Final Fantasy VII Remake
IGN.hu 90
gamer365.hu 80
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 90
gamechannel.hu 88
gamekapocs.hu 90
thegeek.hu 95
pcguru.hu 90
ipon.hu 0
gamepod.hu 92
widescreen.hu 90

Az 1997-es Final Fantasy VII teljeskörű remake-je, megújított játékmenettel és kiegészített történettel

Értékelés Értékelés: 89.4% 89.4 Remek

Final Fantasy VII Remake

  • Megjelenési dátum: 2020.04.10.
  • Kiadó: Square Enix
  • Fejlesztő: Square Enix
  • Stílus: JRPG

  • Normál nehézségi szinten: 38 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 52 óra
    • Elképesztően jó történetmesélés.
    • Kiváló, lendületes harcrendszer és főellenfelek.
    • Meseszép prezentáció, vizuálisan és zeneileg egyaránt.
    • Néha picit klausztrofóbiás a világ.
    • A mellékküldetések jelzésértékűek.
    • A framerate nagyobb tömegben néha visszaesik.

    Akár az extra küldetésekre, akár az új helyszínekre, karakterekre és történetszálakra, vagy akár minijátékokra (darts!) gondolok, nincs, amibe bele tudnék kötni. A Remake úgy bővítette ki az eredeti adta alapokat, hogy hű maradt szellemiségéhez. Ugyan a játékot záró szökés Midgarból eredetileg négy-öt órányi játékidő után következett, itt pedig harminc-harmincöt óra simán elrepül (molyolósoknak több is: mire felvergődtem a darts tabellán az első helyre, az kapásból elvitt fél órát az életemből), míg eljutunk az utolsó összecsapásig, amiről a Square Enix külön NDA-ban esketett meg, hogy semmit sem árulunk el. (Bár nem is akartunk volna!)
    Nincsenek kényszeredetten elnyújtott töltelék-részek, öröm tátott szájjal mászkálni és felfedezni, benézni minden zeg-zugba, a kézenfekvő útvonaltól távolabb eső ládák után kutatni, de még a helyiek kötelező “jaj, kedveském, de jó, hogy jön!” küldetései is olyan igényesen vannak összerakva, hogy nem válik lelketlen darálássá soha. Amikor pedig már elkelne egy kis változatosság, mindig csavarodik egyet a sztori, vagy belefutunk egy minijátékba (visszaköszön a motorozós rész is, nyilván), vagy épp van tesztelhető új fegyver, új képesség… unatkozni nem fogunk. A kérdés csak az, hogy hogyan tovább? A Remake az eredetinek alig 6-8 százalékát teszi ki, szóval milyen etapokban, hogyan fog folytatódni a kaland? Laza tíz rész? Mikorra?! De azt hiszem, legyen a Square Enix, Kitase és Nomura gondja, ezek után én már hiszek bennük és várok türelmesen. Vagy legalábbis: várok. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Értékeljetek ti is!
    10/102 értékelés

