Twin Mirror
IGN.hu 55
gamer365.hu 0
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 0
gamechannel.hu 70
gamekapocs.hu 0
thegeek.hu 0
pcguru.hu 68
ipon.hu 0
gamepod.hu 0
widescreen.hu 70

Rengeteg hallgatás, majd egy újraindítás és ismét csendesebb hónapok után megérkezett a Dontnod legújabb játéka. Célja? Keressük meg önmagunkat

Értékelés Értékelés: 65.8% 65.8 Átlagos

Twin Mirror

  • Megjelenési dátum: 2020.12.01
  • Kiadó: Bandai Namco Entertainment
  • Fejlesztő: Dontnod Entertainment
  • Stílus: kalandjáték

  • Normál nehézségi szinten: 6 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 7 óra
    • A Basswood által megjelenített amerikai vidék problémája izgalmas és jól ábrázolt.
    • Itt-ott egészen hangulatos.
    • Néha azért szép.
    • Egy idő után azért azt is meg lehet unni.
    • A depresszió és skizofrén tünetek röhejes „megoldása”.
    • Kapkodó és kiszámítható történet.

    Pedig amúgy nem rossz a Twin Mirror. Még jelenlegi formájában sem kellemetlen, inkább csak sokszor olyan semmilyen a végeredmény, ami fájó, hiszen a műfajban több is van, ahogy azt már mások is megmutatták, egyben a lehetséges hibákat is prezentálva, hogy abba a fejlesztők már ne fussanak bele. Nem rossz, egy leárazás során érdemes bepróbálkozni vele, ha valaki a narratíva-orientált játékokat szereti, viszont mindenki tartsa észben, hogy egy viszonylag rövid és nem éppen tökéletes kalandról van szó. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Értékeljetek ti is!
    6/101 értékelés

    Kezd megfáradni a Telltale által kitaposott és túljáratott koncepció, de a Dontnod eddig sikerrel kerülte el a lyukra futást. Azonban a Twin Mirror mechanikái a technikai és írási problémák fényében is kopottasnak hatnak. Hiába építkezik erős alapokra és jó ötletekre a játék, abszolút érdektelenségbe fullad elkapkodott és blőd megoldásaival. Egyetlen párbeszédig feltűnő karakterei, megalapozatlan fordulópontjai, kiszámítható és rövid története okozza a vesztét, ami érhetetlen, mivel legalább három évig dolgoztak rajta a Life is Strange-dzsel bizonyított alkotók. Kár érte, mert rengeteg potenciál lett volna ebben a történetben, de ezeket sajnos nem sikerült kiaknázni. A játék minősége pedig rossz ómen lehet a stúdió berkein belül egy időben készülő hat másik játék, illetve a megújulásért, de minimum vérfrissítésért kiáltó zsáner számára is. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Sajnos bármennyire is pozitív irányban elfogultan kezdtem a tesztet, el kell ismernem, hogy a Twin Mirror bizony felemás eredményt hozott. A játék nem feltétlenül rossz, a kalandjátékok rajongói jól ellesznek vele, de amikor a legjobb játékokat kell majd felemlegetni, sajnos nem ezt fogjuk előhúzni a kalapból. A történet rövidsége és kiszámíthatósága már eleve rossz szájízt kölcsönöz, ráadásul megágyaz egy rakás más problémának is, amelyek közül a legkomolyabb, hogy egyszerűen nincs időnk elmélyülni a világban és megkedvelni a karaktereket, vagy igazán megismerni a motivációikat, múltjukat. A kisebb technikai gondok csak tovább rontják a helyzetet, aminek kapcsán nem fogunk tudni elégedetten felállni a végigjátszás után és ezen a többféle befejezés sem segít. Őszintén reméljük, hogy a Life is Strange harmadik etapja visszahozza majd a Dontnod renoméját és hogy talán a B fejlesztőcsapat is magára szed egy kicsivel több tapasztalatot, ha netán megint rájuk bíznának egy másik kalandot. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    Az első végig játszás erejéig adott a letehetetlen mivolta a Twin Mirror-nak, ám utána nagyban eshet az újrajátszási érték. Cselekedjünk akárhogyan is, könnyű kitalálni, hogy milyen egyéb befejezések várnak ránk, miután megtapasztaltunk egyet. Nincsenek nagy fordulatok, a tragédia sem lesz egy váratlan végkimenetel, azonban nagy titkok, égető, megválaszolatlan kérdések nem maradnak a végére. Az alapvetően rövid játékidő pedig nem segít a helyzeten.Ám mégis van valami megfoghatatlan báj ebben az alkotásban. Már az elején nagyon egyértelmű az üzenet: az egyedüllét ideális, ha nem akarunk a világ rossz oldalával szembesülni, azonban a rossz hiányában jó sincs. Az embernek kell a másik, hogy megtapasztalhassa mindkét pólust, és ennek révén jobbá válhasson, meg tudjon bocsájtani önmagának, és meglássa az igazán szép dolgokat az életben. Meg a csúnyákat is, hisz végső soron minden érmének két oldala van. Nekünk is. Ám mi döntjük el, melyiket, hogyan használjuk. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    De nem is ez a Twin Mirror legnagyobb baja, hanem az, hogy egyértelműen érződik a Dontnodon, hogy kezd kifogyni az ötletekből. Oké, a történet semmiben sem emlékeztet az előzőkre, de a játékmenet most sem változott még fikarcnyit sem. És amíg a Life is Strange két epizódját a hangulatuk elvitte a hátán, addig már sem a Tell Me Whyról, sem a Twin Mirrorról nem mondható el ugyanez. Ebben közrejátszik, hogy nem igazán sikerült azonosulnom Sammel, így pedig a motiváció is hamar kifogyott a nyomozás folytatására. Egyszerűen szólva nem igazán tudott felcsigázni, hogy akkor most mi is történt valójában Nickkel és nekünk, illetve pontosabban Samnek mi köze az egészhez. És ez egy nagyon nagy baj egy kalandjáték esetében, mivel itt a történet és a hangulat a legfontosabb. És ebben a Twin Mirror érzésem szerint mélyen alulteljesít. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.