XCOM: Chimera Squad
IGN.hu 70
gamer365.hu 90
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 0
gamechannel.hu 73
gamekapocs.hu 85
thegeek.hu 44
pcguru.hu 90
ipon.hu 75
gamepod.hu 0
widescreen.hu 0

Az XCOM: Chimera Squad a széria spin-offja, amelynek cselekménye az XCOM 2 fináléja után öt évvel veszi fel a fonalat, mikor emberek és földönkívüliek együttes erővel próbálják megakadályozni, hogy kitörjön a fajok között egy újabb háború

Értékelés Értékelés: 75.3% 75.3

XCOM: Chimera Squad

  • Megjelenési dátum: 2020.04.23.
  • Kiadó: 2K Games
  • Fejlesztő: Firaxis Gamescode>
  • Stílus: stratégia

  • Normál nehézségi szinten: 22 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 26 óra
    • Képviseli az XCOM-szériától megszokott minőséget (hang, grafika).
    • A „Breach” mechanika ötletes és gyakorlatilag egymaga elviszi a hátán az egész játékot.
    • Érdekes karakterek és képességek.
    • A mellékküldetések monotonná válhatnak.
    • A viccek és egysoros beszólások néhol inkább kínosak, mint viccesek.
    • Komolytalannak ható, rajzfilmes körítés.

    Mindemellett az XCOM: Chimera Squad további mentségére legyen mondva, hogy roppant baráti, 20 eurós áron juthatunk hozzá, az előrendelők pedig biztosan nem fogják megbánni, hogy már-már nevetséges, 10 eurós összeg fejében csaphattak le idei XCOM-adagjukra. Összefoglalva tehát az XCOM: Chimera Squad még több a jóból, egy új történettel, picit más hangulattal és igazán emlékezetes karakterekkel, mely éppen annyival több egy komolyabb modnál, ami elég ok a vásárlásra. Rajongóknak kötelező, újoncoknak erősen ajánlott. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Értékeljetek ti is!
    0/100 értékelés