    Sokat küzdöttem a Final Fantasy VII Remake értékelésén, és biztos vagyok benne, hogy lesznek, akik nem fogják úgy megélni a játékot, ahogy én. A régi vonalas Final Fantasy-ítészeknek lehet, hogy túl modern lesz, az újonnan jötteknek túl zárt, a JRPG-szűzeknek pedig túlzottan furcsa a játék… vagy mindez egyszerre, amivel nincs is semmi gond. De mindennemű rajongást és negédes nosztalgiát félretéve is hiszem, hogy ez a történet telve van lélekkel, érdekes, erőteljes karakterekkel és mondanivalóval, az elképesztő prezentációról már nem is szólva – s mint ilyen, saját jogán válhat klasszikussá. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Persze, a Final Fantasy 7 Remake sok szempontból egy nagyon minőségi akció-RPG, amivel rengeteg időt el lehet ütni, majd nehezebb fokozatban is neki lehet állni, illetve az első végigjátszás után pótólhatók a kimaradt mellékküldetések is. De nem tudok elmenni azon érzésem mellett, hogy a fejlesztők túl nagy fába vágták a fejszéjüket, mikor totális felújításban gondolkoztak. Ezért a felszabdalt játék, ezért a sok csúszás, illetve ezért vannak az általam nehezményezett összetevők. Egyfelől nagyon szeretem, nagyon élveztem, másfelől pont azért zavarnak a szembetűnő hibái, mert még sokkal nagyobb is lehetett volna, sokkal iránymutatóbb a múltban elvesző bohóckodás helyett. De lehet, a többség nem így érez majd. Az idő dönt, én maximum a gondolataimat osztom meg. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A Final Fantasy VII Remake egy csodálatos élmény. Fantasztikus, ahogyan jól ismert pillanatokat élhetünk át újra, ahol meglévő emlékeink mellé új értelmezések kerülnek. Kiváló a harcrendszere, remek a világa, fantasztikus a megvalósítása és alapvetően játszatja magát. Az újoncok pedig egy remek, fantasy-sci-fi cyberpunk akció-thrillerben tapasztalhatják meg, hogy miért zúgott bele ebbe az élménybe régen a fél világ: hogy milyen különleges a világszemlélete, hogy mennyire szerethető a furcsa, hogy mennyire bevállalja saját különcségét, és hogy környezetvédelmi, valamint információszabályozási és -hamisítási üzenete mennyire aktuális még mindig, annyi egyéb mondanivalója mellett. Mivel ez egy nagyobb projekt része, így azonban óhatatlanul, a teljes végigjátszás alatt bennem motoszkált egyfajta előre várt csalódás: hogy tudom, hogy most csakis egy töredéket tapasztalhatok meg, és hogy ki tudja, mikor láthatom azt a megannyi izgalmas és kreatív helyszínt, amely a csapatra vár. Emiatt tematikáinak is csak egy töredéke bontakozhat ki, de a Square Enix csapata profi módon épített az egyébként prológusnak szánt szegmensből egy teljes, önmagában is értékelhető és értelmezhető alkotást, amely így már nem csak egy intro, hanem egy teljes első fejezet. Az új játékosok számára valószínűleg egy-két előre- és visszautalás zavaros lehet, de ezeket félretéve is egy koherens egészt tesz ki a játék – utolsó pár órájáig, amikor azonban valami nagyon merészet léptek az alkotók. Az azonban, hogy ki milyen érzésekkel kel fel a finálé után semmilyen módon nem teszi semmissé azt az előtte lévő 30-35 órát, amelyet a játékkal töltött el. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    Mindezekkel együtt hatalmas élmény volt a FFVII Remake. Nyilván más mint az original. Sokkal inkább egy instant robbanás, mint egy lassan építkező relaxáló kikapcsolódás. Kicsit olyan mint amikor az egyik kedvenc, csendesen folydogáló könyvedből egy hiperintenzív hollywoodi szuperprodukciót csinálnak. Lehet nem hozza a katarzist, de mégis felejthetetlen. Már most várom az új epizódot. A Remake-nek hála újra beszippantott a FFVII univerzuma, részévé váltam a világának, és mikor letettem, megmarad utána egy nyugtalanító kielégítetlen vágy, hogy de jó lenne ebből még! Aztán elkezdtem kacsintgatni az eredeti játék felé, hisz kitudja mikor lesz itt a következő epizód. A Remake érdeme, hogy még azoknak is meghozza a kedvét az eredetihez, akik soha nem játszottak vele. A világ legjobb játéka? Nem. De a generáció legjobb Final Fantasy-je. Nekem ma már ez is elég. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    A Final Fantasy VII Remake értékelése és a pár bekezdéssel feljebb említett szempontjaim így az alábbi módon összegezhetőek: a remake sokkal több egyszerű rókabőrnél, sokkal inkább teljes újraértelmezése a legendás játéknak. Ennél fogva ugyan nem hátrány, ha valaki teljesen újoncként áll neki, de minél inkább ismeritek az eredeti játékot, annál több és fantasztikusabb élményt nyújt majd, míg keményvonalas rajongóknak fel kell készülniük, hogy igenis lesznek dolgok, amik megváltoztak az eredeti cselekményhez képest (és valószínűleg csak még inkább fognak a további fejezetek során). Metaelemekkel teleszórt mestermű, amely bár végül valóban nem pont úgy hatott rám, mint amikor tizenéves serdülőként először találkoztam Nomura alkotásával, mégis olyan érzéseket váltott ki belőlem, amelyekhez hasonlóakat az utóbbi bő tíz év során nem sok játéknak sikerült. Számomra valószínűleg az idei év legjobb játéka, és kíváncsian várom a következő felvonást. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    És vegyük figyelembe, hogy ez még nem a teljes játék, csak az első része. Hogy mikor folytatódik, egyelőre nem tudni, de ha így maradna, és nem folytatnák, a FFVII Remake ebben a formában is egy óriási siker lenne minden szempontból. Mint ahogy az is. Azért szívesen folytatnánk a sztorit már nemsokára, de valószínűleg még elég sokat kell várni arra, hogy visszatérjünk Cloudékhoz. Addig elő lehet venni a PS Minit, és végigtolni rajta az eredetit. Tovább a cikkhez…
    playernyito.jpg

