Mindent egybevetve a DOOM Eternal egy közel tökéletes, elképesztő odafigyeléssel és profizmussal megalkotott lövölde, ami nem csak az FPS zsáner konkurens alkotásait, de még a saját elődjét is kenterbe veri. A brutális akció közben minden lövésnek óriási súlya van, a mozgás viszont nem is lehetne ennél könnyedebb – egyszerre érezhetjük magunkat levegőben cikázó akrobatának vagy megállíthatatlan tanknak, közben pedig meg sem halljuk a démonok sikolyát, hiszen ott bömböl a fülünkben a legkeményebb metál. Csak néha, egy platformerszekció vagy egy rövidke átvezető erejéig van időnk fellélegezni, hiszen a következő sarkon ott vár minket egy újabb seregnyi rusnyaság. Én most megyek is, nekiugrok még egyszer a kampánynak, hiszen rengeteg extra tartalom és kihívás vár még rám, aztán próbát teszek a Battlemode-dal is. Javaslom, hogy minél hamarabb tegyetek így ti is, ugyanis hiába van csupán március, szinte biztos, hogy az év legjobb shooterével van dolgotok! Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Mert a kampány 15-20 órájának végén úgyis csak ennyi marad meg. A miérteket elfelejtjük, a történet csomóit nem bogozzuk tovább a kódexbejegyzések között. Az átgondolatlan fejlesztési rendszer lapjait sosem nyitjuk meg többet, a sutácska platformrészek kikopnak az emlékezetünkből, a begyűjtött csecsebecséken pedig gyűlni kezd a por. De a démonok vérének íze ott marad a szánkban. Hiányozni fog az adrenalin, a nyers brutalitás és a villámgyors, töltényhüvelyekkel mozgatott sakkjátszma. Szóval ha a DOOM Eternals végül nem is lett tökéletes videojáték, azért a műfajnak kétség kívül csúnyán odatartotta a középső ujjat. Tessék. Ilyen is lehetne egy FPS 2020-ban! Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Az Eternal elődjénél változatosabb, de hasonló élményt nyújt. Bár az online szegmense klasszisokkal gyengébb, az alapjáték kellően hosszú és izgalmas. Ehhez pedig társul az igényes vizualitás és egy nagyon erős zenei oldal. Ajánlani tudom a 2016-os gyöngyszem kedvelőinek, illetve a lövöldözős játékok szerelmeseinek. Ez most nagyot szólt! Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A Doom Eternal harcrendszere parádésan jó lett, és mivel a játék jó 90%-a a vad, zsigeri tempója ellenére is igen taktikus küzdelemről szól, öröm játszani vele. Igaz, egy pillanatnyi pihenést sem engedő tempóját szokni kell – néha annyira kell koncentrálni, hogy az már szinte fárasztó is. Az Eternal nem az a játék, amivel lazítani lehet; a sűrűbb ütközetekben akár már egyetlen pillanatnyi kihagyást is képesek megtorolni még a szimplább démonok is – hogy a Marauderről ne is beszéljek… noha az Eternal nem lett lényegesen jobb elődjénél, de elég új szín van benne, hogy ezen átlendüljünk. Mit átlendüljünk – hogy heteket töltsünk el vele! Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    A játék csúcspontja egyébként nem csak maga a játékélmény és a grafika, hanem az eszeveszettül hangulatos soundtrack, amelyet Mick Gordon egyszerűen zseniálisan írt meg, a zenék legalább annyit adnak a hidegrázós hangulathoz, mint a szörnyek. Ha nem láttad, hogyan vették fel az egészet egy metálkórussal, akkor azonnal pótold.
    Szóval a Doom nem sokat változott, de ennyire egyben már nagyon régen volt. Szép és nagyon jól fut, a szörnyei kihívást jelentenek, és nem adja magát könnyen, ráadásul minimum 10 órás single player kampánya elég élvezetes ahhoz, hogy nagyon nehezen lehessen letaszítani idén a trónról. Nem akar új rajongókat szerezni, inkább a régieket kiszolgálni. De őket kiszolgálja rendesen. Tovább a cikkhez…
    playernyito.jpg

    player.hu

    A DOOM Eternal minden cikkben említett apróbb nyűglődés ellenére kiváló játék. Címéhez méltóan megmutatja, hogyan kell kinéznie manapság egy vérbeli akció FPS-nek és teszi mindezt úgy, hogy méltó marad a korábbi hírnévhez. A szemrevaló grafika mellett a teljesítmény is kiváló, minden platformon sikerült kihozni a 60 FPS-t (a kisebbeken a felbontás csökkentése árán) és nagyon kevés alkalom van, amikor ez icipicit csorbulni látszik. Egyedül az eltúlzott nehézség és az ugrálós részek szivatása miatt tudnék haragudni, de ugye utólag minden ilyen élmény megszépül. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Igazából a Doom Eternal enélkül is egy elképesztően jó játék. Játékmechanikailag annyira átgondolt és kifinomult, és megfelelően nehéz, hogy leginkább a Dark Souls jut róla eszembe (ami persze egy másik műfaj, de értitek, mire akarok gondolni). Minden egyes összecsapás elképesztően élvezetes, a fegyverek tökéletesek, az ellenfelek felhozatala és viselkedése hibátlanul kidolgozott és a hangulat fenomenális. Az egész egy brutális adrenalinbomba. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    A nehézségi szinttől függően eltérően viselkednek a démonok, amik ahogy haladunk a Nightmare felé (Ultra Nightmare = permadeath – egy életünk lesz csak), úgy sebeznek többet, úgy viselkednek agresszívabban, és úgy adaptálják a stílusunkat hozzánk. Így még a második szinten is megszívhatjuk, ha nem igazodunk a DOOM Eternalhoz, ami szerintem egy kilencest itt is megérdemel. Ez egy ajánlott vétel, de talán itt-ott picit eltér attól, ami a DOOM-ot azzá tette, ami. A hagyományos multiplayer hiánya szerintem butaság, és nem fogok miattuk Quake Championsözni, amikor ott van a Quake III Arena. Úgyhogy ez egy jó játék. Remélhetőleg a Nintendo Switch port is ott lesz a szeren – a Panic Buttonban, a portolókban érdemes bízni. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Divinity:Original Sin II

    Divinity:Original Sin II


    Értékelés: 94.7%

    Divinity:Original Sin II

    Értékelés: 94.7%

    Olykor nehéz megállapítani, hogy isteni sugallat vagy elmebaj ihlette-e az érzelmekben, drámában és akasztófahumorban egyaránt bővelkedő hőseposzt, amelynek szereplői többek közt beszélő csontvázak és hullaevő tündék, ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a közösségi finanszírozásból elkészült játék szívvel-lélekkel, és a rajongók iránti maximális tisztelettel készült.

    Subnautica

    Subnautica


    Értékelés: 94.0%

    Subnautica

    Értékelés: 94.0%

    A Subnautica az a felfedező-túlélő-sci-fi-horror-kalandjáték, amelyet gondolkodás nélkül ajánlok bárkinek. Hogy lehetséges, hogy eddig nem készült több ilyen?!