Cyberpunk 2077
IGN.hu 88
gamer365.hu 70
gamestar.hu 0
pscommunity.hu 0
gamechannel.hu 83
gamekapocs.hu 70
thegeek.hu 82
pcguru.hu 83
ipon.hu 77
gamepod.hu 0
widescreen.hu 86

Most először szakadtak el a The Witcher széria fejlesztői a fantasytől, de legnagyobb megelégedésünkre a jövőben is otthonosan mozognak

Értékelés Értékelés: 79.9% 79.9

Cyberpunk 2077

  • Megjelenési dátum: 2020.12.10
  • Kiadó: CD Projekt
  • Fejlesztő: CD Projekt RED
  • Stílus: akció, szerepjáték

  • Normál nehézségi szinten: 20 óra
  • Extrákkal történő végigjátszás: 39 óra
    • Botrányosan addiktív.
    • Night City nyüzsgő metropolisza.
    • A mellékküldetések jelentős része ugyanolyan igényes, mint a főtörténeti szál.
    • Még a javítást követően is nagyon bugos.
    • Az optimalizáció súlyos hiányosságai. .
    • Ha cél nélkül mászkálunk, a világ élettelennek hat.

    Ha alkotóelemeire szednénk a Cyberpunk 2077-et, akkor azzal szembesülnénk, hogy a világépítés, a lore (bár ez ugye adott), a karakterek, a dialógusok, az összetartozó vagy épp egymástól függetlenül zajló kulcsfontosságú és csekélyebb jelentőségű történetek teszik ki azt a habarcsot, amelyik összetartja az olyan, a csapat számára egyértelműen ismeretlen terepnek számító mechanikákat, mint a lövöldözés és a vezetés. Kellemes csalódás, hogy egyiken sem érződik a CDPR rutintalansága, az viszont már aggasztóbb, hogy milyen sok kisebb-nagyobb hiba miatt kellett bosszankodnom teszt közben.Remélhetőleg ezeket helyrerakja az első napi patch, mert nem kellene egyetlen vásárlónak sem megszállottan viselkedő NPC-kkel, látványos ütközésvizsgálati gondokkal, hiányzó hangokkal, hasbeszélő karakterekkel, vagy párhuzamosan zajló dialógusokkal (emiatt nem tudtam egy fontos mellékküldetésben továbbhaladni) szembesülnie. Ha ugyanis mindezeket sikerül kigyomlálniuk a fejlesztőknek a rajtra, akkor a helyén hagyjuk a Kihagyhatatlan plecsnit, ellenkező esetben lecseréljük arra, hogy Javításra szorul. Mert az az igazság, hogy még utóbbi esetben sem tarthatnám másnak a Cyberpunk 2077-et, mint a CDPR újabb mesterművének. Tovább a cikkhez…
    images.jpg

    gamestar.hu

    Értékeljetek ti is!
    8.2/105 értékelés

    A Cyberpunk 2077 se nem innovatív, se nem problémáktól mentes, a vele szemben támasztott elvárásokhoz pedig talán soha nem is volt esélye felnőni. Ennek ellenére mégis rendkívüli játék, hasonló okból, mint anno a Skyrim, a Grand Theft Auto V vagy a The Witcher 3 volt: már pusztán azzal letaglóz, hogy a monumentális méretei ellenére milyen részletgazdag élményt ígér. Habár a technikai problémái sokat rontanak az összképen, a játékmenete pedig nem különösebben érdekes, olyan minőségben és olyan magával ragadóan adja elő a történetmesélős jeleneteit, mint korábban még egyetlen nyílt világú játék sem. Látvány szempontjából Night City a legizgalmasabb videojátékos város, melyet az utóbbi évek során megalkottak, de mégis az ezt benépesítő polgárok azok, akik miatt érdemes bejárni. Tovább a cikkhez…
    index.png

    IGN.hu

    Mindent összevetve eddig is remekül (mit remekül… az egyik, ha nem a legjobb kortárs szerepjátéknak tartom már most) szórakoztam a Cyberpunk 2077-tel és ezután is remekül fogok, valószínűleg legalább két végigjátszás erejéig. Eszméletlen hangulata és remek történetei nem érdemlik meg azt a szintű ekézést, amit most netszerte kap, véleményem szerint főként a túltolt marketing, az ebből alakult hype és az ezzel járó irreális elvárások miatt. Persze, valószínűleg javítani fogják amit lehet, de ennyi erővel az is lehet, hogy semmit sem. Nekem meg ugye az alapján kell pontoznom, amit most itt látok (és mivel nem a konzolverziót próbáltam, arról nem tudok nyilatkozni) – ezért az az eredmény, ami. Ha az NPC-k eszesebben viselkednének, és azonos vagy magasabb beállítások mellett stabil 60+ képkocka meglenne, akkor fele ennyi bug mellett egy laza 15 százalékkal többet adtam volna. És ha nagyapámnak kiberdekkje lett volna, netrunner lett volna. De nem volt. Tovább a cikkhez…
    1200x630wa.png

