Ghost of Tsushima
IGN.hu 80
gamer365.hu 100
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 90
gamechannel.hu 83
gamekapocs.hu 80
thegeek.hu 82
pcguru.hu 85
ipon.hu 89
gamepod.hu 0
widescreen.hu 84

Habár nem a Ghost of Tsushima fogja megreformálni a zsánert, az bizonyos, hogy készítői pontosan tudták, honnan is fúj a szél

Értékelés Értékelés: 85.9% 85.9 Remek

Ghost of Tsushima

  • Megjelenési dátum: 2019.07.17
  • Kiadó: Sony Interactive Entertainment
  • Fejlesztő: Sucker Punch
  • Stílus: akció, kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten:– óra
  • Extrákkal történő végigjátszás:– óra
    • Csodálatos látvány és szamurájfilmes hangulat.
    • Akciójátékhoz képest részletes fejlődésrendszer.
    • A magyar felirat remek.
    • A mongol őrök kereshetnének kitartóbban is.
    • Nincs hatásunk a történetre.
    • Semmi újat nem ad a zsánerhez.

    Olybá tűnhet, hogy nem élveztem a játékot, mert túl sok negatívumról írtam, de erről szó sincs. A Ghost of Tsushima egy remek játék, de hogy visszautaljak a kezdésre, pontosan ugyanaz a baj, hogy nemrégiben volt egy The Last of Us Part II, egy Horizon Zero Dawn, egy Marvel’s Spider-Man és egy God of War. Ezek a játékok pedig olyan magasra helyezték a lécet, hogy mellettük a Sucker Punch csapata csak egy szerényebb élményt tud nyújtani, nekünk pedig szigorúbb mércével kell mérni. A játékot viszont mindentől függetlenül ajánlom, csak a nagyobb elvárásokat kell otthon hagyni. Aki viszont a feudális Japán szerelmese, az egész biztosan megtalálja a számítását, ugyanis a készítők is azok és szívüket, lelküket beleadták ebbe a produkcióba. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Értékeljetek ti is!
    9.2/106 értékelés

    A Ghost of Tsushima nem mutat újat, nem találja fel a nyílt világú akciójátékok műfaját és még véletlenül sem egy tökéletes produkció. Amiben igazán remekel, az az atmoszféra megteremtése, ami feledteti velünk a sokszor látott játékelemek fölött érzett fásultságunkat. A költészettel felérő képivilág, a gyönyörű zene és az felfedezésre bátorító, intuitív rendszer széllel, rókákkal és madarakkal lelket ad a játéknak, ami ráadásul egy ismerősségében is érdekes történetet mesél majd el nekünk. Mindazonáltal, ha valakit kitör a frász a méretes térképen való barangolástól, ahol felderítendő pontok között botladozó hősünket lassan maga alá temeti a gyűjtögetnivaló holmik sokasága, nem biztos, hogy éppen itt fogja megtalálni a számítását. Aki viszont nyitott egy kifejezetten szórakoztató harcrendszerrel megáldott, szívbe markolóan drámai és vizuálisan elbűvölő keleti szamurájkalandra, azt igenis be fogja rántani a Ghost of Tsushima és el sem engedi majd az epikus végszóig. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Láttunk már szinte mindent, és láttunk már jobb megoldásokat is, de szerencsére ott a hangulat, ami miatt mégis csak ajánlanám nektek ezt a kalandot (szerencsére a magyar felirat megkönnyíti a befogadását, és igazán remek a fordítás, főleg a költőibb pillanatokban). Mert a Ghost of Tsushima számtalan elemében szerethető, és ha kedvelitek a régi szamuráj filmeket, akkor bizony lesz egy két pillanat, amikor végigfut majd a jóleső bizsergés a háton. A történelmi hitelesség kérdése pedig másodlagos lesz a művészi élmény mellett, ebbe is persze számos ponton bele lehet majd kötni, de ha a történészek abban sem tudnak megegyezni, hogy mennyire volt a kamikaze isteni ereje a mongolok veszte, vagy a szamurájok leleményessége vezetett Kublaj kán kudarcához, akkor talán elbírja a világ ezt az új legendát is a maga kis botlásaival.És talán majd egyszer egy átgondoltabb, jobb folytatással. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Bár a Sucker Punch igyekezett továbbfejleszteni a nyílt világú játékok mechanizmusait, a Ghost of Tsushima példázza a leglátványosabban, hogy a formula kifulladt, megérett a mélyreható reformokra. Mivel egy végigjátszás során Dzsin összes készsége kifejleszthető, és nincs a God of Warhoz hasonló, igazán kemény nehézségi fokozata sem, így legfeljebb őrülten látványos, aprólékosan kidolgozott világa és a megszeretett karakterei miatt érezhetünk késztetést arra, hogy visszatérjünk Cusimára. Amúgy nemcsak a látvány, hanem a sebesség is pazar (a PlayStation 4 Prómon kiválóan futott 4K-ban), és pár furcsa bugot (például egyszer önálló életre kelt a lovam, és leszállni sem tudtam róla) leszámítva a Sucker Punch szinte tökéletesen optimalizálta a Ghost of Tsushimát. A fejlesztőcsapat a lehető legtöbbet hozta ki a konzolból, így játékuk tényleg méltó módon búcsúztatja a PS4-generációt. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Ugyanakkor a fő sztori gyenge lábakon áll, majdhogynem teljesen felesleges a különféle stílusváltás bunyó közben, a párbeszédek legtöbbje Resident Evil szint, a lopakodás meg totál kidolgozatlan, köszönhetően a síkhülye AI-nek. Ezzel együtt abszolút kötelezően beszerzendő a játék és abszolút megérdemli a magas pontszámot, mert minőségi munka. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    Kár, hogy a Sucker Punch sokszor a külsőséggel volt elfoglalva, így az összkép közel sem annyira koherens, mint a Horizon: Zero Dawnnál, ahol minden elem a helyén volt. Mégis, csak ajánlani tudom Jin Sakai kalandját, mert ugyan a bosszútörténet önmagában nem tartja fent tartósan a játékos figyelmét, de annyi izgalmas tennivalóval, karakterrel és a japán kultúrkörre jellemző aprósággal fogsz találkozni, méghozzá egy jól összerakott harcrendszer kíséretében, hogy a hibák és hiányosságok is könnyebben megbocsáthatóak. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Mindezek ellenére a Ghost of Tsushimának nincs miért szégyenkeznie: egy végletekig lebilincselő és eszméletlenül hangulatos, noha esetenként ismétlődő elemeket mutató kaland kerekedett ki belőle, amelynek története nem feltétlenül csavaros és nem épít olcsó impulzusokra, azonban szereplői, atmoszférája és összehatása végre olcsó, túlfeszített klisék nélkül mutatják be egy nem mindennapi szamuráj nem mindennapi útját. Erre rátesz egy lapáttal a frenetikus japán szinkron (bűn angolul játszani, nagyságrendekkel gyengébb), a fantasztikusan kidolgozott és a kornak megfelelő választékossággal összeállított magyar felirat (bár tudnám, kik a felelősek érte, hatalmas respekt nekik, főleg a csúfos God of War-feliratozás után), valamint az egészen egyedi, őrületes Kuroszava képi szűrő, amellyel még inkább klasszikus szamurájfilmes hatást érhetünk el. Órákat lehet egyébként is a fotó mód használatával tölteni, ez pedig csak feldobja a teljes képet. Bosszúálló Úr kalandja tehát nem 10 pontos, ellenben mindenképp maradandó élmény azok számára, akik nekiveselkednek. Kihívásai egészséges nehézségűek, a körítés pazar, és amennyiben képes az ember túllépni apró negatívumain, egy örök emlékkel lesz gazdagabb, amely méltó hattyúdala egy páratlan konzolgenerációnak. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A Ghost of Tsushima nem lesz mérföldkő, mint az egy hónapja a boltokba került The Last of Us Part II, de nem is kell minden játéknak megreformálnia a videojátékos történetmesélést. Ez egy tisztességesen összerakott nyílt világú akciójáték, ami egyrészt a témája okán emelkedik ki a mezőnyből, másrészt pedig azért, mert egyszerűen jó vele játszani. Tovább a cikkhez…
    playernyito.jpg

