Wasteland 3
IGN.hu 84
gamer365.hu 80
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 80
gamechannel.hu 70
gamekapocs.hu 90
thegeek.hu 84
pcguru.hu 89
ipon.hu 81
gamepod.hu 0
widescreen.hu 76

Jégbe dermedt végítélet

Értékelés Értékelés: 81.6% 81.6

Wasteland 3

  • Megjelenési dátum: 2020.08.28
  • Kiadó: InXile Entertainment
  • Fejlesztő: InXile Entertainment
  • Stílus: szerepjáték

  • Normál nehézségi szinten: 36 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 50 óra
    • Minden egyes döntésünknek súlya van
    • Kiváló hangulat, humor és sztori.
    • Feszes, taktikus harcrendszer.
    • A grafika nem egy nagy durranás.
    • Kellemetlen hosszúságú töltési idők.
    • Állandóan ki- és lefagy.

    Szebb, jobb, nagyobb, azonban a régi problémák által kárhoztatva, nagyjából így lehet egy mondatban összefoglalni azt, milyen is lett a Wasteland sorozat harmadik része. Az inXile már többször tanúbizonyságot tett arról, hogy írásban, világ- és karakteralkotásban a legnagyobbak közt vannak, a nukleáris apokalipszis utáni Colorado több tucat olyan történetet kínál, melyet egy-egy csúcskategóriás alkotás is megirigyelne, a klasszikus harcrendszer továbbra is feszes, veszélyes és a győzelmet mindig komoly eredményként éljük meg és végre körítés terén is sikerült komoly eredményt elérniük. Csak azok az utolsó simítások, azok a minőségbiztosítási lépések lehetnének valamivel pontosabbak, hogy végre minden klappoljon. Azt már tudjuk, hogy most már ténylegesen a Microsoft berkeiben Brian Fargo és csapata valami komolyabb játékon dolgozik, de én nagyon remélem, hogy visszatérnek még az atomháború sújtotta Egyesült Államokba, mert azokat a történeteket, melyeket ez a világ kínál bármikor szívesen átélek. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    9/101 értékelés

