Just Cause 4
IGN.hu 60
gamer365.hu 0
gamestar.hu 60
pscommunity.hu 60
gamechannel.hu 68
gamekapocs.hu 70
thegeek.hu 61
pcguru.hu 65
ipon.hu 54
gamepod.hu 70
widescreen.hu 0

2006 óta nézzük el a sorozat hiányosságait, mert szórakoztató volt és mellette folyamatosan látni lehetett némi fejlődést. Most is azt vártuk, ehhez képest még egy közepes játék is épphogy összejött

Értékelés Értékelés: 63.1% 63.1 Átlagos

Just Cause 4

  • Megjelenési dátum: 2018.12.04
  • Kiadó: Square Enix
  • Fejlesztő: Avalanche Studios
  • Stílus: akció, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 24 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 56 óra
    • Rengeteg lehetőségünk van a pusztításra.
    • Szórakoztató kütyük.
    • Néhol szép.
    • Pofátlanul silány küldetések.
    • Rettenetesen önismétlő.
    • Zs-kategóriás sztori.

    Szóval gány küldetések, érdektelen történet, buta mesterséges intelligencia, néhol problémás grafika, illetve egy nagy, valamelyest kiaknázatlan sziget eltérő időjárással és sok ostoba ellenféllel. Ez a Just Cause 4, ami talán a franchise mélypontja lett. Szomorú ezt mondanom, de szerintem mindenki jobban járna az első résszel. Ma az már minden PC-n elfut. Itt most idézek az első rész egyik tesztjéből: „A Just Cause ugyan nem lesz az a játék, amelyről évek múlva is révedő szemekkel és nosztalgiától megbicskló hangon beszélünk majd, de azért jól el lehet ökörködni vele néhány délutánt.” Ennyi. Ez a 4-re is vonatkozik.


    Tovább a cikkhez…

    theGeek-logo-e1569131287553.png

    thegeek.hu

    Értékeljetek ti is!
    4.8/104 értékelés

    A Just Cause-széria negyedik felvonása nem igazán rossz játék… csak egyszerűen nem jó. A pompásan sikerült második résznek még a közelébe sem ér, pedig reméltük, hogy a franchise 2018-as újrázása visszahoz valamit a régi dicsfényből. Így azonban marad egy kétarcú játék: egy homokozó, amit ha saját magunk szórakoztatására használunk, újabb és újabb módokat találva arra, hogy hogyan gyaluljuk le a világot annak lakóival egyetemben, akkor remekül fogunk szórakozni, boldogan turkálva a rendelkezésünkre bocsátott nagylelkű eszköztárban. De ha történetként és egy egész játékként akarjuk beemelni azt, akkor bizony el fog minket keseríteni a közepes tálalás, a harmatgyenge sztori, az üres karakterek, meg persze a „tizenkettő egy tucat” repetitív játékmenet. A Just Cause 4 egy olyan mérhetetlenül nagy ígéret, amit végül nem sikerült betartaniuk a fejlesztőknek. Nagy kár érte. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    A Just Cause 4 minden tekintetben egy komoly visszalépés az előző részhez képest. Nem tudom, pontosan mi volt az Avalanche célja vele, de ez csak akkor teljesült, ha a sorozat egyébként is kevés rajongóját akarta kiábrándítani. Minden újítás elfért volna egy nagyobb DLC-ben; nem fejlődött a járművek irányítása, a siklóernyőzés vagy a szárnyasruhával repkedés, a mesterséges intelligencia (mind az ellenfeleké, mind a civileké) hihetetlenül ostoba, a bázisok, települések és rombolnivalók számának csökkentésével, a C4 és a gránátok (kivéve a fegyverekből kilőhetők) elvételével pedig a játék még kevesebb is lett elődjénél. Persze aki nagyon akarja, találhat benne szórakozást, de szinte semmi olyat, ami a Just Cause 3-ban nem volt meg. Ha a fejlesztők és a kiadó nem azt a tanulságot vonja le a látványos bukás után, hogy az embereknek nem kell a Just Cause, egy értelmes sztorival, tennivalókkal megpakolt, minimális mennyiségű buggal megjelenő folytatást még szívesen látnánk, de ha egy olyat az Avalanche nem képes összehozni, akkor eljött az idő a továbblépésre. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Ráadásul nem mehetek el szó nélkül a minőséget alaposan rontó tényezők mellett sem. A grafikai megoldásokat uraló motion blur fertelmes, a víz megvalósítása mintha sokgenerációnyi szintet lépett volna vissza (érdemes összehasonlítani a második résszel), de a fizikában is vannak butítások, amik szintén az élményt rombolják. Talán még nagyobb baj, hogy állandó a popup, egy csomó minden ott jelenik meg az ember szeme láttára, szinte minden rombolás helyreáll – a tornádó által széthordott, korábban említett híd és benzinkút néhány másodperccel később már ott virított a helyén –, jómagam pedig nagyjából óránként ragadtam be valahol a falba, ahonnan aztán vagy ki tudtam szabadulni, vagy nem. És ezt teljesen random módon tessék érteni. Tovább a cikkhez…
    pc-guru-referencia-zalaba.jpg

    pcguru.hu

    Kiforratlan, összecsapott munkának tűnik a negyedik Just Cause és a játékélményt is kopottasnak érzem. Technikai értelemben összekaphatja magát 2-3 patch múlva, de kíváncsi leszek, ki vállalkozik arra, hogy végigjátssza ilyen feltételek mellett. Nem tudom, mi járt a Square Enix döntéshozóinak a fejében, de úgy érzem, nem ezt akarták. És a játékosok sem. Tovább a cikkhez…
    00172.png

    ipon.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.