Godfall
IGN.hu 65
gamer365.hu 50
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 70
gamechannel.hu 75
gamekapocs.hu 60
thegeek.hu 0
pcguru.hu 70
ipon.hu 0
gamepod.hu 55
widescreen.hu 70

Megérkezett az új generáció legszebb játéka

Értékelés Értékelés: 64.4% 64.4 Átlagos

Godfall

  • Megjelenési dátum: 2020.11.12
  • Kiadó: Gearbox Publishing
  • Fejlesztő: Counterplay Games
  • Stílus: akciójáték

  • Normál nehézségi szinten: 12 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 14 óra
    • Döbbenetes látvány.
    • Szórakoztató harcrendszer.
    • Ötletes mechanikák.
    • A nyersanyagok, páncélok és fegyverek farmolása borzasztóan gyorsan unalmassá válik.
    • Érdektelen sztori.
    • Nincs olyan eleme, amely hosszú távon igazán érdekessé vagy szórakoztatóvá tenné.

    Egyfelől, bár a karakterek eléggé sablonosak, nem kevés Darksiders-utánérzéssel (na, egész szupercsapat jön össze a végére), a hangulat megvan, a jobb harcok pedig kimondottan élvezetesek. Egy-egy jobb fegyvert vagy kiegészítőt, képességet begyűjtve látványos kombózás mellett irthatjuk a szörnyeket és harcosokat, ha pedig többen vágunk bele a misszióba, az még grandiózusabb pillanatokat szül. Kicsit olyan amúgy a Godfall, mint a Ryse: Son of Rome volt az Xbox One nyitányában, csak éppen ott látszódott, hogy komoly összeget fordítottak a látványra, illetve ugyanennyi figyelmet a karakterekre és a sztorira, miközben a játékmenet picit egyszerűbbre lett véve. A Godfall utóbbi terén kicsit összetettebb és változatosabb, de azért még mindig nem egy komoly szerepjáték, ellenben mindig egyértelmű, hogy kiket óhajt kiszolgálni. Nagyjából 30 000 forintért kimondottan drága és ismétlődő (hello, Randy), F2P-ként vagy legalább fele áron már sokkal jobban be lehetne lőni a helyét, sokkal jobban megérné a vásárlást. Nem menthetetlen, nem is rossz, de az átlag és a jó között egyensúlyozva ennyi pénzért nem sok jövőt lehet neki jósolni, pedig a páncélok és a látványdizájn miatt megérte volna többet is foglalkozni ezzel az IP-vel. Talán majd legközelebb. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Értékeljetek ti is!
    7/101 értékelés