    pcguru.hu

    Összességében, azonban, a Cyberpunk 2077 hozza mindazt, amit a készítők megígértek, és amit mi is elvártunk tőle. Egy hatalmas játékteret, számtalan lehetőséget, állandó tennivalót és egy megfogó sztorit kaptunk, fantasztikus prezentációval és sok “bug”-gal megspékelve. Mindezektől függetlenül azt mondom, vegyétek és egyétek. A grafikai beállításokkal mondjuk el lehet ökörködni, ha nem éppen optimális a vasunk, de a végén a magyar feliratot ne felejtsük fel beizzítani. Minden egyes játékindításkor… mert ez is bug-os. Tovább a cikkhez…
    Thegamech2phil.jpg

    gamechannel.hu

    A Cyberpunk 2077 egy szuper játék, de sajnos kellett volna neki még egy combosabb eltolás, hogy a sokak által elvárt minőséget tudja letenni az asztalra. Ezt azonban a CD Projekt Red nem merte bevállalni, így egy kicsit gyengébb grafikai minőség, instabilitás, rengeteg bug és glitch jutott az első napos játékosoknak. Ezeket a problémákat azonban a lengyel brigád ismeri és teljes erejével próbálja foltozni. Amint ezen problémák megoldódnak valószínűleg megkapjuk a 10/10-es élményt ami kívánunk. Addig viszont be kell érni a zseniális próbálkozással, ami azt hiszem a kompromisszumokra képes játékosoknak így is erősen meg fogja dobbantani a szívét, mert a hibák ellenére egy nagyon komoly és tartalmas játékot kapunk a Cyberpunk 2077 képében. Tovább a cikkhez…
    widescreen-icon.jpg

    widescreen.hu

    A hosszúra nyúlt cikkben lehetne még mesélni a város megannyi, változatos zenét felkínáló rádiócsatornáiról, a jobbnál jobb NPCkről, akikkel a küldetésekben találkozunk, az egyszerre rohadék, zsörtölődő, cinikus, majd lassan tolerálhatóvá „szelídülő” Johnny Silverhandről. És azokról a döntésekről, csavarokról és érzelmi hullámvasutat okozó eseményekről, amik azzá teszik a Cyberpunk világát, ami. Kegyetlen, számító, hihetetlenül részletgazdag, kíméletlen, lehengerlő és tökéletlen. Mégis öröm elveszni benne, napról napra tovább vívni a harcot és reményt keresni a kilátástalanságban. Vagy önáltatás csupán mindez? Akkor a dicsőség és a hírnév hajszolása legyen a végcél, hogy nyomot hagyjunk magunk után egy olyan városban, ami két pofára zabálja fel az lakóit. És a kérdés nem az, hogy áldozatot kell-e hoznunk, hanem az, hogy mekkorát és hányszor. Tovább a cikkhez…
    5d1c8049068f0logo-500-500.jpg

    ipon.hu

    A jelenlegi helyzetből kiindulva talán érthető már, miért döntöttünk úgy, hogy nem pontozzuk a játékot. Ebben a formában egyszerűen pontozhatatlan, és sokkal több értelme van beszélgetni tudatos, illetve a körülmények szülte tematikáiról, mint rágódni egy decimális értéken. A Cyberpunk 2077 végül nem lett az a forradalmi játék, amit el akartak adni nekünk, és az sem, amit sokan vártak. Semmiképpen sem rossz, tele van remek, lebilincselő, sokszor csodálatosan emberi, empatikus és vagány ötletekkel. Játékmenete szórakoztató és izgalmas, egy kis kreativitással pedig akár mélyíteni is lehet. Számos tervezésbeli hibát tartalmaz, és mindez arra vezethető vissza, hogy nem a jelenből vetíti ki a jövőt, hanem a múltba bámulva tükrözi, egyfajta nosztalgikus vízióként. Bőven lehetett volna még dolgozni rajta, lehetett volna bevállalósabb, és a felületes vagányság helyett áshatott volna a mechanika és a megjelenítés szempontjából is mélyebbre: mert ebben a formában közelébe sem ér annak, amit jelenthet és képviselhet a cyberpunk. Tovább a cikkhez…
    psc-blank-footer.png

    playstationcommunity.hu

    A sok probléma alatt adott egy remek játék, ami az is lesz – de csak pár hónap múlva (februárra ígéri a teljes rendberakást a CD Projekt RED). Addig pedig marad az igen erős fejvakarás, hogy mi legyen – megvegyem, ne vegyem? Nos, ez a választott, illetve a rendelkezésre álló platformoktól és a toleranciaküszöbtől függ. Stadián nincs sok gond vele, ott ugyebár a hálózati infrastruktúra lehet a gyenge pont a játékos esetében. PC-n bár jól skálázódik, mégis kívánja az erős vasat (azt hiszem, a Crysis végre leköszönhet, és az új kérdés a „Can it run Cyberpunk?” lesz), így ott ez lehet a szűk keresztmetszet – viszont több nemhivatalos javítás is elérhető már. PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en alapvetően egész gondtalannak tűnik a játék, csak épp még nem használ ki semmit a nextgen hardverből a nyers erőn kívül. És végül ott van az a kb. 150 000 000 milliós piac a PS4 és X1 tulajokkal, amit nem akart a CDPR eldobni az ünnepekre – ide pedig igen erős türelem és tolerancia kell ahhoz, hogy élvezni tudja valaki a játékot. Tovább a cikkhez…
    playdome-logo.jpg

