Total War: Three Kingdoms
- Még több abból, amiért a széria szerethető.
Pörgősebb, dinamikusabb játékmenet.
A korszak tökéletes egy Total War játékhoz.
Olykor nehezen átlátható kezelőfelület.
A hadvezérek ajánlatai néha nem logikusak.
Már-már túl sok a mikromenedzsment.
- Még több abból, amiért a széria szerethető.
Még mindig lenne miről beszélni. Technikailag például rengeteget fejlődött. Két kör között sokkal kevesebb a várakozási idő a korábbi epizódokhoz képest, amiért nagy piros pont jár. Multiplayer kampányban akár együtt is lehet pályázni a császári címre (koalíció formájában), ám ha egyikünk bukik, rántja magával a másikat is (persze előtte még mindig opció a másik hátba szúrása). A zenei aláfestés pazar, igény szerint a narráció is lehet teljesen kínai, a teljesítmény pedig még kicsit jobb is, mint a Warhammer esetében, miközben a csataterek faunája és a domborzat kapott egy jól megérdemelt ráncfelvarrást. A városok ostromakor jóval nagyobb a tér, aminek hiánya régóta fájó pont volt, így immáron a falakon belül is lehet érdemben helyezkedni Tovább a cikkhez…
gamer365.hu
Értékeljetek ti is!
Hosszan lehetne még taglalni a Total War: Three Kingdoms-t, mert nemcsak a Civilization-játékokhoz mérhető körökre osztott stratégiai játék, de a sorozathoz méltó módon élvezetes, csatázós RTS. Jó kérdés, hogy ezek után merre tovább. A Three Kingdoms-on is az érződik, hogy ezt a formulát lehet tovább csűrni-csavarni, már-már túlbonyolítani, de a megmaradt gyerekbetegségek (bizonyos diplomáciai problémák, MI-gondok, csaták kalkulációja stb.) is azt jelzik, hogy a Total War-széria elért egy bizonyos határt, ahonnan már nincs tovább. De kell-e, hogy legyen tovább? Szükségünk van-e forradalomra, ha az óvatos, konzervatívabb reformok is egy igen élvezetes játékot eredményeznek? Nem biztos. A tavalyi, sokakban csalódást keltő, egyetlen szigetre korlátozott Thrones of Britannia után mindenesetre végre egy igazán monumentális, érdekes háttérrel megtámogatott, de tipikus Total War-epizódot kaptunk, amelynek csak a kampányával a rajongók biztosan ellesznek száz órákig, a kezdők pedig vér és veríték árán beletanulnak az ókori kínai hadviselés és diplomácia rejtelmeibe. Tovább a cikkhez…
IGN.hu
Ugyan a Creative Assembly tényleg sokat tett azért, hogy bárki megérthesse és elsajátíthassa a Total War: Three Kingdoms működését, a játék még így is rettentően összetett. Vannak még szintek felette (Paradox játékok, Civilization), de ez sem az alkalmi stratégáknak való. A kampány csak azoknak ajánlott, akik komolyan érdeklődnek a műfaj iránt, szeretnek elmerülni a részletekben, a gazdasággal, a diplomáciával, az emberek jólétével ugyanannyira szeretnek foglalkozni, mint a csatákkal. A Battle mód valamivel könnyedebb, de nem az a játék lényegi része. Nem változott meg gyökeresen a játék összetétele, de így is számos újdonságot tud kínálni azoknak, akik órákat öltek bármelyik korábbi részbe, azt pedig valószínűleg sokan fogják értékelni, hogy a játékkal eltöltött sok-sok óra alatt egyszer sem találkoztam összeomlással, bugokkal, a korábbi részeket kísértő, de később javított hibákkal. Tovább a cikkhez…
gamestar.hu
A T3K, ha esetleg a fentiekből még nem esett volna le, jelenleg a műfaj csúcsa. Gyönyörű a zene, amit Richard Beddow jegyez, remek a művészi összhang a kezelőfelület elemei között, sőt most már az interface egyes elemeit is elmagyarázza a játék, ha az F1 lenyomása után körbetapogatjuk az egérrel. A diplomácia rész tartalmilag mondhatni tökéletes, bár itt épp az alapfelület kissé nehézkesen kezelhető, de a „quick deal” lehetőség miatt még ezen is hajlandó vagyok túltenni magam, utóbbi ugyanis parádés (a rögtön leboltolható lehetőségeket gyűjti össze). Az MI, főleg a csatákban, kissé sablonos lett, de ez régi betegség. Ha nem tetszik, irány a multiplayer. Mindent egybevéve Kína megvett kilóra, hónapokig elrágcsálhatunk 12 frakciónyi cupákon Tovább a cikkhez…
pcguru.hu
Összetett, gyors, de szórakoztató és magával ragadó; a Total War: Three Kingdoms tartja a minőséget, és hibái nem tudják lerontani annyira, hogy ne tudjam minden megrögzött stratégának és Total War rajongónak ajánlani. A rendszert kiismerni idő, a “tutorial” üzenetek sokat sajnos továbbra sem árulnak el sokat a mélyebb részletekről, de épp ez a Total War varázsa: felfedezni, tanulni, majd győzni. Tovább a cikkhez…
gamechannel.hu
Mindent összevetve a Three Kingdoms a sorozat egy kiváló képviselője, ügyesen ötvözi az újat az ismerőssel, ismét gyönyörű képek és hangulatos zene fogad minket, amit aprólékosan összerakott menedzsmentrendszer és látványos csaták egészítenek ki. Ugyanakkor ha valaki még nem játszott efféle menedzselésre kihegyezett stratégiai játékkal, valószínűleg nem ez a legjobb beugró a számára, hacsak nem hajlandó tényleg rászánni az időt, hogy elmerüljön az ókori Kína minden intrikájában. Tovább a cikkhez…
gamekapocs.hu
Mindent összevetve a Three Kingdoms értékelése nem könnyű feladat. Miközben a diplomácia területén valóban soha nem látott előrelépésnek örülhetünk, addig más területeken vagy stagnálás, vagy durva visszafejlődés keseríti meg a szánk ízét. Emiatt arra hajlok, hogy egy a pozitívumokat és negatívumokat súlyozva bátran ajánlható, hovatovább kiváló TBS/RTT hibridhez van szerencsénk. Ám mert egyetlen elemre fókuszál, a többségnek messze nem tud annyit nyújtani, mint a jóval merészebb Total War: Warhammer, vagy a Warhammer II. Tovább a cikkhez…