    Hálátlan feladat konzolindító címeket gyártani. Az új technológiát megérteni (és alkalmasint bemutatni), arra játékot fejleszteni, ráadásul mindezt kényelmetlenül rövid határidővel, lehetőleg a konzol debütálásnak időpontjáig szinte biztosíték a kudarcra. A Godfall mindezek ellenére egy hősies próbálkozás volt, hogy megtörje az évtizedes átkot, amit gyönyörű világával, na meg ötletes harc- és zsákmányrendszerével majdnem véghez is vitt. Sajnos azonban hiába a jó alapok, ha mindezt nem sikerül valós tartalommal és egy jó történettel feldíszíteni. Ezek híján pedig nem kapunk mást, csak egy tünékeny élményt, amit gyorsan vált majd az unalom. Nagy kár érte, mert rengeteg ígéret volt a játékban, éppen csak nem sikerült azt értékre váltania. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A Godfall nem egy kifejezetten rossz játék, de sajnos teljesen egyértelmű, hogy nem is jó, és ez különösen azért fájó, mert a látvány és a harcrendszer egészen pazar, mindössze annyi kellett volna még ehhez, hogy ne egyetlen kávészünet alatt írják meg az egész játék történetét, és ne nagyjából ugyanennyi energiát fordítsanak arra, hogy változatos legyen maga a játékmenet.Így sajnos csak egy önismétlő, gyorsan letudható futó kalanddá válik a Counterplay Games munkája, ami egyetlen délután alatt kivégezhető és megunható. Erre az egy napra szórakoztató társunk lehet, de az ember azért nem ennyit várna immár 30 ezer forintért – bocsánat, aki úgy érezte, hogy a jövőre érkező DLC-re, és minden kozmetikai extrára is szüksége van, annak 41 ezerért gyűjtői kiadásban. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    A Godfall részben kihasználja a DualSense kontroller képességeit, így ezzel kiélvezhetjük a „nextgen” élményt. A touchpad csak a karaktermenü előhívására szolgál, a hangszóró és a mozgásérzékelő funkciók pedig kihasználatlanul maradtak. A haptikus visszacsatolás folyományaként viszont amerre karakterünk indítja a támadásait, abba az irányba fogjuk érezni az ütések szelét. Egy hosszabb, lendületes kombó közben így a küzdelem részévé válunk, ami hosszútávon elég jó dolog. Minden fegyver máshogy viselkedik, a vágássorozatok közti szüneteket a ravaszok befékezésén is érezhetjük. Az előző generációs kontrollerek olcsó vibrátornak hatnak a DualSense kifinomult és szofisztikált rezgésével szemben. Összegzésképpen elmondható a Godfall PlayStation 5-ös ideiglenes exkluzivitása nem volt a Sony legjobb befektetése, okosabban is el lehetett volna költeni az erre szánt összeget. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Szerettem volna megdicsérni a játékot, úgy álltam hozzá, mint bármelyik teszthez: tiszta lappal indult. Mivel viszonylag későn álltunk neki a tesztelésnek a PS5 hiánya miatt, ezért volt alkalmam mások élménybeszámolóit is elolvasni és hát finoman szólva sem lett ajnározva sehol. Mondjuk talán azt lepontozást sem érdemli meg, mint amit több helyen is látni, alapvetően nem rossz játék a Godfall, csak hát nem is különleges. Valószínűleg mindenkinél extra szorzót jelentett a következő generációs dac, amely kapcsán azt várják az emberek, hogy a világ legszuperebb játékait kapják meg a konzol mellé. Csakhogy ez sosem volt így, s ez a szabály jelen esetben további erősítést nyert. Azért aki kicsit is kacérkodik a gondolattal hogy kipróbálja, várjon meg egy leárazást és akkor bátran belevághat, ha nincsenek túlzott elvárásai. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Az értékelésnél vacilláltam egy ideig a 7 és a 8 pont között. Ha azt nézzük, hogy ez az első valódi nextgen PS5 játék és hogy mennyi minden újdonságot mutat meg a ránk váró érából, akkor jogos lenne a 8 pont neki. A gyönyörű látvány, a nemlétező, maximum 2 másodperces töltési idők, az elmondhatatlanul gyors ki- és belépések, a kiváló játszhatóság, a szuperül kalibrált nehézség, valamint a felhasználóbarát funkciók sokasága miatt tényleg megérdemelné. Ha viszont tartalmilag és komplexitását vizsgálom, esetleg azt, hogy a történetből hiányoznak a “hűha” csúcspontok, akkor nyilván nem vetekedhet az előző generáció legmarkánsabb képviselőivel. Itt most tényleg a 7.5 pont lenne az ideális, de mivel felezésre nincs lehetőség, ezennel megadom a Godfallnak életem legerősebb hét pontját. Ugyanakkor nem tudom, hogy számít-e ez még valakinek valamit, de hozzáteszem, hogy én baromi jól szórakoztam vele, és nem mellesleg dobtam egy virtuális köszönetet a fejlesztőknek, hogy merték ezt az alkotást nem izzadtságszagú Soulsborne-ra csinálni. Hidd el nekem: ezzel a játékkal nem fogsz mellényúlni! Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    Egyelőre nem igazán tudjuk, hogy a Gearbox-Counterplay párosa mit tervez a játékkal hosszú távon, mert ez így sajnos amit prezentáltak nekünk nagyon kevés. A matchmaking és a valódi endgame tartalom hiánya fájó, miközben a menüben már látjuk a Shift Code beváltása pontot, amely a Borderlandsekben látott megoldást veszi át (Közösségi médiákban időnként megosztanak velünk kódokat, amikért fegyvereket és hasonló extrákat kapunk), vagyis vélhetőleg annyiról van szó, hogy nem részletezik nekünk a jövőbeli terveket. Ami kár, mert egyébként az alapötlet remek lenne, de így nem tudjuk azt tanácsolni, hogy vessék bele magukat a felhasználók a programba, főleg, hogy idehaza az alap kiadás lemezes verziója nem kevesebb mint 30 ezer Ft-ba kerül. Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    A fejlesztési rendszer átlagos, mint ahogy a harc sem tud felmutatni túl sok extra dolgot, ellenben a nehézség kiváló, a legtöbb player meg fogja találni a hozzá illő beállításokat. Sajnos a kevés, ráadásul önismétlő (de végtelen számban) feladatok, a viszonylag hurka játékidő (ha csak nem imádod a farmolást) valamint a szinte nem létező sztori mind azt bizonyítja, hogy lenne bőven hova fejlődni a második részben, mert ezektől függetlenül potenciál van az anyagban.Főleg akkor, ha esetleg két barátunk is beszerezte, mert amúgy támogatja az offline multiplayert, az online ellenben valamiért kimaradt. Szóval bőven van pro és kontra, de ettől függetlenül egy próbát megér a dolog, akkor pláne ha szereted az ilyen kaszabolós cuccokat. Akkor valószínűleg csalódni sem fogsz benne. Amúgy azt mondtam már, hogy mennyire elképesztően gyönyörű a játék? Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Nem tudom elképzelni hová pozícionálta magában a stúdió a „műfajteremtő” looter slasher projektjét. Egy biztos: jelenlegi állapotában maximum a harcrendszere és a buildek megalkotása miatt lehet bárki számára érdekes és szórakoztató. Ezekben bőven van potenciál és kellemesen meg tudott lepni a lehetőségeivel, a támadások érezhető súlyával és erejével, valamint az összecsapások ritmusával. De ha őszinte vagyok magammal, akkor ezeken sem nehéz fogást találni. Főleg, hogy semmilyen szinten nincsenek kihasználva és annyira hiányzik belőle minden további tartalom, hogy a kampány szűk 10-15 órájában is rendre csak időt húz és újrahasznosít. Pedig a Godfall nem egy kifejezetten rossz játék. Bár lehet még akkor is maradandóbb élmény lenne. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    A Godfall tehát egy mélységesen identitászavaros játék. Egy technikailag korrekt iparosmunka, amely egyszerre szeretne God of War, Warframe, Monster Hunter és Dark Souls lenni, csak éppen hiányzik belőle az emlékezetes történet, az online keretstruktúra, az epikus bosscsaták és a feszes harcrendszer. Ezzel pedig megmarad, egy gyönyörű, de kiábrándítóan üres és önismétlő kalandnak, amit kénytelen voltam óránként letenni, mert két kardcsapás közt rendszeresen beleálmosodtam. Számomra egyértelmű, hogy a PlayStation 5 nyitókínálatának leggyengébb darabjával van dolgunk, így ha rám hallgattok, akkor jobb, ha csak egy mély leárazás mellett adtok neki esélyt, akkor is elsősorban az újgenerációs látvány miatt. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Half Life Alyx

    Half Life Alyx


    Értékelés: 95.0%

    Half Life Alyx

    Értékelés: 95.0%

    13 évet vártunk arra, hogy a Half-Life széria életjelet adjon magáról. Most egy akkora durranással tért vissza, amekkorát még a legnagyobb rajongók sem vártak.

    Divinity:Original Sin II

    Divinity:Original Sin II


    Értékelés: 94.7%

    Divinity:Original Sin II

    Értékelés: 94.7%

    Olykor nehéz megállapítani, hogy isteni sugallat vagy elmebaj ihlette-e az érzelmekben, drámában és akasztófahumorban egyaránt bővelkedő hőseposzt, amelynek szereplői többek közt beszélő csontvázak és hullaevő tündék, ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a közösségi finanszírozásból elkészült játék szívvel-lélekkel, és a rajongók iránti maximális tisztelettel készült.

    Microsoft Flight Simulator

    Microsoft Flight Simulator


    Értékelés: 94.7%

    Microsoft Flight Simulator

    Értékelés: 94.7%

    A Microsoft termék, ami még a Windowsnál is régebbi.