Publikálva:Február 9, 2016 Kategória: Multiplatform, Nintendo Switch, PC, Playstation 4, Xbox One 231
Firewatch
- Hangulatában verhetetlen.
Elképesztően hangulatos bejárható terep.
Feszült, érdekes történet.
Elvarratlan történetszálak.
Nagyon rövid.
Minimális újrajátszhatósági faktor.
- Hangulatában verhetetlen.
Bár nem vagyok a stílus feltétlen szerelmese, a Firewatch világát és szereplőit pillanatok alatt a szívembe zártam, a látványvilág pedig annyira lenyűgözött, hogy még a sztori ismeretében is hajlamos voltam vissza-visszatérni és egész egyszerűen sétálni egy kicsit, gyönyörködni néhány percet. Nem állítom, hogy a Campo Santo új szintre emelné ezt a zsánert, de csak azért, mert azok az újdonságok, azok az ügyes megoldások, melyeket itt találunk nem feltétlen univerzális ötletek, kell ez a környezet ahhoz, hogy tökéletesen működjenek. De kit is érdekel, hogy mások fognak-e innen ötleteket lopni? A lényeg az, hogy a Firewatch teljesen nyugodt szívvel ajánlható mindenkinek, aki kedveli ezt a narratív, felfedezős,sztorimesélős stílust, a Campo Santo játéka gond nélkül felér a stílus legjobbjaival. Tovább a cikkhez…

gamer365.hu
Értékeljetek ti is!
A Firewatch egy remek alkotás, azonban az ebben a kategóriában kiemelkedőnek számító Life is Strange vagy az Everybody’s Gone to the Rapture dinamikájával és lehetőségeivel mégsem tudja felvenni a versenyt. Egy leheletnyi csibészséggel, jobban kidolgozott és nagyobb szabadságfokkal, a végkifejletre kiható döntésekkel korszakalkotó játék születhetett volna. A játéknak persze ettől függetlenül nincs szégyellnivalója, hiszen tisztesen helytáll szinte minden területen, de a forradalom ezúttal elmaradt. Tovább a cikkhez…

IGN.hu
A Firewatch mutat néhány érdekes megoldást, de a sztorival, különösképp a befejezéssel nem voltam teljesen elégedett. Nem is feltétlenül az a gond, hogy túl hamar véget ér, hanem az, hogy nem jól építették fel. Belerejtettek egy kisebb sztorit egy nagyobba, és mivel végig a nagyobb rejtély megoldását keressük, a kisebb teljesen súlytalan maradt, holott egyébként komoly érzelmeket kellett volna kiváltania. Alapvetően a mögöttes mondanivaló a fontos, nem az, ami valójában történik; aki azt nem érti meg, vagy akit nem gondolkodtat el, csalódottan fejezi be a játékot. A látvány, a párbeszédek, az új, érdekes játékmenetbeli megoldások miatt mégis megéri kipróbálni, és reméljük, a csapat legközelebb még többet belead. Tovább a cikkhez…

gamestar.hu
A Firewatch a zavaros fejlesztői kommunikáció miatt talán nem azt szállította, amire sokan számítottak. Jómagam azonban nem mondhatom azt, hogy csalódtam volna. Egy kellemes, pont egy délutánra elegendő kikapcsolódásban volt részem egy gyönyörű parkban, megfejelve egy lebilincselő, thrillerrel kevert drámával és olyan érdekes szereplőkkel, akiket a stáblista megjelenésével sajnáltam elengedni. A Firewatch egy élményjáték, ami jól megfogja az elszigeteltség és a kiszolgáltatottság érzését, de ennél nem több. Nem egy sandbox-kaland, nincs nyomozás, sem parkőri teendők. Csak a főszereplő, az erdő és a történet vár. Nálam ez a recept nyerőnek bizonyult, és merem állítani, hogy nálad is az lesz – feltéve, ha szereted a sétaszimulátorokat, a Firewatch ugyanis a kategória legjobbjai közé tartozik. Tovább a cikkhez…

pcguru.hu
Csak úgy repkednek az őszinte emberi érzések a Firewatch-ban, amellett, hogy egy roppant okos narratívával megáldott játékról van szó. A karakterünk irányába az empátia már az első percekben kialakul, és ahogy a cselekmény halad előre, úgy a kötődésünk is erősebb lesz. Az anyag minden más tekintetben is helytáll, és itt a műfaj többi darabjától eltérően a szabadságérzetre is rágyúrtak. Nem csak külső személők vagyunk, hanem aktív részesei az eseményeknek, persze bizonyos kereteken belül, de az nem annyira feltűnő. A Firewatch érdemei vitathatatlanok, a Campo Santónak esze ágában sem volt beáldozni a játszhatóságot a történetmesélés miatt, inkább addig formálták a kettőt, míg minden a helyére került. Ha ezt csak rövid játékidővel tudták elérni, akkor sem panaszkodhatok. Tovább a cikkhez…

gamekapocs.hu
Nem rossz a Firewatch, de rövid, újrajátszhatóság maximum más dialógusok meghallgatása miatt lehetséges, ráadásul szerintem ez is egy megosztó cím lett. Nem akkora mértékben, mint a The Witness, de ez is hasonló. Jónak jó a Campo Santo munkája, de hosszabb távon nem fogunk rá emlékezni. Tovább a cikkhez…

thegeek.hu
Nem hiába előzte meg nagy várakozás a Firewatch megjelenését. Kerek történetet kapunk, hatásosan és okosan adagolt feszültséggel, drámával és izgalommal. Még misztikusnak tűnő X-Aktás mellékíz is megjelenik félúton, egy olyan tragédia felé vezetve hősünket, amiről spoiler nélkül lehetetlen bármit is mondani. Legyen annyi elég, hogy habár egy fél nap alatt végigjátszhatjuk ezt a remekművet, ha tehetjük, aduk meg a módját. Egy csendes, félhomályos délután, egy bögre innivaló, kikapcsolt telefon és indulhat a kaland. Nem éri meg elkapkodni, és talán – a szereplőkhöz hasonlóan – mi sem leszünk ugyanazok, amikor felállunk a székből. Murakami Haruki japán író fogalmazta meg ezt nagyon jól: „És egyszer vége lesz a viharnak. Nem fogsz emlékezni, hogy csináltad végig, hogy élted túl. Még abban sem lehetsz egészen biztos, hogy tényleg véget ért. De egy dolog biztos. Amikor kijössz a viharból, nem az az ember leszel, aki besétált abba. Ez minden, amiről a vihar szól…” Tovább a cikkhez…

ipon.hu
Nagyon személyes élmény lett a Firewatch, melyet remek írása és kiváló szinkronja tesz azzá. Egyfajta rádiójáték, rejtéllyel, izgalommal, és egy kevés, néhol kimondatlan romantikával. Bizonyára rétegtermék, de mégis több ilyen kellene, alternatívaként, menedékként. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag kétszemélyes, remekül adja át az emberek lelki világát. A befejezésen lehetne csiszolni, de ettől függetlenül szép első munka a Campo Santo-tól; csak így tovább!Remek novellát alkottak, melyet bekucorodva olvashatunk – csak videojátékként. Tovább a cikkhez…