    A Wasteland 3 egy tartalmas utazás, amibe rengeteg időt és energiát lehet beleölni, hiszen egy elsietett végigjátszás is jó 60 órára rúghat. A klasszikus, történetközpontú izometrikus szerepjátékok és a gyors sodrú taktikai játékok szerelemgyereke ez, ahol a két műfaj legjobb vonásai olvadnak egy élvezetes egésszé. A döntéseink és úgy általában a jelenlétünk a világban igenis számít és sorsfordító, amitől az egész élmény sokkal személyesebbé válik, ezt pedig kevés hasonszőrű játék mondhatja el magáról. Habár a Wasteland 3 technikai fronton hagy maga után kívánnivalót, és egy-két megoldás – mint amilyen a hátizsákunk menedzselése – tagadhatatlanul fapadosnak tűnhet, összességében hiszem, hogy a műfaj egyik legjobb versenyzőjéhez van szerencsénk a Divinity: Original Sin 2 óta. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Ezeket leszámítva a Wasteland 3 egy nagyszerű játék, amit a sorozat és a műfaj hódolóinak vétek lenne kihagyni, mert nagyon jó szórakozás. És rendkívül addiktív, mert mindig van egy új terület, egy új karakter, egy új küldetés, amit meg kell még nézni. Szóval megyek is, és kiderítem, hogy Major Tom mellé vajon fel lehet-e venni a csapatba egy kibercsirkét. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Azonban a végső ítélet pozitív, ugyanis ezek a negatívumok könnyedén kijavíthatóak, és csupán kellemetlenségeknek tűnnek a hatalmas kaland mellett, mely ránk vár. Ó, és még egyszer kiemelem az állatszelidítős képességet, mely segítségével lehet kiborg csirkénk. Kiborg. Csirke. Nyúl Péter mellett. Ja és találkoztam Shai Hulud poszt-apokaliptikus, fagyos nagy testvérével. De sajnos volt más dolgom, így nem küzdöttem meg vele. Tényleg nem. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A Wasteland 3 tehát tipikusan az a folytatás, amiről már az előzetes információk alapján lehetett sejteni, hogy nem lesz rossz, de a végeredmény minden várakozásomat felülmúlta. Ugyan akad pár kisebb homokszem a jeges felvágottban, de még azokkal együtt is bőven „must have” kategória, főleg annak tudatában, hogy posztapokaliptikus szerepjátékokkal mostanság nincs tele az óvóhely padlása. Egyébként a mai felgyorsult és pénzorientált világban valahol elképesztő, hogy egy ilyen játék egyáltalán elkészülhet, ugyanis se lootbox, se mikrotranzakció nincs benne, csak rengeteg lehetőség, felfoghatatlan mennyiségű tartalom és szinte végtelen újrajátszhatóság. A Microsoft jóvoltából pedig akár töredékáron beszerezhető, hiszen már a megjelenés napján egyből bekerült a Game Pass szolgáltatásba. Brian Fargo és csapata tehát ismét megcsinálta és egy olyan gyöngyszemet tett le az asztalra, amely méltó emléket állít a régmúlt ikonikus szerepjátékai előtt, sőt bizonyos tekintetben még túl is szárnyalja azokat. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    A Wasteland 3 jeges coloradoi világában elveszni hatalmas élmény volt, a szerepjátékos elemek elképesztően összetettek és egyben szórakoztatóak is. Hatalmas szerepe van a játékban a döntéseknek – legyen akár szó a párbeszédek során adott válaszoknak, vagy egész egyszerűen csak annak, hogy hová helyezzük el az embereinket. Minden tettünknek, mondatunknak, lépésünknek következményei vannak ebben a szerepjátékban és egy olyan utazásban vehetsz majd részt, amit érdemes átélni. A fősztori talán nem túlzottan eredeti és az AI sem áll sokszor a helyzet magaslatán, de Brian Fargo új szerepjátéka megérdemli, hogy nagyok közé bekerüljön. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Összetett, izgalmas és hangulatában remek játék lett a Wasteland 3. Minden fontosabb fő vagy mellékszereplő kapott hangot és ez tovább növeli az élményt. A jeges pusztaság rengeteg küldetéssel és felfedezni valóval vár minket, az egyik pillanatban előfordul, hogy brutális kegyetlenséggel, a másikban mókás aprósággal találkozhatunk és az újrajátszhatóságot nagyban támogatja, hogy komoly döntésekre kényszerülünk a fő küldetésszál és a különféle frakciók tekintetében. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    Nem szóltam a co-op elvi lehetőségéről, de egyszerűen (az idő közbeni javítócsomag érkezésétől függetlenül) annyira rozoga lábakon áll technikailag a W3, hogy ezt a részét Urambocsá’ hanyagoltam. Majd pár hónap múlva, haverral esetleg jópofa lehet, de nem ez a fő vonzereje a programnak. Ellenben a beteg humorral, a mocskos világ megteremtésével (klasszikus értelemben vett jóval és rosszal nem is nagyon találkoztam, mindenki meg tudta magyarázni indíttatásait, motivációit és hitt a saját igazában; illetve én is elcsábultam, amikor egy menekült csajt kellett feldobni a rabszolgatartóknak power armorért cserébe – megtenném újra). Szóval a Wasteland olyan lett, amilyenre számítottam: csiszolatlan, eléggé instabil, de így is szórakoztató és tartalmas CRPG. Egy kihaló (vagy újjáéledő?) faj hű képviselője, olyan időket idézve, amikor minden sokkal egyszerűbbnek hatott a hidegháborús atomkatasztrófa-paranoia meglovagolása ellenére. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    Hanem az addiktív jellege miatt. A Wasteland 3 egy piszok szórakoztató szerepjáték, amely a szokásosan komor témát kellően szarkasztikus humorral képes tálalni. Ez pedig könnyen beszippantja a stílusra és műfajra fogékony játékost. Persze nem hibátlan, ahogy egyetlen játék sem, de a hibák apróságok inkább, könnyen javíthatók vagy elhanyagolhatók. Az élmény pedig tipikusan wastelandes, így aki szerette a hat évvel ezelőtti második részt, az mindenképp fusson neki a harmadiknak is, csalódni garantáltan nem fog. Kivéve, ha valami gyökeresen más élményre számít, mint az elődtől, de akkor úgysem ezt a játékot kereste. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    A Wasteland 3 rengeteg lehetőséget és izgalmat kínál a stílus szerelmeseinek, de érzésem szerint a legnagyobb hibája, hogy igazából nem is akar mást kiszolgálni. Arra lehet számítani, hogy idővel a rengeteg bug javításra kerül, arra már kevésbé, hogy egyes tervezési hiányosságokat pótolnak a fejlesztők. Pedig kis odafigyeléssel azokat a rétegeket is jobban be lehetett volna vonzani, akik nem az RPG-kkel kelnek és fekszenek, ezért a játék ebben a formában leginkább a kemény mag szórakozását tudja hozni. Ők viszont minden bizonnyal nagyon jól fognak szórakozni. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Egyértelműen a játék előnyére vált, hogy az inXile a frakciók, a szereplők és a küldetések tervezése közben ahelyett, hogy szorosan fogta volna a gyeplőt, egyenesen a lovak közé hajította. Ennek eredményeként rendkívül éles kontrasztot figyelhetünk meg az egyes történetszálak tónusa között, mégis remekül megférnek egymás mellett a drámai, helyenként szívszorongató vagy egyenesen gyomorforgató momentumok a teljesen elborult, mégis kacagtató pillanatokkal. Azt tudtátok például, hogy létezik a Mikulás, csak az Északi-sark helyett Coloradóban dolgoztatja halálra a manóit? Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.