Middle-earth:Shadow of War
IGN.hu 80
gamer365.hu 80
gamestar.hu 85
pscommunity.hu 80
gamechannel.hu 78
gamekapocs.hu 80
thegeek.hu 83
pcguru.hu 79
ipon.hu 82
gamepod.hu 85
widescreen.hu 0

Az elmúlt egy évben rengeteg változáson esett át a Middle-earth: Shadow of War, pedig ritka, hogy egy alapvetően single player játékba ennyi energiát feccöljön a kiadó a megjelenése után. A definitív kiadás apropóján visszatértünk Középföldére

Értékelés Értékelés: 81.2% 81.2

Middle-earth:Shadow of War

  • Megjelenési dátum: 2017.10.10
  • Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Fejlesztő: Monolith Productions
  • Stílus: akció, szerepjáték

  • Normál nehézségi szinten: 35 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 56 óra
    • Újragondolt harc és fejlődési rendszer.
    • Szórakoztató történet.
    • Elképesztő mennyiségű tennivaló.
    • Egy idő után repetitív.
    • Egy kaptafára készült questek.
    • Érdektelen mellékszereplők.

    A Middle-earth: Shadow of War tisztes folytatás, ami javarészt kikalapálja az előd hibáit. Kár, hogy az igazi újdonságait elég sokáig visszatartja, így az első részben járatos játékos akár még ásítozhat is a játék első pár órájában. Ugyanez elmondható a kissé elnyújtott single player kampány második részéről is: klassz dolog a seregtoborzás, az orkok fejlesztgetése, kalaplengetést érdemel az emberes mennyiségű tartalom, és pláne az ostromok, de amikor már sokadszor kell nekifutnod ugyanannak a feladatsornak, az epikus megvalósítás ellenére is rutinná válhat a mordori csatázós kaland. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    7/101 értékelés

