Trials of Mana
- Kellemes és nagyon szerethető karakterfelhozatal.
Jól felépített fejlődés- és harcrendszer.
A klasszikus játék hű "remake"-je, tartalmi extrával.
Idejét múlt grafikai megoldások, rengeteg korlátozás.
Túl könnyű.
Itt-ott előfordulnak "bug"-ok.
- Kellemes és nagyon szerethető karakterfelhozatal.
A Trials of Mana lényegében a Seiken Denstetsu 3D-s újragondolása, ha valaki nem játszott az eredetivel, akkor ez a definitív verzió, melyben átélheti az eredeti játék élményét, teljesen hűen az alapműhöz. A Square Enix hozta a formáját és lerakta ismét egy klasszikus modern és méltó újragondolását. Kellemesen színes, animére emlékeztető grafika, nagyon fülbemászó, újragondolt soundtrackkel, persze aki inkább a 16 bites dallamok híve, annak is a kedvére tettek. A játékmenet kielégítő, hozza a jrpg-k hőskorának kihívását és kellemesen ösztökél egy kis kalandozásra a játék világában. Semmi hivalkodás csak egy kis önfeledet szórakozás, nagyon taktikázásokra nem kell számítani, cserébe hosszú-hosszú órákon keresztül fog szórakoztatni. Remek belépő lehet a jrpg-k világába, tekintve hogy nem túl bonyolult és kellően adagolja is a sikerélményt. Alapjáraton nem sikerült produkálni az egyes oldalak által vázolt 20 órás játékidőt, tekintve, hogy bőven átléptem a harmincat, és közel sem láttam mindent amit a játék világa nyújtani tud. Tovább a cikkhez…
widescreen.hu
Értékeljetek ti is!
Az van, hogy a Trials of Mana felújított verzióját talán még jobban vártam, mint a Final Fantasy 7-et, méghozzá a SNES-hez kötődő szép emlékek és a színes, meseszerű külső miatt. Sajnos azonban ismét csalódnom kellett, pedig a kaland igen jól indult. Élveztem a visszafogott látványt és az oldott hangulatot, tetszett a könnyed harcrendszer, a karakterfelhozatal. Aztán valahogy a korlátoltság itt is egyre jobban visszafogott, az ismétlődő zenék és harcok tovább rontották az élményt, pont úgy, ahogy a helyszínekre való visszatérés. Van némi napszakváltás, ami néhány feladatnál fontos, illetve az elemeket erősítheti, a további karakterekkel újra nekifuthatunk a kampánynak, ahogyan már említettem – de ki vágyna erre, mikor a sztori nagyobb része lényegében ugyanúgy és ugyanott zajlik, csak a körítés más? Mármint egy változatosabb játékmenet és helyszín-kínálat mellett volna értelme, de ebben az esetben a koncepció ellenére bőven elég az egyszeri végigjátszás. Emellett a látvány néhol olyan, mintha egy előző generációs játék szimpla HD Remaster-változatát kaptuk volna, a szinkron és az animáció meglehetősen visszafogott, a MI pedig kimondottan zavaró és frusztráló, mivel társaink gondolkodás nélkül vetik bele magukat a már jelölt támadások útjába. Szóval van baj, sajnos sokkal több annál, ami a gyengéd érzelmek és nosztalgia miatt elnézhető volna. Tovább a cikkhez…
pcguru.hu
A grafika kellemes, színes, anime-s, bár mint ahogy említettem, az animáció nem a legjobb, ráadásul nincsenek grafikai beállítások, így ha például “Screen Tearing”-be rohanunk bele, akkor azt nem lehet gyorsan, egyszerűen orvosolni. A zene nagyszerű, bár némileg ismétlődő, mint ahogy az ellenségek is (csak nagyobb szintet kapnak), de a nagy kérdés mely egy ilyen bemutató végén felbukkan, most is jelen van: végső soron megéri e a kissé borsos árcédulát a játék?
