Ride 4
IGN.hu 0
gamer365.hu 70
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 70
gamechannel.hu 65
gamekapocs.hu 75
thegeek.hu 76
pcguru.hu 65
ipon.hu 0
gamepod.hu 92
widescreen.hu 74

Ez a definitív motoros játék?

Értékelés Értékelés: 73.4% 73.4

Ride 4

  • Megjelenési dátum: 2020.10.08
  • Kiadó: Milestone S.l.r.
  • Fejlesztő: Milestone S.l.r.
  • Stílus: szimuláció

  • Normál nehézségi szinten: – óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: – óra
    • Határozottan szép a látvány.
    • Egész bőséges felhozatal motorokból, pályákból.
    • Tartalmas karrier mód.
    • Mesterséges (un)intelligencia.
    • Irreálisan hosszú féktávok és idővel unalmassá váló feladatok.
    • Kiszámíthatatlan, és többnyire túl magas nehézség.

    Felemás érzésekkel búcsúztam a RIDE4 által kínált élményektől, mert bár nem ez lesz az a definitív motoros simcade, amely megszeretteti a kezdőkkel a kétkerekűek világát, de igenis van benne potenciál. Az alapjaitól újratervezett géppark, a játék által nyújtott látvány és a kusztomizáció, de még az elegendő mennyiségű és összetételű karrier is egész jó játékot sejtetnének, ha nem lenne annyira kíméletlenül kiszámíthatatlan és kényszeresen büntető a játék kezdeti szakasza. Az AI helyenként borzalmas dolgokat művel, de ha képesek vagyunk legyűrni a mezőny javát, onnantól fogva egész más dimenziót szolgáltat az olaszok játéka, így a stílus kedvelőinek óvatosan ajánlható, mindenki másnak azonban feltétlen javasolt egy-egy próbakört tenni vele, mielőtt magukhoz édesgetik ezt a féktelen jószágot. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    8/101 értékelés