    player.hu

    A Final Fantasy VII Remake egy nagyon erős induló, ebben az amúgy nagyon erős tavaszi felhozatalban. Zseniálisan néz ki, a néhány apró hibáját leszámítva, pörgős és akciódús, garantáltan nem fogunk unatkozni egy percig sem. Kellően hosszú, mindent bebarangolva cirka 45-50 órát simán ki lehet belőle hozni, manapság ezt azért nem sok cím tudja prezentálni. Kihívás is van benne bőven, de gyengébb idegrendszerrel is le lehet elé ülni bátran. A harcmechanika, a temérdek ellenfél és boss harc ellenére sem válik frusztrálóvá, mégis kellemes kihívást nyújt. Bárkit megvesz aki fogékony az rpg-kre, a cyberpunk-ra és a japán anime kultúrára, legyen az az eredeti játék rajongója, vagy olyasvalaki aki még hírből sem ismeri a szériát. Csak annyit mondok megérte rá várni. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Számtalan dolgot kihagytam a tesztből, szándékosan, mert vétek lenne a még a legapróbb spoilereket is ellőni. A végső, roppant magas pontszám nem lehet kérdés, hiszen alapvetően egy remek újrakeveréssel van dolgunk, amibe ugyan pár hiba belerondít, de garantálom, hogy a régi és új rajongók is megtalálják benne számításaikat.
    Az egymillió Forintos kérdés viszont a hogyan tovább. Persze az FFVII Remake önálló alkotásként is megállja a helyét, de a folytatást már mindenhol belengették, így az biztosra vehető. A mikor és hogy már jóval érdekesebb. Három lemez tartalmát kéne valahogy átültetni a modern korba. Őszintén remélem, hogy nem kell 3-4 évet várnunk a Part 2-ra, minthogy abban is bizakodom, hogy nem PS6-on kell befejezni a kalandot. Mindenesetre vegyétek-vigyétek kérdés nélkül, mert abszolút méltó remasterrel van dolgunk! Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Talán, ha nem imádnám annyira az eredeti Final Fantasy VII-et, a felújított, a lehető legjobban modernizált Remake sem kapott volna ennyire el – de meggyőződésem szerint még a témát abszolút nem ismerők számára is nagyszerű élmény lesz. A karakterek nagyszerűek, a játékmenet néhány rövid, lassabb részt leszámítva végig izgalmas, és a körítéstől a harcokig minden 2020 élmezőnyében van – hát mit lehet itt nem szeretni? A magam részéről leginkább a sokéves várakozást rühellem, ami most nyilván ránk vár – hogy mikor és hogyan fog folytatódni Cloudék története, azt egyelőre a fejlesztőkön kívül senki nem tudja. E játék alapján biztos vagyok benne, hogy minőségi lesz az is; a kérdés az, hogy mikor – és hogy aztán még hányszor kell majd megint évekig várakoznunk, mire az egész történet a kezünkben lesz… Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    Bár a Final Fantasy VII Remake nem hibátlan játék, a fejlesztőknek sikerült a lényeget megragadniuk. Át tudták emelni a PlayStation 1-es eredeti minden báját úgy, hogy közben egy nagyközönség számára is fogyasztható játékot raktak össze. Sokszor láttuk már az utóbbi években, hogy mennyire nehéz megfelelni a rajongóknak, ebben az esetben azonban bátran ki merem jelenteni, hogy sikerült ez is. De a Final Fantasy VII legnagyobb érdeme mégis az, hogy az új játékosoknak is meg tudja mutatni, miért is imádják annyian Cloud Strife kalandjait. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Végül a játék univerzuma, a történet, a karakterek, a harcrendszer elemzése után itt az idő, hogy szót ejtsünk a vizuális világról is. Ezen a ponton kicsit megosztott itt azért a Final Fantasy VII Remake – bár összességében rendkívül pozitív az összkép ezen a téren is. Ami egészen szédületes, az a karakterek kidolgozása, amelyet leginkább az átvezetőkben csodálhatunk meg. Mindegyik fontosabb hős, vagy gonosz külsője mellbevágón realisztikus, ezen a ponton a játékipar és ez a konzolgeneráció elérte a csúcspontot. Akár Cloud arcvonásait, Tifa hihetetlenül szexi kidolgozását, Aerith megkapó bája, vagy a nagy benga, izomkolosszus Barreth harcedzett külsőjét nézzük csak az állunkat keressük majd a földön, de ez mindegyik fontosabb karakterre igaz. Ugyanakkor, ami a „jelentéktelenebb” NPC-ket illeti (akikkel azért szóba elegyedhetünk), mintha a Mass Effect első részének kidolgozottsági szintje köszönne vissza, ami így 2020-ban azért már kissé karcsú. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.