    playdome.hu

    A Cyberpunk 2077 olyan, mint a szarka meg a farka: sokat akar, de nem bírja és rogyadozik a saját célkitűzéseinek a súlya alatt. Padon ülő szomorú Keanu vagyok, amiért a CDPR ezúttal tényleg túlvállalta magát és bár a szándék látszik, nem tudta megvalósítani a túl ambiciózus ígéreteket. Ehhez annyifelé kellett volna szakadni, hogy végül az új kihívások mellett abban sem tudtak remekelni, amiben eddig verhetetlenek voltak. A kiváló, ugyanakkor csaknem teljesen lineáris történet és a súlytalan döntések nem csak azért fájnak annyira, mert ezeken a patchek és a hotfixek sem fognak változtatni, hanem mert nem felelnek meg a többéves marketingkampány hatására bennünk kialakult képnek. Ha ezt a képet el tudjuk engedni és vagyunk olyan szerencsések, hogy a megfelelő platformra vásároltuk meg, akkor a cyberpunk műfaj rajongójaként végre igazán kiélhetjük magunkat, vagy csak simán egy baromi jó, de a szokottnál töröttebb játékkal tölthetjük a karácsonyt. Akárhogy is, jó tanulópénz ez mindannyiunknak, de leginkább a hatalmas arcvesztést elszenvedett CDPR-nak és az egész iparágnak. Tovább a cikkhez…
    78bb60d04276b735f7d354597f5ac473e3fbaa9b_full.jpg

    gamer365.hu

    Mindezek ellenére a Cyberpunk 2077 egy élvezhető játék lett. Ha megfelelően erős hardveres környezettel rendelkezünk, akkor 50-60 órát könnyűszerrel bele lehet ölni, persze csak akkor, ha túl tudjuk magunkat tenni a bugokon, és nem úgy tekintünk a játékra, melynek minden pillanatától azt várjuk, hogy korszakalkotó élményeket nyújtson. Egyelőre még nehéz elképzelni, hogy ebbe a világba miként fogják tudni beilleszteni majd a multis tartalmakat, főleg úgy, hogy ne legyen csapnivalóan bugos, de erre majd jövőre lesz igazán érdemes visszatérni. Jelen állapotában viszont a játék beszerzésével még mindenképpen érdemes várni legalább a februárra tervezett javítások érkezéséig. Tovább a cikkhez…
    unnamed.jpg

    gamekapocs.hu

    Ez nem vicc, vagy nem írói túlzás: tényleg volt egy szavazás a The Gamers – Magyar Gamer Közösség csoportban és a szavazatok alapján az jött ki, hogy a Cyberpunk 2077 egyszerre az év játéka és az év legnagyobb csalódása is. Ez nagyjából jól jellemzi magát a játékot, amely egyszerre rendkívül élvezetes, ugyanakkor rengeteg könnyet is hullajtottunk az irgalmatlan mennyiségű bug, fagyás, béna AI és egyéb hiányosságok miatt. Mindezek ellenére egy 8.2-őt nálam Xbox Series X-en és Stadián tesztelve megért a játék, de ha régi PS4-en tesztelem, talán az 5-öt sem éri el. „Sokkolja” mindez a „rendszeremet”, de hát ez van… Tovább a cikkhez…
    theGeek-2.png

    thegeek.hu

    logo

    Kapcsolódó kritikák

    Uncharted 4: A Thief’s End

    Uncharted 4: A Thief's End


    Értékelés: 96.5%

    Uncharted 4: A Thief's End

    Értékelés: 96.5%

    A méltán népszerű Uncharted-széria negyedik részében, az Uncharted 4 - A Thief's End című epizódban hősünk, Nathan Drake soha nem tapasztalt, minden eddiginél veszélyesebb kalandokba keveredik.

    Persona 5 Royal

    Persona 5 Royal


    Értékelés: 95.2%

    Persona 5 Royal

    Értékelés: 95.2%

    Újra itt a Phantom Thieves, hogy elrabolja a szíved, de ne aggódj, nem ám pont ugyanúgy, mint régen, hogy maradjon némi meglepetés is.

    The Last of Us Part II

    The Last of Us Part II


    Értékelés: 95.1%

    The Last of Us Part II

    Értékelés: 95.1%

    A kultikus The Last of Us második részében öt évvel járunk a Naughty Dog túlélő kalandjának eseményei után, amikor a fertőzöttek még mindig hatalmas veszélyt jelentenek a túlélők számára, de más élők sokszor még nagyobb problémát okoznak: ezt Ellie a saját bőrén tapasztalja meg, amikor átvesszük felette az irányítást egy vadonatúj, a korábbinál is izgalmasabb, érzelmesebb és fantasztikusabb történet során.