Doom VFR
IGN.hu 0
gamer365.hu 70
gamestar.hu 83
pscommunity.hu 60
gamechannel.hu 70
gamekapocs.hu 0
thegeek.hu 72
pcguru.hu 70
ipon.hu 0
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

Rövid, de hatásos szórakozás, ami végre utat mutat a VR-játékok legújabb generációjának. Egy a bibi: ettől is rosszul leszünk sajnos

Értékelés Értékelés: 70.8% 70.8

Doom VFR

  • Megjelenési dátum: 2017.12.02
  • Kiadó: Square Enix
  • Fejlesztő: id Software
  • Stílus: FPS

  • Normál nehézségi szinten: 4 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 6 óra
    • Ismerős, mégis újszerű Doom hangulat.
    • Remek túra a pokoljárta UAC bázison.
    • A VR-nehézségeket megpuhító mechanikák ötletesek.
    • Állva adja át az igazi élményt, ülve nem az igazi.
    • Sajnos egyik irányítási mód sem tökéletes.
    • Képtelenség sokáig játszani vele egyhuzamban.

    A VFR változat amúgy jól mutatja, hogy okosan kitalált játékmechanikai elemekkel, még a Doom ultraheves, extraintenzív játékmenete is VR-ba ültethető. A korlát azonban nem feltétlen a játékfejlesztők oldalán, hanem a mi fejünkben van. A Doom VFR-t leginkább az fogja élvezni, akinek a kobakja szédülés nélkül bírja az ilyesfajta terhelést. A többieknek is érdemes lehet az ugrálgatós-teleportálós irányítással benézni a pokolba, de csak mértékkel. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Értékeljetek ti is!
    0/100 értékelés

    Persze ahogy eddig egyetlen VR-játék, úgy a Doom VFR sem éri meg, hogy csak miatta befektess egy ilyen masinába. Hozzáteszem, nem jár messze tőle: ha hosszabb, tartalmasabb lenne, és talán a Doom 2016-os sztoriját nem csupán kiegészítené, hanem, mondjuk, egy hivatalos előzményként játszana szerepet ebben az igencsak izgalmas és rejtélyes lore-ban, úgy azt mondanám, hogy megjött az első visszautasíthatatlan ajánlat. Sajnos nem ez a helyzet, az irány azonban adott, és ha az id Software-en múlik, a Doom 2-ben talán már alapjáraton támogatást élvez majd a VR. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Nem túlzás azt állítani, hogy a VR-forradalom (vagy ha nem is forradalom, de legalább utcai hangoskodás) egyik legfontosabb zászlóvivője a Bethesda. A nagyon kevés olyan kiadó egyike, amely nemcsak óvatoskodva méregeti az új technológiát, hanem bátran kísérletezik vele. A Skyrim és a Fallout 4 megmaradt ugyanannak a játéknak, csak gazdagodott a VR kínálta lehetőségekkel. A Doom VFR azonban bár rövidebb, annál emlékezetesebb és újszerűbb, mert a nagyszerű alapjáték mechanizmusait egészen meglepő módokon gondolta újra, és új sztorit, új küldetéseket, új élményt kínál. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Felemás lett tehát a Doom VFR, de azért még így is inkább a pozitív skála felé dől mérlegünk nyelve. Ott van az autentikus atmoszféra, amit testközelből élhetünk át. Többször is a frász kerülgetett, mert nem túl jó érzés, amikor egy zombiszerű izé a fejedbe liheg kettő centiről, hogy a nyomorult, teleportálgató Impeket már meg se említsem. A külcsín teljesen rendben van, a zenék állatok, szóval, amikor zónában vagy, iszonyúan jól fogsz szórakozni. Persze csak ha megbarátkozol a nyögvenyelős kezelhetőséggel. Kicsit sajnálom ezt, bár fogalmam sincs, hogyan lehetne jobban megoldani, mindenesetre a Move szinte használhatatlan, az állandó, magas tempójú fejforgatásba meg egyszerűen előbb-utóbb rosszul leszünk. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Egy kicsit rövid hadjárat, nem tökéletes az irányítás, az alapjátékhoz mérten kevésbé jól kidolgozott pályák és atombéna történet a negatívumai tehát a PSVR-os DOOM-nak, ugyanakkor PSVR akció élménye, az igazi, DOOM-ra jellemző klausztrofóbiás és horrorisztikus érzés a köbön sokszor feledteti el e hiányosságokat. Ha csak VR-ban lövöldözni szeretnénk, akkor a DOOM a PSVR rajongóknak szerintem kihagyhatatlan, csak ne felejtsétek el, hogy az igazi élményt az nyújtja, ha Move-al állva játszotok. Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Nem rossz játék, de kifejezetten jó sem. Bosszantó döntések és kissé lebutított megvalósítások húzzák le az egyébként szórakoztató és adrenalin fűtötte lövöldözést, amely teljes, véres valójában sokkal izgalmasabb, ha tényleg ott vagyunk ebben a világban. A technikai hiányosságokat ellensúlyozhatta volna egy tartalmasabb, eredetibb egyjátékos kampány, vagy a többjátékos mód kiépítése. Összességében lenyűgöző, hogy mennyire hatékonyan ültették át a játékmenetet, de a DOOM VFR így inkább egy VR kiegészítőnek hat, mint egy valódi játéknak, a legjobb megoldás pedig talán az lett volna, ha egy az egyben átültetik az eredetit. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.