Nos, nekem huszonhét órám van a Trials of Mana-ban, úgy, hogy egy híján teljesítettem a pecsétgyűjtögető bónuszfeladatot, hetvenötös szintűek a karaktereim, és egyedül a két másik főellenség legyakása hiányzik a listáról. Egyszer érdekes lehet újra végigfutni a kalandon a hiányzó három szereplő sorsát felfedezendő, feltéve, ha érdekel minket. Így talán megéri, de akit nem hoz lázba se a Mana sorozat, sem pedig a JRPG zsáner, azoknak nem ez a játék fogja megreformálni a véleményüket, azonban emelem a kalapom és köszönöm, hogy eljutottak a cikk végére. Tovább a cikkhez…
Nos, nekem huszonhét órám van a Trials of Mana-ban, úgy, hogy egy híján teljesítettem a pecsétgyűjtögető bónuszfeladatot, hetvenötös szintűek a karaktereim, és egyedül a két másik főellenség legyakása hiányzik a listáról. Egyszer érdekes lehet újra végigfutni a kalandon a hiányzó három szereplő sorsát felfedezendő, feltéve, ha érdekel minket. Így talán megéri, de akit nem hoz lázba se a Mana sorozat, sem pedig a JRPG zsáner, azoknak nem ez a játék fogja megreformálni a véleményüket, azonban emelem a kalapom és köszönöm, hogy eljutottak a cikk végére. Tovább a cikkhez…
gamechannel.hu
A Trials of Mana így hiába lett jobb az előző felújításnál, és vált végre elérhetővé nyugati játékosok számára is, a katasztrofális megjelenési dátum mellett sajnos ügyetlenül huppant be két szék közé, és hol görcsös ragaszkodása és tisztelgése az eredeti előtt, hol újító szellemisége vált a legnagyobb hátulütőjévé. Ettől függetlenül érdeklődőknek, JRPG-rajongóknak mindenképp érdemes tenniük vele egy próbát, garantáltan számtalan kellemes órát szerez majd számukra, ám ha össze kellene hasonlítanom a Final Fantasy VII-tel (ami talán túlzás, ám ennyire közel a két megjelenéshez képtelenség figyelmen kívül hagyni) pusztán azon aspektusukban, hogy mennyire jól dolgozták fel és modernizálták az eredetit, a Final VII bizony még helyenként igen merész és ellentmondásos húzásaival is jobb munkát végzett. Tovább a cikkhez…
playdome.hu
Kellemes. Talán ezzel a szóval lehet a legjobban jellemezni a Trials of Manát. Nem váltja meg a világot, nem kiemelkedő, de gazdag és szórakoztató JRPG. Kicsit ambivalens a véleményem. Ha egy kicsit még csiszolnak a harcon, kicsit több mélységet visznek bele, egy új klasszikus születhet volna. Így „csak” egy jó JRPG-vel gazdagodtunk. Tipikusan az a játék, amit ki kell próbálni. Ha tetszett a demó, nem érdemes várni, vedd meg. Ha pedig nem, akkor nem érdemes erőltetni. Egy kevésbé sűrű időszakban talán még jobban tudnám értékelni, de így sincs komolyabb szégyenkeznivalója. Tovább a cikkhez…
gamer365.hu
Végső soron azok figyelmébe ajánlanám elsősorban a Trials of Mana-t, akik kedvelték vagy kedvelik a ’90-es évek nagy japán szerepjátékait, és most szívesen ülnének föl a nosztalgiagőzösre, esetleg azoknak kíváncsiak rá milyenek voltak a szerepjátékok bő 20-30 éve a világ túlfelén, de tennék mindezt modern köntösben. Vannak ugyan jobb játékok ebben a kategóriában (mint mondjuk a Dragon Quest XI, amire szerintem a nagyobb címek közül leginkább hasonlít), de olyan, ami ennyire jól hozza a régi idők hangulatát, igen kevés. Decens, tisztességes iparosmunka, ha megjött a kedved az ilyesfajta mókára, nyugodtan tegyél egy próbát vele. Tovább a cikkhez…
playstationcommunity.hu
Egy remake-nek nem ilyennek kellene lennie. Egy remake-nek az eredeti legjobb vonásaira építve kellene többnek lennie – modernizálva azon, ami évtizedekkel ezelőtt megállta a helyét, de azóta elavult. A Trials of Mana mintha pont fordított elvek mentén készült volna – és nálam ez megbocsáthatatlan. Ismétlem: nincs olyan komponens a játékban, ami jobb lenne az új verzióban, mint a klasszikusban – ehhez talán az újramixelt zenék jutnak legközelebb, de ott sem egyértelmű a helyzet. A Mana-sorozat első tagjai (úgy, ahogy megszülettek) kihagyhatatlan remekművek – játssz azokkal! Tovább a cikkhez…
gamepod.hu
A Trials of Mana erőssége és gyengesége is egyben, hogy a fejlesztők ragaszkodtak az eredeti játékhoz, de akik szerették az 1995-ös kalandot, azoknak kötelező darab lehet a remake – emellett a JRPG-k kedvelőinek is abszolút ajánlott kategória. A játékhoz minden platformon elérhető egy demó, a vacillálóknak érdemes lehet abba belenézni, és ha megtetszik az ebben elért haladás átvihető a teljes játékba. Tovább a cikkhez…