Tacoma
IGN.hu 75
gamer365.hu 0
gamestar.hu 80
pscommunity.hu 80
gamechannel.hu 0
gamekapocs.hu 0
thegeek.hu 0
pcguru.hu 0
ipon.hu 0
gamepod.hu 80
widescreen.hu 0

A Gone Home anno instant klasszikus lett, de vajon meg lehet-e ismételni a sikert úgy, hogy új környezetbe ültetjük az ismerős játékelemeket?

Értékelés Értékelés: 78.8% 78.8

Tacoma

  • Megjelenési dátum: 2017.08.02
  • Kiadó: Fullbright
  • Fejlesztő: Fullbright
  • Stílus: kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 3 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 4 óra
    • Lenyűgöző látványvilág.
    • Kiváló történet és környezet.
    • Interaktív átvezető jelenetek.
    • Lehetne jóval hosszabb is.
    • Xboxon szaggat.
    • A karakterek háttérsztorija kidolgozatlan.

    Bár terjedelmét tekintve a Tacoma is inkább desszert, semmint lakoma (elnézést), és a stúdió előző játékához hasonlóan nem forradalmasítja a videojátékok történetmesélését, nagy gonddal felépített világa és szokatlan módon megelevenedő karakterei révén mégis a műfaj teljes értékű tagjai közé tartozik. Egy űrszappanoperába oltott detektívregény a Gone Home családi drámájánál több izgalmat tartogató témákkal és jobban belőtt árcédulával, amely ugyan lábon lövi magát az egyik fő rejtély szándékos leleplezésével, sci-fi kedvelőknek mégis kifejezetten ajánlott egyestés kaland. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    7/101 értékelés

    A Tacoma a sci-fi műfaj miatt sokkal izgalmasabb, mint elődje, a Gone Home, hiszen egy űrállomást járhatunk be. Azonban a sétaszimulátorok zsánerének korlátaira a Fullbright csapat e legújabb címe is jó példa. Vagyis hiába a környezet igen részletes kidolgozottsága, az interakció magas foka, a játékbeli csúcstechnika miatt elképesztően mutatós kezelőfelület, ha a Tacoma űrállomásán mindvégig csak gyalogolgatunk és olvasgatunk, és a fő történetszálat tekintve igen sok felesleges információval találkozunk. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Az átvezető jeleneteket vissza is lehet tekerni, sőt kell is, ha az egyszerre, ám egymástól messze zajló jelenetek mindegyikét meg akarjuk nézni. A legtöbb felvétel a három nappal ezelőtt bekövetkezett katasztrófát követően készült, ezeken keresztül megismerhetjük az eltérő dolgozók reakcióit, félelmeit, érzelmeit. Otthonaikat átvizsgálva felvillannak vágyaik, leveleiket átolvasva megismerjük 2088 szörnyű világát, egymásnak küldött üzeneteikből pedig kiderül, hogy milyen is volt az élet az űrállomáson. Igen effektív módszer ez a történetmesélésre; a reklámokon, rendszerüzeneteken, e-maileken keresztül feltárul a távoli jövő elkeserítő hangulata, miközben a dolgozók személyes élményein keresztül teljesen más történeteket is megismerünk, szerelmekkel, kudarcokkal, előléptetési reményekkel és pitiáner féltékenységgel. A központi rejtély – hogy mi is történt a Tacomán, és hová lettek a helyiek – már közel sem ennyire érdekes, bár kétségtelen, ez is leköti az embert. A legnagyobb gondom az volt, hogy két és fél óra alatt vége is lett a kutatásnak, és ez zavaróan kurtának tűnt – pedig már olyan jól éreztem magam. Hiába remek az élmény, hiányérzettel állsz fel a Tacoma mellől. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Mint a Gone Home-ban, most is van lehetőségünk a fejlesztői kommentárok meghallgatására, melyet melegen ajánlok mindenkinek, ha nem is az első, de a második körben. Ugyan a játék nem több, mint három-négy óra alatt abszolválható, ez az idő bőven megnövekedhet, minél többet piszmogunk a felfedezéssel, nézelődéssel. Nemcsak a grafika, de a szinkron is kiváló lett. Ugyan sajnos bugot is találtam: egyszer kifagyott a progi visszatöltéskor, illetve szemmel láthatóan az űrállomás egyes szintjei közötti áthaladás is komoly erőfeszítésébe kerül a kódnak, de hát valami bajnak is kell lennie. Összességében a műfaj szimpatizánsai közül mindenkinek ajánlom ezt a hihetetlenül hangulatos és elgondolkodtató játékot. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A Tacoma így sem rossz, csak nem tud olyan erős hatást gyakorolni, mint stílusának legjobb tagjai – a sokkal privátabb és fókuszáltabb Gone Home, a hatalmas játszóteret adó Firewatch, vagy épp egyik idei kedvencem, a What Remains of Edith Finch. Az utóbbi mindig meg tudott lepni, a Tacoma pedig úgy érzem, nem is akar igazán meglepni – megelégszik azzal, hogy elmeséli néhány szorult helyzetbe került, abszolút nem szuperhős karakter történetét. Ha ez az akciómentesség nem zavar, és a téma felkeltette az érdeklődésedet, már csak azt kell megfontolnod, hogy a körülbelül 6000 forintos ár és a háromórás játékidő összeegyeztethetők-e. Nálam erre határozott igen volt a válasz! Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.