    Csökkentett áron érkezett, de tényleg úgy érzem, hogy a Chimera egy evolúciója az XCOM-receptnek, ami végre hozzá mert nyúlni azokhoz az elemekhez is, amik valójában egyáltalán nem tették jobbá az alapjátékokat és az elődöket. Nyilvánvaló, hogy az assetek újrafelhasználása miatt esélytelen lett volna, hogy már alapból egy ilyen játékkal jelentkezznek pár évvel korábban, de nem fogok panaszkodni, hogy végre volt merszük a fejlesztőknek egy alaposabb innováció eszközölésére, foganasítására, ha úgy tetszik (csak hogy egy kis karantén-klasszikust engedjünk meg magunknak). Épp itt volt az ideje. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Rutintalan játékosok akár riasztónak is találhatják az eddig leírtakat, de pánikra semmi ok, ugyanis nagyszerűen skálázható a Chimera Squad nehézségi szintje. Direkt kezdőknek találták ki a sztorimódot, továbbá a stratégiai rész sem tűnik annyira rémisztőnek, ha bekapcsoljuk a város anarchiaszint-mérőjének meghosszabbítását. Végezetül pedig azt is kérhetjük, hogy az összecsapások fázisai között félig, vagy akár teljesen felgyógyuljanak a sebesültek. Éppen ezeknek a könnyítéseknek hála a műfajjal és a sorozattal most ismerkedők számára tökéletes választásnak tűnik a Chimera Squad, az árazása pedig kimondottan csábító. Meggyőződésem, hogy a keményvonalas rajongóknak is tud újat mutatni, bár inkább csak mechanikák tekintetében, mert nekik azonnal szemet fog szúrni, hogy City 31 helyszíneinek felépítéséhez rengeteget felhasználtak az XCOM 2 tégláiból.
    Emellett a körítés is borítékolhatóan megosztja majd a játékosokat, a rajzfilmes átvezetők, a helyenként indokolatlanul humorosra vett, picit egyszerűcske dialógusok olcsó hatást keltenek. Persze érteni vélem az okát, elvégre ily módon korlátok közé lehetett szorítani a büdzsét, alacsonyan tartani az árat, és ezért nem kapott többjátékos módot (ami mellesleg nem létszükséglete a műfaj képviselőinek), de a komolytalan tónussal így sem tudtam kibékülni. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Az XCOM: Chimera Squad neve ellenére nem ízig vérig XCOM játék, sokkal inkább egy kísérletezési lehetőség a fejlesztőknek és a játékosoknak egyaránt, olyan amire azt szoktuk mondani „XCOM-szerű”. De ez egyáltalán nem negatívum, sőt! A harmadik rész előtt jó kis csemege, bár el tudom képzelni, hogy a széria nem minden őrült rajongója lesz megelégedve vele az újítások és eltérések miatt. A játék minden szempontból minőségi darab, amit vétek lenne kihagyni mindenkinek, aki valamennyire is szereti, nemcsak az XCOM világát, de bármilyen körökre osztott stratégiát. Ráadásul az érte kért 20 euró (május elsejéig csak 10!) nem más, mint közönséges rablás, hiszen a játék jóval többe is kerülhetett volna a belefektetett munka miatt. Mégis mindenkit arra bíztatok, raboljuk ki a Firaxis Gamest, ha már lehetőséget adtak rá! Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    Az XCOM: Chimera Squad hiába ért minket váratlanul, a Firaxis nem csak egy tisztességes iparosmunkát akart letudni a személyében. Nem lepődnék meg, ha a most bevezetett újdonságok az esetleges harmadik részben is visszaköszönnének, ezek ugyanis egytől egyig hozzátettek az élményhez, ráadásul a kisebbre szabott játéktér, valamint a Breach-mód behozatala sokkal feszesebbé tette a játékbeli akciót. A mikromenedzselésből lehetne kicsit kevesebb, de ez abszolút ízlés dolga, mert összességében a játéknak ez a szegmense is nagyon jól működik. Technikai oldalról lehetett volna azért még dolgozni, főleg a kamera tud néha meghülyülni, de ettől a Chimera Squad elmondhatja magáról, hogy minden mellékágnak ilyen jól összerakott, előremutató szórakozást kellene biztosítania. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    A küldetések egyik fajtája a Breach módot is beveti. Mivel mindegyik küldetés legalább egy konfliktusból áll (több is lehet) egy viszonylag kicsi térképen (szokatlanul kicsi az eddigi XCOM-ok után), az elején mi adjuk meg, hogy hol hatoljanak be a területre a csapatunk tagjai. Itt figyelembe kell vennünk, hogy mekkora eséllyel vehetnek minket észre az ellenfeleink, és számolnunk kell az esetleg nekünk „járó” sérülések mértékével is. Ezután mindegyik csapattagunk elsőként támadni fog, és mivel az idő ilyenkor belassít, gyorsan átfuthatjuk az eseményeket is. Ekkor fontos megfigyelni, hogy ki reagál ránk agresszívan, vagy ki lepődik meg (ez nyitott kapu nekünk ugyebár). Ekkor az ellenfeleink lépnek, és ekkor a Breach véget ér, de a változások nem: a képernyőnk jobb oldalán láthatunk egy sorrendet a harcosunk kezdeményező pontszámából kiindulva. Ezt meg kell szokni, de stratégiailag okosabb megoldásokat is lehetővé tehet. (De a kamera itt-ott igencsak zavaró dolgokat művel. Hogyne.) Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    A filozófiát félretéve jó játék lett az XCOM: Chimera Squad. Kompetens, de nem mert a bejáratott recepttől messze táncolni. A pénzét teljes mértékben megéri, több végigjátszás is elképzelhető, a toborozható csapattagok változatosságának hála. Egyedi beszélgetéseik még ha legtöbb esetben komolytalanok is, szórakoztatóak, és azért már megéri beizzítani a játékot, hogy láthassuk a Fekete Lagúna Szörnyét; neve Axiom, a Muton kommandós. Engem meg elkapott a Retroshock-os állapot… már megint. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A Chimera Squad lényegében az XCOM második részének puritán kivonata, ami változtatásaival és érezhetően könnyebb játékmenetével remek belépő lehet a sorozattal vagy a zsánerrel most ismerkedőknek, már csak a program árazása miatt is. A sorozat veteránjai talán csalódhatnak a változtatások miatt, mégis megtalálhatják a számításaikat a nehézségi szintet feljebb tornázva. Sajnos az egy idő után monotonná váló pályák és az írás minősége nem fog változni, de reméljük a technikai gyengeségeket és a bugokat érintő javítások már úton vannak, mert a játék gerincét képző taktikus harc most is fantasztikus. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Összességében ez a 2,5. rész arra jó, hogy kicsit elmerülhessünk az XCOM világában. Aki a korábbi nagy részekhez akarja hasonlítani a Chimera Squadot, az gyorsabban fog elmenekülni a monitor elől, mint az egyszeri katona a rohamozó mutont megpillantva. Ez egy leegyszerűsített, rövid harcokkal és az ügynökök beszélgetéseivel, hírbemondókkal színesített XCOM, ami azonban remek szórakozást nyújt a maga szintjén. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Half Life Alyx

    Half Life Alyx


    Értékelés: 95.0%

    Half Life Alyx

    Értékelés: 95.0%

    13 évet vártunk arra, hogy a Half-Life széria életjelet adjon magáról. Most egy akkora durranással tért vissza, amekkorát még a legnagyobb rajongók sem vártak.

    Divinity:Original Sin II

    Divinity:Original Sin II


    Értékelés: 94.7%

    Divinity:Original Sin II

    Értékelés: 94.7%

    Olykor nehéz megállapítani, hogy isteni sugallat vagy elmebaj ihlette-e az érzelmekben, drámában és akasztófahumorban egyaránt bővelkedő hőseposzt, amelynek szereplői többek közt beszélő csontvázak és hullaevő tündék, ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a közösségi finanszírozásból elkészült játék szívvel-lélekkel, és a rajongók iránti maximális tisztelettel készült.

    Microsoft Flight Simulator

    Microsoft Flight Simulator


    Értékelés: 94.7%

    Microsoft Flight Simulator

    Értékelés: 94.7%

    A Microsoft termék, ami még a Windowsnál is régebbi.