    player.hu

    A Sucker Punch új alkotása kétségtelenül az év egyik legjobban sikerült játéka, legalábbis PlayStation 4-en mindenképp. Persze ezt el lehet mondani a The Last of Us: Part II-ról is, csak épp a két játék totál másképp maxolja ki a nagyszerűség fogalmát. Aki szereti a japán történelmet és művészetet, akinek a külső nézetes lopakodás, harcolás és a végtelennek tűnő felfedezés a zsánere, az imádni fogja a Ghost of Tsushimát. Az élményen csak tovább javít a már említett remek magyar felirat, illetve az, hogy a játék elején választhatunk akár angol vagy japán szinkront is (angolul könnyebb a játék, mert nem kell annyira a szöveget olvasgatni, ha tudunk angolul, de cserébe a japán szinkron az igazán autentikus). Sőt, van egy olyan grafikai beállítás is, amely a régi, fekete-fehér japán szamurájfilmek előtt tiszteleg. Egy szó mint száz: a Ghost of Tsushima egy igazi remekmű, mégha nem is mentes teljesen a hibáktól. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    A Ghost of Tsushima nem csak a hamarosan leköszönő PS4 búcsúztatásának kiváló darabja, de egyben egy méltó képviselője az open world játékok legjobbjainak. Egy gyönyörű, megfelelő nagysággal rendelkező játéktér, mely nem csak organikusan biztatja a játékost a felfedezésre, de a benne található a fő- és mellékes tevékenységek összekapcsolása biztosítja, hogy teljesítésük ne csak élvezetes, de indokolt is legyen. Mindezt egy olyan harcrendszer egészíti ki, mely képes állandó szinten fenntartani az egészséges kihívást, miközben folyamatosan új eszközöket is ad a kezünkbe. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    A Ghost of Tsushima az év egyik legjobb játéka, és egyben az egyik legjobb open-world cím is – még akkor is, ha ez a műfaj már kicsit kifulladt. Miután iszonyúan sok időt töltöttem vele, mire teljesen végigjátszottam, egy nagyon szolid nyolcast ért el nálam szinte minden aspektusában. Amellett, hogy persze alapvetően az Assassin’s Creed játékok mintájára készült, ugyanakkor azok számára is nagyon magasra helyezte a lécet. A Valhallának mindenesetre nagyon össze kell kapnia magát, ha felül akarja múlni majd az év végén! Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    Összességében a Ghost of Tsushima olyan, mintha életed legjobb szamuráj filmjét nézhetnéd több mint 30 órán keresztül, csak azzal a különbséggel, hogy itt ráadásul te irányítod főszereplőt. Mindent hoz, amit a szamurájos és akció-kaland műfajban ma csak elvárhatunk, csodás grafikával, remek megvalósítással és komoly történettel. Úgyhogy tényleg csak ajánlani tudom. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.