    Alkalmasint nagyon szeretnék rosszat mondani a játékról. Ám nem azért, mert rosszindulatú, vagy frusztrált lennék, hanem mert bosszant, hogy a készítők az amúgy ötletes és egyedi – merem mondani úttörő – játékelemek hézagait vattával felérő töltelék tartalommal fúgázták ki, amit aztán merőkanállal kellett letuszkolnom a torkomon, hogy végre olyasmit lássak, ami igazán lenyűgöz. Ilyenkor azonban belegondolok, hogy mekkora öröm volt a tetteim nyomán születő, gyakorlatilag általam kreált, egyedi konfliktusokat végigjátszani, eszembe jutnak az árulások, a ravasz húzások, a gigászi csaták és egyszerűen elszáll a mérgem. Ilyenkor pedig azt találom mondani, hogy a fene egye meg: a Middle-earth: Shadow of War egy jó játék, amit minden fantasy rajongónak csak ajánlani tudok. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A Shadow of War kifejezetten jó játék, aki most először találkozik ezzel a sorozattal az minden percét élvezni fogja, amíg rá nem un a repetitív küldetésekre és a vég nélküli ork mészárlásra. A veteránoknak túlságosan sok a változtatás nélkül átemelt rész az első kalandból, ami érthető lépés a fejlesztők részéről, de nem segített abban, hogy hosszú távra fenntartsa az érdeklődésünket. Ettől függetlenül egészen biztosan végigjátszom a borítékolható harmadik részt is, jó lenne végre valami megnyugtató befejezést találni ennek a szerencsétlen sorsú gondori kószának. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Azt el kell ismerni, hogy a Shadow of War egyszerre akar Assassin’s Creed, Batman, Far Cry és ostromszimulátor lenni – ám míg az előbbi címeknek 3-4 rész kellett a teljes mennybemenetelhez, addig Talionnak nem volt ennyi ideje „Fehér Talionná” fejlődnie. De talán épp ezért és a játék sokszínűsége miatt sem tudunk a Monolith munkatársaira haragudni. Hiszen hibák ide, csiszolatlanságok oda, továbbra is egy megdöbbentő mélységekkel és komplexitással rendelkező játékról beszélünk, amely napokra, adott esetben hetekre elfoglalhatja majd a játékosok seregeit. Az időzítés is jó, még az AC érkezése előtt belevághatunk az aprításba, hogy az orkpörkölttel jóllakva az ősz további sikercímeivel vezessük ki a 2017-es szezont. Izgi lesz, az már biztos! Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Nagyon jó kis darab tehát a Shadow of War, de fájdalom, hogy a fura fejlesztői döntések egy kissé aláássák. Miért nem kezdődik el már az elején a fantasztikus Nemesis- és Erőd-rendszer bemutatása? Miért a lapos questek, az alibi bossharcok?
    Ezek nélkül a kissé bosszantó hibák nélkül közel állna hozzá a program, hogy akár valódi klasszikus legyen. Ami végül lett belőle, az “csak” egy jól sikerült és többnyire nagyon szórakoztató videojáték, amit jó szívvel lehet ajánlani. Azt hiszem, nem jártunk rosszul így sem. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Ha nem is tökéletes, a Middle-earth: Shadow of War egy remek folytatás, amely hibái ellenére minden szempontból igyekszik túltenni az elődjén: tartalmasabb, összetettebb és ambiciózusabb lett, és bár a mikrotranzakciós rendszer tolakodó, a játékmenetet nem kavarja meg, ha nem hagyod neki. Fontos szolgálati közlemény azonban: aki már a Shadow of Mordort sem tudta letenni az addiktív játékmenete miatt, most sem szabadul egy darabig, ha viszont már az előző játék sem tetszett, a Shadow of War sem fog meggyőzni. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    A Warner és a Monolith nagy sikerrel visz minket Középföldére. A Shadow of War nem akkora meglepetés, mint a Mordorba való első utazás, de elég sok újdonságot tud felmutatni ahhoz, hogy továbbra is marasztaljon. A harc, az irányítás, a saját kis orkhadseregünk megszervezése révén nincs olyan játékcím, amelyben ennyire otthon éreznénk magunkat Tolkien világában, mint a Shadow of Warban. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Összegezve a gondolataimat: a Shadow of War továbbra sem néz ki valami jól, és a története még úgy sem kifejezetten jó, ha eltekintünk attól, hogy Tolkien eleve forog a sírjában tőle. Viszont a játékmenet, a fejlesztési lehetőségek, a csapat kialakítása, az ostromok, a még változatosabb Nemesis-rendszer és a nagyobb, jobban megvalósított nyitott világ összességében mégiscsak egy kiváló játékká teszik a Shadow of Wart, amit mindenkinek érdemes kipróbálni, aki vonzódik a zsáner iránt. Kivéve annak, akinek már az előző sem tetszett, mert az alapok azért ugyanazok, csak szteroidon. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    A Middle-earth: Shadow of War ízig-vérig folytatás, amely továbbvitte és tökéletesítette azt, ami remek volt elődjében, de hozta magával azt is, ami kevésbé. A „kevesebb néha több” mottója ugyan útmutatást adhatott volna a fejlesztőknek, de a fantasztikus és kiduzzasztott Nemesis rendszer, az állandóan izgalmas és változatos játékmenet, a remek zene és szuper látvány túlragyogja a rápakolt felesleges kupacokat, a klisé feladványokat és a már kötelező jellegű gyűjteni valókat. Kiváló példája annak, hogy egy igazán ütős, központi játékmechanikai elképzelés rengeteg mindent elbír – még azt is, ha saját alkotói terhelik túl. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A Shadow of War akár a századik játékórában is képes volt valami sosem látott páncélba öltözött, fura személyiségű, piromániás, netán bendzsót pengetőork nagyvezért elénk hajítani, és ez nagyban feledtetni tudta, hogy igazából a játék közel sem annyira változatos, mint amilyennek tűnik. A játékkészítés persze mindig is az illúziókeltésről szól, úgyhogy az iméntieket mindenképp dicséretként értettem. A következő oldalon pedig nézzük meg, hogy az eddigiek után miként sikerült a játék első sztoriközpontú DLC-je! Tovább a cikkhez…
    sitelogo.png

    gamepod.hu

    Szóval ez van, a Middle-earth: Shadow of War egy nagyon jó folytatás lett, végre sikerült néhány újítással kevésbé unalmassá tenni, tele van rengeteg tartalommal, milliónyi mellékküldetéssel, a nehézsége is éppen megfelelő, a Nemesis-rendszer pedig továbbra is az egyik legjobb találmány az akció RPG-kben az akció RPG-k feltalálása óta. A Gyűrűk Ura-játékok között nincs vetélytársa, de már most nagyobb téteket tennék arra, hogy ugyanezt fogom mondani valamikor 3-4 év múlva, amikor kijön a széria harmadik része, mert ezer százalék, hogy ezek után kijön. Legyen Shadow of the Ring. Vagy Shadow of the Drágaszág. Ezek után felkészül egy ilyen minőségű játékkal a Trónok harca-franchise, mert sárkányon lovagolni bizony A Hét Királyságban sem lenne utolsó dolog. És ha már megtörténne, akkor ott mondjuk legyen az Éjkirályból jó csaj, vagy pornós jó csaj, vagy legyen egyenesen Sasha Grey. Bármi megtörténhet, de ez mondjuk azért talán mégse történjen meg. Tovább a cikkhez…
    playernyito.jpg

    player.hu

    Az új kalandunk Középföldére tehát alapvetően remekül sikerült a Middle-earth: Shadow of Warban. Ami bosszankodásra adhat okot, az a stílus és a világ rajongóinak nagy gondot talán nem fog okozni. Ha már unod Batmant és az Assassin’s Creedeket, nem fogsz mellé Talionnal most sem. A lootboxok meg ne zavarjanak. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.