Publikálva:Október 5, 2018
Kategória: Multiplatform, Nintendo Switch, PC, Playstation 4, Xbox One
258
Assassin Creed Odyssey
- A szerepjátékos elemek mélységet adnak a játékmenetnek
Minden szempontból felülmúlja az előző részt
Hatalmas, gyönyörű nyitott világ
Az MI továbbra is túl ostoba
Szokni kell a harcrendszert
Megtartották az előző rész legunalmasabb elemét, a "nyomozást"
- A szerepjátékos elemek mélységet adnak a játékmenetnek
Mindezzel együtt nagyon bele lehet feledkezni az Odyssey-be: a világ csodálatos, csak úgy mászkálni, naplementét nézni, hajózgatni, vadászgatni, aktívan semmit tenni is jó benne – erre jön rá a túlzás nélkül elképesztő mennyiségű tartalom. Ilyenkor az ember elmélázik azon, hogy belement már ebbe a játékba több mint egy teljes napnyi ideje, remekül elvan vele, de komoly újdonságot, igazi saját ötletet nem igazán látott. Látott sok jó dolgot, amit egyértelműen más, szintén nagyon jó játékból pakoltak rá az Originsban tavaly lerakott stabil alapokra. Tudták, mit akarnak, és azt is tudták, hogy miképp illesszék bele az AC felépítménybe, a játékon dolgozó nyolc Ubisoft-stúdió remek munkát végezett – csak az eredetiség szikrája hiányzik. Legközelebb? Tovább a cikkhez…
gamer365.hu
Értékeljetek ti is!
Ahogy azt várni lehetett, az Odyssey erősen az Origins alapjaira építkezik, a változtatások azonban fontosak. A játékmenet még mindig hajlamos az önismétlésre, a szerepjátékos elemek viszont kellően kompetensek ahhoz, hogy célt adjanak a vérengzésnek, az új feladatok pedig kontextusba helyezik a játékmenetet. A történet jobban elő van adva, a főszereplő (legalábbis Kassandra) szimpatikus, a képességek érdekesek, a játék pedig eszméletlenül hosszú. Tovább a cikkhez…
IGN.hu
Az Origins esetében sokat viccelődtünk a szerkesztősében belül azon, hogy ez bizony a nagybetűs “Ubisoft The Game” lett, ötvözve a kiadó sikercímeinek legjobb részleteit. Most a Ubisoft úgy döntött, hogy simán a “The Game”-et készíti el. Éveken keresztül teljesen nyíltan szondázták a játékosok igényeit, ez viszont nem feltétlenül hozott átütő sikert. Most viszont fogták az akció-szerepjátékos műfaj nagyjait és azok elemeit passzintották össze egy kellemes eleggyé. A fejvadászok menürendszerének vizualitása egyértelműen a Shadow of Mordor/War játékokból lett kölcsönvéve, a párbeszédek és a küldetésrendszer a The Witcher 3-ra és a Horizon Zero Dawnra hajaz. Ezek a kölcsön részletek sosem érik el az eredeti címekben tapasztalt szintet, összességükben viszont egy kiemelkedően jó játékot lehetett belőlük felépíteni. Tovább a cikkhez…
gamestar.hu
Nekem visszahozta a hitem a sorozatban, sőt talán a kedvenc részemmé vált, ami az elmúlt tíz év tükrében meglehetősen nagy dolog. Spártai sisakban és gyönyörűen kimunkált páncélban aprítani az ellenfeleket eléggé jó móka, a kisajtolható játékidő és a nyugodt iramban közel egy hónapnyi tartalom pedig bőven megéri az árát, amit sok-sok évig nem lehetett elmondani az AAA-felhozatalt tekintve. Úgy tűnik, csak meg lett az eredménye annak, hogy mind a CDPR alkotása, mind pedig a GTA V annyi díjat és elismerést bezsebelt. Tovább a cikkhez…
pcguru.hu
Az elődök alapjaira építkezve, de mégis magához képest egy eléggé új irányba tart tehát az Assassin’s Creed-széria, és szerintem jó úton jár. Ismétlem, csak magához képest új az irány, hisz sokszor láttunk már hasonlót felépítést, de egyszerűen annyira jó minőséget kaptunk, hogy igazán elnézhetünk neki néhány hiányosságot. Csak így tovább! Tovább a cikkhez…
gamechannel.hu
A végeredmény egy rendkívül összetett, tartalmas, mégis kiválóan játszható RPG lett, ami azért továbbra is megtartotta a sorozat alapjait: a lopakodó játékmenet és a bérgyilkolás egyik legprofibb képviselője. Ránézésre valóban nagyon hasonlít az Origins-re, de ez csak a felszín – alatta rengeteg a változás, és ennek végső soron örülhetünk. A sorozat jövőre szünetet tart, reméljük, a későbbiekben még merészebb bővítésekkel tér vissza Tovább a cikkhez…
gamepod.hu
. Ahol kellett, finomítottak rajta, megtoldották egy-két újdonsággal, de komoly újításokra nem érdemes számítani. Ettől függetlenül azonban a fejlesztők továbbra is jó úton haladnak, ugyanis az újdonságok nagy része betalált: a további RPG-elemek, a harc felrázása vagy a hajózás visszahozása mind-mind hozzátesznek a kalandhoz, így az Odyssey egyértelműen jobb az elődjénél. Ha a tavalyi epizódot kedvelted, mindképpen adj esélyt az idei felvonásnak is, mivel az idei epizód minden szempontból jobban sikerült az amúgy sem gyenge Originsnél. Tovább a cikkhez…
gamekapocs.hu
Végül, mindent egybevetve az Assassin’s Creed Odyssey egy epikus, fenomenális, lehengerlő, de gyakran leterhelő kaland is, amely egyfajta identitás krízissel is küzd. Egy szükséges és természetes evolúciója a régóta alakuló szériának, viszont néhol túl nagy, túl felpüffedt és túl elnyújtott. Ettől függetlenül azonban a generáció egyik igazán dinamikus, izgalmas és szórakoztató nyílt világú akció-szerepjátéka, amely lehet, hogy nem mindig éri el kortársai szellemi magaslatát, mégis meglepően vegyít különféle hangulatokat, és még meglepőbben vitelezi ki őket prímán. Tovább a cikkhez…
playstationcommunity.hu
Mindenképpen pozitívum azért, hogy a játékélmény általában véve élvezetes, a szerepjátékos elemek könnyen abszolválhatóak, de azt felejtsd el, hogy gyorsan végigszaladsz rajta (ha még nem kezdtél bele), amíg ki nem jön a Red Dead Redemption 2. Már csak azért sem ajánlott, mert a szünet nélküli, repetitív játékélmény az élvezet rovására mehet. Kezeld úgy, mint egy tévésorozatot, kisebb adagokkal, akkor élvezni fogod ezt az Odüsszeiát. Tovább a cikkhez…
thegeek.hu
Úgyhogy végső soron az Assassin’s Creed Odyssey egy abszolút szuper játék. Elképesztő mennyiségű tartalom van benne, két választható főhőssel, a párbeszédeken keresztül többfelé ágazó sztorival, és egy hatalmas, nagyon jól megvalósított nyitott világgal. A Ubisoft tavaly az Origins segítségével visszatalált a megfelelő ösvényre, az Odyssey pedig tökéletesítette a formulát. Mindenképpen ajánlott! Tovább a cikkhez…