    De hát a RIDE 4 nem ilyen, soha nem akart ezek nyomdokaiba lépni, és várhatóan nem fog jövőben sem, úgyhogy kesergés helyett próbálom élvezni azt, ami jutott, mert minden kényelmetlenség ellenére igenis élvezhető a játék. Az látszik, hogy az olasz csapat nagyon lelkes a kétkerekűek iránt, már csak abba kellene egy kis energiát tenni, hogy a karriermód ne laposodjon el túl hamar, és a tálalás ne legyen olyan sivár. Meg persze az MI is megérdemelné a törődést. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Bizakodva vártam tehát a Ride 4-et, de végül felemás érzésekkel távoztam: ha rosszindulatú lennék, akkor azt is mondhatnám, hogy ez egy kifejezetten jó motoros játék egy kifejezetten rossz motoros játékba csomagolva. A valódi összkép ennél persze árnyaltabb. A tartalom például mennyiségileg teljesen rendben van, egyedül motorból találunk csak valamivel kevesebbet, mint legutóbb – de csak azért, mert azokat a nulláról építették újjá, és ez meg is látszik a grafikán, ami egészen csinos. A vezetési élmény is tartogat élvezeteket, csak éppen ott vannak a már felsorolt furcsaságok, illetve ott a borzasztó AI, ezek együtt pedig képesek mindezt csúnyán aláásni. A karrier viszont kellő szabadságot nyújt minden téren, még ha nem is mondható túlságosan innovatívnak. Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy majdnem minden jó elemre jut egy kevésbé jó, ami miatt nem könnyű egyértelmű álláspontra helyezkedni a Ride 4 kapcsán. Éppen ezért vásárlás előtt mindenképpen ajánlok egy próbát, hiszen ezzel kideríthetitek, hogy mennyire vagytok képesek tolerálni a negatívumait – nekem sajnos kevésbé sikerült, de ki tudja, talán ti megértőbbek lesztek vele. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    A hozzáértő közönség viszont egy kellemes, kihívásokkal teli, részletes (van “Endurance” mód is, ha nem tervezünk aludni) játékot kap, rengeteg “Single player” lehetőséggel, és sok-sok multizással utána, amit ráadásul át is vihetnek majd a közeledő PS5-re. Bár a “Fizess-hogy-több-pénzt-kapj” DLC-t igazán ejthették volna; fene sem akar pénzt kiadni a még több jutalomszerzés lehetőségé… basszus, hát nem megvettem? Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A játéknak tehát lesznek DLC-i is, és igen, a Milestone szűkmarkúságának köszönhetően ezúttal sem kaptam ezt meg, és konzolon van Special Edition kiadás is, amit a PC-n nagyon kihagynak, ami hogy is mondjam, eléggé unfair húzás. És akkor végül a pontszám. A sajtó nyolcasokkal dobta meg, én 7,5-essel zártam. A RIDE 3 is ennyit kapott, de amennyit előrelépett, úgy annyit vissza is. A visszajátszásokban a filmes croppolás nem kell, és ott van egy GoPro-szerű kameranézet, ami a játékmenetben nincs. Szóval kezdőknek nem ajánlom, a többieknek igen, ha nem zavarja őket a Gran Turismo-szerű licenctesztek. A játékot a Magnew biztosította számunkra, köszönjük. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Összességében a Ride 4 egy élvezetes motoros cím lett, viszont az előző részhez képest csak néhány területen sikerült az előrelépés. Az online lehetőségek ebben a formában minősíthetetlen, és úgy általánosságban az egész tartalom hagy magában kivetni valót. Ami jó lett, az tulajdonképpen a lényeg, avagy a vasparipák meglovagolása. Látszik, hogy foglalkoztak a fejlesztők a fizikával és az egész irányítást is alaposan megreformálták. Ajánlani igazából minden motor fanatikusnak tudnám, viszont érdemes lehet elgondolkodni a vásárláson, ha már megvan az előző rész. Aki viszont most próbálna szerencsét először a kétkerekű erőgépek világában, az inkább máshol nézelődjön, mert ez a játék igazi rajongók számára készült. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    Egyetlen komoly hibája van a RIDE 4-nek, az pedig a béna, vak, bosszantóan együgyű mesterséges intelligencia, amitől a karrier mód szükségtelenül nehézzé válik. Emiatt kezdőknek, vagy akik most ismerkednének a motoros játékokkal, sajnos nem ajánlható. Ez pedig nagy kár, mert minden egyéb tekintetben a valaha készült egyik, ha nem a legjobb motorversenyről beszélünk. A hatalmas karrier, a részletes testre szabhatóság, az élvezetes vezetési modell és a kiváló tartalom ötvözete, a legjobbja mindannak, amit egy versenyes címtől elvárhatunk. Olyan motorválasztékkal az Apriliától a Yamaháig, a BMW-től a Ducatiig, a kis sportmotoroktól a legdurvább endurance gépekig, hogy attól bárki megnyalja a tíz ujját. A magam részéről elviselem az M.I. gyengeségét, mert még ezzel együtt is az idei év egyik legjobb műfajbeli képviselőjéről beszélhetünk. Bravissimo, Milestone! Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    A fentiek tükrében azt hiszem, érthető, miért nézek kissé értetlenül magam elé. Az ötletek, újítások alapvetően jók lennének, de megintcsak azt tudom mondani, amit anno a Milestone játékok kapcsán sokszor mondtam: olyan olaszosra sikerült a megvalósítás. Mintha nem vittek volna mindent következetesen végig. Vagy csak a tesztelők fásultak el és „jólvanazúgy” mentalitással bólintottak a bugmentes részekre? Nem tudom… Viszont motoros játékból amúgy sincs sok, így aki már unja az előző részt, tehet vele egy próbát. Akciósan pedig bárkinek érdekes lehet, ha képes a fentiek tükrében a szokásosnál jóval több türelemmel nekiállni a RIDE 4-nek. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Hiába volt a jó kezdés, a végén sajnos nagyjából ugyanoda kanyarodtunk, ahová a Milestone többi játékánál, a középszerűséghez. A Ride 4 mindenképp egy jutalomjáték a fejlesztőknek, talán a sok elvárás nélkül jobban tudtak koncentrálni a lényegre, a motorokra. Azonban sajnos nem tudtak élni a lehetőséggel, hogy a játékosokat is maguk mellé állítsák, talán túlságosan is elmerültek az apró részletekben a maguk örömére, miközben a korrekt játékélmény az otthon maradt. A játék helyenként kifejezetten nehéz, így inkább csak profiknak ajánlom. Ugyanakkor nekik is szükségük lesz egy nagy adag türelemre, mert a gépi ellenfelek sokszor meg fogják izzasztani a kontrollert markoló tenyereket és nem éppen a korrekt kihívás jegyében. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Ugyan a teszt vége kissé felemás szájízt hagyhat az emberben, ez azonban senkit ne tévesszen meg, mivel a Ride 4 még a kisebb-nagyobb hibái ellenére is talán az egyik legjobb versenyjáték a piacon, ami ráadásul remekül hozza a motoros életérzés minden velejáróját. A karrier kellően hosszú és tartalmas szórakozást ígér, és bár jelenleg ezen kívül szinte semmi más tennivaló nem akad a menüben, simán megéri az árát, főleg úgy, hogy 60 helyett 50 euróról indul. Aki tehát imádja a motorozást, és nem ijeszti meg a kissé nehézkes rajt, az bátran tegyen vele egy próbát, nem igazán fogja megbánni, az újoncoknak viszont csak óvatosan tudom ajánlani, mert bár rengeteg segítséget beállíthatunk magunknak, sokszor még ezek sem menthetnek meg minket a szigorú pályabírák haragjától. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.